Toon posts:

[winXP] Hulp op afstand --> probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

allen nog het allerbeste voor 2003

Ik probeer via een hulp op afstand verzoek verbinding te maken met de computer van m'n ouders, als ik een request naar hun stuur kunnen ze mijn comp overnemen, maar omgekeerd werkt het niet..

Ik krijg de melding over iets met de host-naam die niet omgezet kan worden..

weet iemand wat het probleem kan zijn...

Grtzzz, :'(

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
staat de optie bij hun wel aan, dat externe gebruikers toegang mogen hebben? onder configuratiescherm -> systeem -> tabblad verbinding van buitenaf -> beide opties aanvinken. probeer het dan weer

Mijn Systeem Specs

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Zit de pc van je ouders in een netwerk?

BTW, Groeten hoeft niet!

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht, vriendelijkheid kost niets...

Bij m'n ouders thuis draait een netwerkje tussen 2 pc's en een laptop

• camiels
Is niets van vriendlijkheid ofzo, maar anders blijven we elkaar begroeten...

Hoe dan ook to the point:
De pc waarmee je probeert te conecten, hangt die rechtstreeks aan het internet? Zo niet dan heeft die waarschijnlijk een intern ipadres en kan je die over het internet niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt, ze hadden aan de andere kant die twee vinkjes bij vergeten...

ben je toevallig ook bekend met VPN tussen 2 machines mbv ADSL??

• camiels
VPN kan in principe gewoon, je moet op 1 machine vpn server gaan draaien en dat zit alleen niet in xp. Wellicht dat je hier 3rd party software voor kan vinden.

XP zelf heeft wel client software ingebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo dat je een verbinding genaamd: Binnenkomende verbindingen, moet opzetten, dat zit namelijk wel in XP

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
camiels schreef op 02 January 2003 @ 20:50:
Is niets van vriendlijkheid ofzo, maar anders blijven we elkaar begroeten...
offtopic:
In de startpost mag het hoor, zolang je het niet onder elke post gooit irriteert het ook niet. :)

Volgens de oude FAQ:
==============
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
==============
Maar onder een topicstart kan en mag het best. :)

• camiels
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 21:03:
Is het niet zo dat je een verbinding genaamd: Binnenkomende verbindingen, moet opzetten, dat zit namelijk wel in XP
Daar zou je gelijk in kunnen hebben, al weet ik het niet zeker. Zelf gebruik ik vpn via een win2k server. Ik heb een engelse xp pro client, daar heet het allemaal anders in. Je zou het even kunnen proberen, al zegt mijn gevoel dat een binnenkomende verbinding alleen een modem is dat "luistert" naar de binnenkomende lijn.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[winXP] toegevoegd aan titel. Zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 voor uitleg.

Verwijderd

camiels schreef op 02 January 2003 @ 21:55:
[...]

Daar zou je gelijk in kunnen hebben, al weet ik het niet zeker. Zelf gebruik ik vpn via een win2k server. Ik heb een engelse xp pro client, daar heet het allemaal anders in. Je zou het even kunnen proberen, al zegt mijn gevoel dat een binnenkomende verbinding alleen een modem is dat "luistert" naar de binnenkomende lijn.
wat heeft vpn met hulp of afstand te maken?

1. idd check of er wel ingesteld staat of je verbinding op mag zetten...
2. hoe maak je verbinding? via messenger? of wordt er een filetje gemaild?

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als de topicstarter. Mijn collega (wij zijn dit aan het testen zodat wij klanten op deze manier kunnen helpen) probeert vanaf een telefoonverbinding hulp op afstand bij mij te vragen. Ik zit op de kabel (Chello) achter een SuSE 8.1 linux server met firewall.

Wij gebruiken e-mail, dus ik open het ontvangen e-mail maar bij het verbinding maken komt de foutmelding: de Hulp-op-afstand kan niet tot stand worden gebracht, omdat de externe host-naam niet kan worden omgezet.

omdat ik dat bestand uit de mail open maak ik dus verbinding met de telefoonverbinding elders...volgens mij is het daarom geen firewall probleem...toch?

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Pagina: 1