Processor wordt niet kouder

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb laatst MBM 5 gedownload en zag dat mijn processor 77 graden wordt.
Ik geloof dat dat best wel te heet is.

dus heb ik koeling aangebracht volgens dit systeem:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case4.gif

Mn kast temperatuur daalt wel flink nu, van 26 (na een paar uur draaien) naar 18 graden,....

Mn CPU temp,...blijft maar op 77 staan,... gaat nooit naar 78 of naar 76,....

Nu heb ik paar dagen geleden ook effe PCAlert4 gedownload maar die geeft aan dat ie 69 graden is,....

Welk programma moet ik nou geloven?

De bios zegt 62 fahrenheit,...en 0 graden celcius, daar geloof ik dus niks van

CPU = AMD Athlon 850

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

die temp sensor deugt niet, 77 graden dan naait ie al lang vast

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Voelt je heatsink koud aan? Ik denk dat het een koelpastaprobleem is... Maak je heatsink aan de onderkant helemaal schoon en je proc ook met wasbenzine ofzo en monteer je koeler weer met goede koelpasta, dat zal wel schelen.
Edit: hmm AtomicShockwave heeft wel een punt ja :P

[ Voor 11% gewijzigd door m-m op 02-01-2003 19:51 ]

Verwijderd

denk dat je sensor neit goed is/kapot want 77 graden is echt TE heet... kijk ff als je sensoor nog goed is en doe em ff goed tegen je CPU aan.. mijn AMD800 @1008MHz wordt stressed 48graden..

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kan alleen maar je bios geloven. :) op jou bios na dan :P

enne ik denk dat je een verkeert koelertje heb oid. welke heb je??
heb je het koelertje er zelf op gezet??

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

wat heb je voor mobo? sommige asus mobos schijnen nogal frotsensoren te hebben.

• Mr_DD
mn processor voelt niet heet aan,....heb zo'n slot ding,.... effe aan de andere kant gevoeld...
Koelers doen het prima,.... heb ik erop laten zetten door een collega,....werkt @ computerwinkel,...dus kan ut wel hehehe,....
zijn er nog meer van dat soort programma's ?(vast wel) freeware dan,.... :+

Mobo = abit

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_DD op 02-01-2003 20:08 ]

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Dr0pSHoT schreef op 02 januari 2003 @ 20:06:
mn processor voelt niet heet aan,....heb zo'n slot ding,.... effe aan de andere kant gevoeld...
Koelers doen het prima,.... heb ik erop laten zetten door een collega,....werkt @ computerwinkel,...dus kan ut wel hehehe,....
zijn er nog meer van dat soort programma's ?(vast wel) freeware dan,.... :+

Mobo = abit
mjah mijn ervarig is dat mensen uit computer winkels vaak de geweldige zilversticker gebruiken, die dingen zijn echt erg, zit deze met koelpasta? of zon klotesticker?

• Mr_DD
geloof dat er niks meer tussenzit,..... heel klein restje koelpasta nog,....maar hij voelt niet heet aan,.....

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
gooi er wat koelpasta bij dan

Burp

• Mr_DD
heb ik niet meer :+

Zou een bios update kunnen helpen?
Geen idee hoe dat moet,....maar dan pruts ik wel effe

• Mr_DD
Oke,.... CPUCool ook maar geprobeerd,.....

Alle 3 prog's bij elkaar,....

Afbeeldingslocatie: http://www.veteranen.nl/~djurre/temps.JPG

Ksnap ut niet meer :'(

Wat is nou welke temp?
En hoe komt ie bij 77 en bij 69 graden,.... En daar blijven ze ook maar op staan,...geen graadje warmer of kouder te krijgen.
8)7

Tis dus,... CPUCool, MBM5 en PCAlert 4,....
MBM5 geeft niet eens de koel RPM aan,... najah,.....

[ Voor 33% gewijzigd door Mr_DD op 02-01-2003 21:46 ]

• supreme tweaker
Dr0pSHoT schreef op 02 januari 2003 @ 21:43:
Oke,.... CPUCool ook maar geprobeerd,.....

