schakelaar voor UTP (netwerk kabel)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb onlangs een router gekocht, en mij pa inet nog altijd via ISDN, hij wil op zijn eigen pc dus ook intenetten via dmijn router (wat ik niet erg vindt)

maar hij wil niet altijd online zijn ivm hacker, (zeg nou niet firewall en zo, ik weet ut in de router zit ook een vuurmuur, maar werk PC belangrijk stuff enzo)

ik wil gewoon fysiek de kabel door knippen zegmaar, is hier een schakelaar voor of iets dergelijk?

(ik weet het je kan ook rechter muisknop op LAN verbinding en uitschakelen, maar dat is teveel werk voor hem, ook als die op de desktop staat)

iRacing Profiel

Verwijderd

uuuh mischien gewoon stekker eruit trekken? