Toon posts:

3 PC's in het nieuwe jaar stuk! help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

HAd een oude compaq presario 4108 draaien als server. Op1 januari ging deze kapot, bij het booten gebeurde er niks, de fan sloeg, de HDD going draaien maar er kwam geen BIOS piep. Vervolgens dus nada. Op het beeldscherm niks te zien.

Vervolgens een andere compaq er neer gezet en psies hetzelfde euvel.

Heb net een grotere bak neer gezet, een kloon met een PIII-500 waarop win 98 stond. Deze bootte goed. Vervolgens wilde ik w2k installen en meteen een nieuwe cd-rom erin hangen omdat de cd-rom in deze bak kapot was. Wat denk je, nada! Weer geen bios piep en het beeldscherm blijft zwart. Heb het stroomsnoer vervangen, heb de contactdoos vervangen maar niks helpt./ Beeldscherm blijft zwart.

Wat is er aan de hand????/

Verwijderd

de 2003 bug :/

Zit die stekkerdoos wel op een geaard stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
woon in een flat op 9 hoog, maar mijn compaq werkte heel lang op hetzelfde stopcontact, maar ik twijfel ook sterk aan de stroomvoorziening nu....

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
Misschien had je stroom-leverancier (hoe heet zoiets?) een dipje waardoor er een verkeerde spanning uit je stopcontact kwam. iets waar een PC totaal niet tegen kan.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
ga ze ff bellen, weet niet hoe de stroomtoevoer in een flat is geregeld maar voorlopig zit ik met drie dooie's compu's. Ga ervan uit dat er kortsluting is geweest op het mainboard. Ik hoop van niet, maar is er een mogelijkheid om dit nog te repareren?

Verwijderd

Hum, kortsluiting op het moederbord, betekent dat niet dat de condensatoren dan onbruikbaar zijn geworden ? Dat wordt dan een nieuw moederbord kopen, of een nachtje intensief solderen... :)

Verwijderd

Compaq is altijd wat sloom, misschien ook met de milleniumbug. :D

• Goku33
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

hmz... heeft de milleniumbug vertraging gehad ofzo? :P

Mischien is het stopcontact waar je die pc's neerzet gaar ofzo? En dat dat ervoor zorgt dat iedere pc die je erin propt vroeg of laat de geest geeft... ik zou dat maar een nakijken

Verwijderd

als de verkeerde spanning uit de muur is gekomen! dan hoeven je mobo nog niet stuk te zijn!! want je voedings bied een zekere mate aan beveiliging voor zoiets!!

maarja, dat hoeft niet altijd op te gaan!! ik hoop voor je dat je geluk hebt! :)

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

misschien een printer, monitor of ander apparaat die zijn spanning uit een andere groep haalt?

het 'mixen' van groepen kan soms ook dodelijk zijn.

kijk daar even naar...

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 22:08

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Kijk anders of je een UPS of voltage regelaar kunt krijgen. Dan kun je problemen met je netspanning zien (UPS geeft dat aan), bovendien is je pc dan niet meer de klos.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

De laatste tijd gaat het niet echt goed met de electrisiteits voorziening in NL dus het kan makkelijk zijn dat d pc een flinke optater hebben gehad...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Kan het niet inductie schade zijn? Bijvoorbeeld dat de bliksem in de buurt is ingeslagen.

edit

Lijkt me naderhand toch te veel toeval bij 3 computers.

/edit

[ Voor 31% gewijzigd door Temraakle op 03-01-2003 21:40 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• OnTracK
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 14:20:
als de verkeerde spanning uit de muur is gekomen! dan hoeven je mobo nog niet stuk te zijn!! want je voedings bied een zekere mate aan beveiliging voor zoiets!!

maarja, dat hoeft niet altijd op te gaan!! ik hoop voor je dat je geluk hebt! :)
Een voeding kan echt niet goed een spanningspiek opvangen hoor. Ikzelf heb een stekker doos met netfilter voor m'n PC en monitoren hangen (maakt een nette sinus van je stroom, in plaats van de troep door alle apparatuur van andere mensen)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:21
2003 = evil

1337 + 666

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

kijk voor de gein even of je wel 50 Hz op je net heb staan, had laatst bij een klant dat er 54 HZ uit het net kwam, kon de hele zaak toen sluiten uit voorzorg totdat het weer terug was gebracht naar 50. (klant bleek later door energie leverancier tijdelijk op generator aangesloten te zijn welke niet geheel juist was afgesteld)

ride on

Pagina: 1