Alle 3 prog's bij elkaar,....

[afbeelding]

Ksnap ut niet meer :'(

Wat is nou welke temp?
En hoe komt ie bij 77 en bij 69 graden,....
8)7

Tis dus,... CPUCool, MBM5 en PCAlert 4,....
MBM5 geeft niet eens de koel RPM aan,... najah,.....
ik snap 'm ook niet.
Koop zó'n nieuw tempmetertje.
dan maar 'ns kijken

Burp

Verwijderd

Die temp sensors sporen vaak niet en ook de proggies hebben nog wel is problemen met uitlezen. Zolang de heatsink aan te raken is en niet kokend heet is is er echt niks aan de hand

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Mn kast temperatuur daalt wel flink nu, van 26 (na een paar uur draaien) naar 18 graden,....
Lol, staat je case buiten dan ofzo?! Of is het gewoon ijskoud bij jullie thuis?! :D :+

En al die progjes moet je dan maar gauw wegmiepen, want daar klopt geen ruk van zo te zien. MBM5 is zowieso gaar, en de rest, 22 graden is toch wel weinig voor een AMD. Niet geheel onmogelijk, maar toch... 8)7

Use the Search Luke...

• Mr_DD
die 22 is de kast denk ik,...
en tis hier redelijk koud rond deze tijd van ut jaar :)
Kzit naast de garage,....en er zit geen isolatie tussen die muur,.....en de CV is ook niet alles :)

Verwijderd

77 graden kan ie wel overleven hoor, mijn XP 1600+ draait 24/7 stressed op passieve waterkoeling en die is op z'n peik 70 graden, had em eerst met een groot koelblok passief en toen werd ie 90 graden (maar ik denk dat de temp sensor niet meer klopt bij zulke hoge temps...)

En bij mij op de kamer is het ook 18 graden, en dat vind ik niet te koud... als ie em buiten zet dan zal de temp hopelijk wat zakken...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 23:41 ]

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 15:31
Nadat je de sensors hebt gekozen bij mbm5, neemt pcalert die over...
Schakel mbm5 uit, en restart de pc dan eens... kijk dan nog eens bij pcalert...nu worden de juiste temperaturen gelezen !!! Vergeet vooral mbm5 niet uit te schakelen.

• Mr_DD
Hij neemt ze niet over,...want MBM zegt 77,....en PCAlert zegt 69 graden,...........

Verwijderd

Heb je nu al wat koelpasta er tussen gedaan? Artic Silver 2 of 3 ofzo moet je er tussen doen, niet teveel maar gewoon voldoende om de core dekken dan dalen je temps zeer flink. Ik ben van zo'n sticker naar AS2 gegaan en de temps waren 68 C & 45 C :)

Verwijderd

beetje offtopic maar werkt dat coolpasta nou echt? ik had laatst een vulcano 7+ gekocht en zonder cool pasta op me amd1900 gezet hij was idle 37 grade en stresed 41 toen ik die pasta er op gedaan had was hij idle 36 en stressed 41, doe ik iets fout zit het er te dik op? of te dun ? pff:)

• supreme tweaker
Je weet dat dat nooit kan ,die hoge temps, en met software denk ik niet dat het ineens wel beter word weergegeven.
Ik denk dat je tempmetertje brak is.

Burp

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 10:48:
beetje offtopic maar werkt dat coolpasta nou echt? ik had laatst een vulcano 7+ gekocht en zonder cool pasta op me amd1900 gezet hij was idle 37 grade en stresed 41 toen ik die pasta er op gedaan had was hij idle 36 en stressed 41, doe ik iets fout zit het er te dik op? of te dun ? pff:)
Een koeler zonder koelpasta werkt in het algemeen niet best. Waarschijnlijk zat er al van dat witte spul op die koeler. Dus onbewust zat er toch koelpasta onder :?

Haal je koeler er eens af en maak het ff schoon met alcohol icm aceton. Doe er dan een vliesdun laagje koelpasta op met een (bank)pasje of CC oid. Dan zul je zien dat het iig niet warmer wordt dan 36 á 37 idle.

