Burp
Oke dan zal ik hem van zolder halenTweakertje schreef op 02 januari 2003 @ 20:19:
Die dingen worden erg warm, dus een goede koeling is wel handig. Volgens mij zijn ze niet mp gelocked, dus gewoon de tips en aanwijzingen uit de FAQ volgen.
Burp
Voor de lol heb ik er wel eens mee zitten rommelen, het maximale wat ik er uit heb weten te halen is 2x100Mhz op een super socket 7 bord.da-dude schreef op 02 January 2003 @ 20:16:
Wie heeft zo'n Cyrix 166+ @133mhz (origineel) ge OC'ed?
Tips en results graag wil het zelf ook proberen.
en eventueel of ze ook gelocked zijn?
Dit alles wel dit was op 3,2v met een Atlonkoeler op de proc.
Stabiel? redelijk, maar verwacht geen wonderen van het ding.
De FPU is dusdanig zwak dat een Intel P166 zonder overclock betere prestaties heeft...
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Verwijderd
dan laat ik hem nog wel verder roesten
Burp
De verschillende snelheden (P150+, P166+, P200+, etc) worden gemaakt door steeds de bussnelheid te verhogen. (P166+ op 2* 66, P200+ op 2 * 75Mhz (ja, dat is buiten de specsvan de meeste chipsets!) )
[ Voor 8% gewijzigd door Wirf op 03-01-2003 02:36 ]
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
me P166MMx ging wel mooi tot 290MHz
Natuurlijk snap ik dat aan een oc de normale risico's zitten maar is dit buitengewoon gevaarlijk?
Burp
If so, dan moet je gewoon ff op je mobo kijken
Buiten welke specs? De specs van Intel chipsets?Wirf schreef op 02 januari 2003 @ 20:30:
(P166+ op 2* 66, P200+ op 2 * 75Mhz (ja, dat is buiten de specs!) )
Nooit van de Via VPX gehoord die standaard 75Mhz ondersteund met de pci-bus op 32Mhz? Volledig binnen de specs, heb hier een IDT C6 225Mhz op 75*3 draaien
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Leuk om eens te proberen hoe hoog je hem krijgt, ga er dan wel vanuit dat ie stuk mag (als je het met beleid doet zal dat nog lastig worden, maar een fout voltage is vaak funest voor die dingen).
Op de manier zoals je het nu brengt is dit een vrij nutteloos topic in dit forum als je het mij vraagt.
de betaler vervuilt
Weet je zeker dat ie stuk is? die dingen hebben namelijk een thermische beveiliging (dat zei die gast in de computerwinkel iig. toen ik met mn zwartgeblakerde CPU daar was) De CPU zou het weer moeten doen na een poosje afkoelen (werkte bij mij ook)Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 02:40:
idd goed koelen want die Cyrix (weet niet meer percies hoeveel) die ik had ging het ook niet helemaal goed bij (ook wel een brake mobo maar ja ging wel kapot)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
da-dude schreef op 02 januari 2003 @ 20:27:
owwz ik d8 dat ik wel rond de 233 zou komen maar met m'n simpele koeler zal dat wel niet.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Had ik gehoopt hé?Demoniac schreef op 03 January 2003 @ 10:30:
[...]
Explain? Dat is een OC van 75%, dat haal je niet zomaar. Zeker niet met een Cyrix die op standaardsnelheid eigenlijk al te warm wordt. Het lijkt 'maar 100 MHz' maar in verhouding is het erg veel.
Burp
Verwijderd
In het bios geeft ie iets van 6x86 aan wie kan explainen?Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 10:38:
je kunt op eenzelfde manier als bij de AMD Athlon XP de multiplier van de Cyrix verzetten naar 1.5, 2.5, 3 en 3.5 zelfs als ik me niet vergis. hoe??Google/RTFM I guess....
Burp
Da's omdat 't een IBM 6x86 cpu isda-dude schreef op 03 januari 2003 @ 10:40:
[...]
In het bios geeft ie iets van 6x86 aan wie kan explainen?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik denk dat je er goed aan doet om eens een heleboel te gaan le-zen. Zijn nogal basic vragen die je hier stelt.da-dude schreef op 03 januari 2003 @ 10:40:
[...]
In het bios geeft ie iets van 6x86 aan wie kan explainen?
de betaler vervuilt
OkGA!S schreef op 03 januari 2003 @ 12:04:
[...]
Ik denk dat je er goed aan doet om eens een heleboel te gaan le-zen. Zijn nogal basic vragen die je hier stelt.
Burp
Verwijderd
nee hij was echt dood heb hem nog wel een keer twee daggen naderhand geprobeerd maar nee hij deed nie veel meer (helemaal niks meer)Wirf schreef op 03 January 2003 @ 02:47:
[...]
Weet je zeker dat ie stuk is? die dingen hebben namelijk een thermische beveiliging (dat zei die gast in de computerwinkel iig. toen ik met mn zwartgeblakerde CPU daar was) De CPU zou het weer moeten doen na een poosje afkoelen (werkte bij mij ook)
Dit topic is gesloten.
![]()