Ik heb hier een schijfje van een klant met een boekhouding er op die niet gebackuped is. Die is dus stuk. Het is een Maxtor 40 GB D740X. Over het algemeen heb ik goeie ervaringen met het weer tot leven wekken van overleden schijven, maar dit keer heb ik alles geprobeerd en niks helpt.
- in alle posities gehangen
- alleen aan een kabel
- in de koelkast -> in de vriezer zelfs. om hem te laten schrikken
- op tafel geramd.
(dit alles natuurlijk wel met beleid, met een plastic zak tegen de condens dus en met een theedoek tussen schijf en tafel, en niet heel hard beuken ofzo)
nog steeds geen resultaat.
De schijf spint op, nog harder dan normaal lijkt het wel. daarna gaat hij weer ietsje terug in snelheid. de koppen lijken niet tot leven te komen, dus je hoort alleen maar opspinnen en geen geratel. Hij wordt dus niet herkend.
Iemand ervaring met het openschroeven van die dingen?
Ik heb het idee dat het niet een head-crash is ofzo want ik hoor geen schurende of kloinkende geluiden. Misschien blijven de koppen steken en kan ik ze een zetje in de goede richting geven?
- in alle posities gehangen
- alleen aan een kabel
- in de koelkast -> in de vriezer zelfs. om hem te laten schrikken
- op tafel geramd.
(dit alles natuurlijk wel met beleid, met een plastic zak tegen de condens dus en met een theedoek tussen schijf en tafel, en niet heel hard beuken ofzo)
nog steeds geen resultaat.
De schijf spint op, nog harder dan normaal lijkt het wel. daarna gaat hij weer ietsje terug in snelheid. de koppen lijken niet tot leven te komen, dus je hoort alleen maar opspinnen en geen geratel. Hij wordt dus niet herkend.
Iemand ervaring met het openschroeven van die dingen?
Ik heb het idee dat het niet een head-crash is ofzo want ik hoor geen schurende of kloinkende geluiden. Misschien blijven de koppen steken en kan ik ze een zetje in de goede richting geven?
[ Voor 8% gewijzigd door smvs op 02-01-2003 20:32 ]