JayGTeam (213177)

Verwijderd

mis ik een openingspost of ligt dit aan mijn pc?

Verwijderd

oh laat maar , nu doet ie t wel:P

Verwijderd

hmm mbm zou ik niet geloven, die temp lijkt me niet echt realistisch, neem dan die van Pcalert 4, die lijkt me beter, nog wel heet, maar als ie niet vastloopt, dan is kan ie het blijkbaar hebben, en volgens amd mag ie ietsvan 80 gr worden (neit echt ideaal voor je proc natuurlijk maar goed)

Verwijderd

T' is een slot A, d' r zit helemaal geen sensor op het bord.

Heb je er een sensor apart bij geplaatst ? Zoniet, zit je nu iets te meten wat er helemaal niet is. Vandaar dat die extra fans niet helpen.. :D

Wat zie je in de BIOS?

• Mr_DD
Bios zegt 62 Fahrenheit,.... 0 Graden celcius ,....
Zitten wel sensors op ut mobo,...moet wel anders zou ie helemaal niks aangeven toch?

En mn kast temp leest ie wel,...
Als ik mn koeling aan heb daalt ie zo'n 8 graden :+

[ Voor 25% gewijzigd door Mr_DD op 03-01-2003 17:12 ]

Verwijderd

Tsjah, dat spoort niet echt als CPU temp, zeg nu zelf .. :)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Silentpuma schreef op 02 januari 2003 @ 22:10:
[...]

Lol, staat je case buiten dan ofzo?! Of is het gewoon ijskoud bij jullie thuis?! :D :+

En al die progjes moet je dan maar gauw wegmiepen, want daar klopt geen ruk van zo te zien. MBM5 is zowieso gaar, en de rest, 22 graden is toch wel weinig voor een AMD. Niet geheel onmogelijk, maar toch... 8)7
ik krijg mijn kast temperatuur met wat geluk en veel herrie ~2C(!) boven kamertemperatuur. Op mijn kamer is het regelmatig 16C. dus het KAN

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Mijn kamertemp is ook meestal zo'n 18°C, en zowel CPU als case hou ik op 18°C :Y)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

misschien is de CPU echt zo warm, en voelt het blok koud aan juist omdat die koelpasta er niet tussen zit. De warmte wordt dan totaal niet afgevoerd en blijft beetje in de CPU hangen. Ik zou dus echt de eerder gegeven raad ter hand nemen en eens koelpasta proberen.

Geen inspiratie

• Steve

Steve

Krokodil \o/

martijn12345 schreef op 04 januari 2003 @ 10:07:
misschien is de CPU echt zo warm, en voelt het blok koud aan juist omdat die koelpasta er niet tussen zit. De warmte wordt dan totaal niet afgevoerd en blijft beetje in de CPU hangen. Ik zou dus echt de eerder gegeven raad ter hand nemen en eens koelpasta proberen.
Kan niet, als de CPU echt zó weinig warmte doorgeeft dat de heatsink lauw aanvoelt, is hij heus wel warmer dan 70°C :+

Maar koelpasta proberen is natuurlijk wel aangeraden.

[ Voor 6% gewijzigd door Steve op 04-01-2003 15:29 ]

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02 22:14
die van mij wordt ook 77 graden... En trouwens als de koeler niet heet wordt is dat toch juist slecht... Dan neemt hij de warmte niet goed over van de proc.. Zoals jij zegt Jupiler

[ Voor 7% gewijzigd door dj_tjerk op 04-01-2003 18:46 ]

Verwijderd

Hee, begrijp het nu.

Slot A systemen hebben geen sensor voor de temp, de CPU zit in een cardtridge met een card-edge connector.

Tenzij je zelf een sensor koopt en aansluit, of een DigiDoc hebt, is er dus GEEN uitlezing van de CPU temp. :D

• Steve

Steve

Krokodil \o/

+1 Inzichtvol.

[ Voor 35% gewijzigd door Steve op 04-01-2003 19:49 ]

Pagina: 1