Thuis heb ik een pc met een moederbord van Aopen (ax34) met sdram. Op mijn mobo zat al 512mb geheugen, maar toen ik er 256 bij deed gaf hij niet meer aan. In het boekje staat dat het mobo 1,5 GB ram geheugen aan kan. Ik weet niet waarom hij het extra geheugen niet vindt? moet je dat in het BIOS instellen of iets anders?
Heb je de nieuwe DIMM al geprobeerd zónder het geheugen wat er al in zat? Als hij niet wordt herkend in alle sockets is 'ie niet lekker of gewoonweg incompatible. Ff wat DIMM'en steken dus
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Je kunt overigens in de Technische PMG FAQ terugvinden of je geheugen compatibel is met je moederbord 
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?
Ik heb zelf ook een vergelijkbaar probleem. Ik denk dat het door merkincompatibiliteit komt. Ik heb namelijk zelf een merkloos 256mb reepje en een infineon 128mb stukje. Los werken ze beide perfect. Maar op geen ene manier kan ik ze beide tegelijk aan werk krijgen. Dus nu zit ik met een mooi reserve reepje van infineon geheugen.
[edit] vergeen te zeggen, maar ik heb zelf ook een ax34, dus misschien dat de ax34 een beetje picky is met verschillende merken geheugens
[edit] vergeen te zeggen, maar ik heb zelf ook een ax34, dus misschien dat de ax34 een beetje picky is met verschillende merken geheugens
[ Voor 18% gewijzigd door Sebastiaan op 03-01-2003 11:44 ]