Anoniem: 30899
start> uitvoeren> CMD> dir opzoeken> ren *.ext *.ex2 (ext = huidige extensie ex2 wat je er van wil maken)
Anoniem: 30685
Ik ken idd ook geen snellere manier dan deze, maar daarvoor moet je een basis van dos hebben natuurlijk.Anoniem: 30899 schreef op 02 January 2003 @ 20:00:
start> uitvoeren> CMD> dir opzoeken> ren *.ext *.ex2 (ext = huidige extensie ex2 wat je er van wil maken)
dir opzoeken gaat dus met "cd c:\<je dir>"
Kan ook met de superdeluxe Multi Rename Tool in Total Commander (voorheen Windows Commander). Te downloaden bij http://www.ghisler.com/
Rammel bij download.com 'rename tool' in en je komt zelfs nog op een mooi grafisch gevalletje uit
Hm.. mij lukt het niet echt, ik zit in cmd van WinXP.
Er komt dat automatisch "C:\Documents and Settings\E-Merica\ te staan.
Ik moet .txt naar .jpg omzetten. De bestanden staan in C:\Documents and Settings\E-Merica\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\.
Ik typ dan:
ren C:\Documents and Settings\E-Merica\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\ *.txt *.jpg
Ik krijg dan een syntaxfout.
Wat doe ik fout?
Ik moet .txt naar .jpg omzetten. De bestanden staan in C:\Documents and Settings\E-Merica\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\.
Ik typ dan:
ren C:\Documents and Settings\E-Merica\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\ *.txt *.jpg
Wat doe ik fout?
OfAnoniem: 30899 schreef op 02 January 2003 @ 20:00:
code:
1
| ren *.* *.ext |
Als er verschillende extenties in de map zitten.
Ga eerst in de juiste map staan, door middel van
code:
1
| cd C:\Documents and Settings\E-Merica\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen |
en doe dan:
code:
1
| ren *.txt *.jpg |
[ Voor 37% gewijzigd door BreadFan op 02-01-2003 20:12 ]
Spatie voor het eerste * weglaten lijkt me voldoende...Juniorrules schreef op 02 januari 2003 @ 20:07:
Hm.. mij lukt het niet echt, ik zit in cmd van WinXP.
Ik typ dan:
Wat doe ik fout?
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Pagina: 1