Toon posts:

[backup] Geluidjes HP Surestore DAT40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van genoemde tapeunit. Werkt als een tiet. Alleen, bij het laden van een tape en zo eens in de zoveel tijd bij een backup, maakt hij een geluid dat een beetje lijkt op het geluid dat je floppyunit maakt als er geen floppy in zit. Nu is mijn vraag (vooral aan mensen die ook een surestore hebben), is dit normaal? (ik heb tapeunits wel eens ergere geluiden horen maken, maarja, dat waren niet mijn tapeunits >:))

mvg
roy

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ja hoor, zou ik me geen grote zorgen over maken :) Dat soort geluiden hoor ik wel vaker bij DAT streamers, met name als ie de tape snel voor of achteruit aan het spoelen is. Don't worry dus 8)

Verwijderd

Zorg er wel voor dat de datathroughput op 4-6 MB/s compressed ligt wanneer je aan het backuppen bent. Anders ga je het zogenaamde shoeshining effect krijgen, en daarvan gaan de koppen sneller slijten.

Verwijderd

Topicstarter
ik haal nu 2 mb / sec (uncompressed) volgens mij ook volgens de specs van dat ding (hp surestore 40i). Anyway, het komt van een 5 disk raid5 array, dus daar zal de beperking niet liggen :P

Volgens mij hoor je het ook duidelijk als de tapeunit niet genoeg data krijgt? Tijdens het backuppen is ie lekker stil, op die 'floppy' geluiden eens in de 15 minuten ofzo na.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 19:26 ]

Verwijderd

2 MB/s uncompressed is inderdaad een lekkere snelheid, dus daar zal je geen problemen mee ondervinden.
Je hoort het ook inderdaad als de datathroughput te laag ligt, door continue klikkende en ratelende geluiden.
Maar net zoals Yngwie al zei, over het algemeen hoef je je weinig zorgen te maken over het af en toe ratelen van je DAT40i.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, iedereen bedankt, ik voel me al veel geruster over mijn divxjes :D
Pagina: 1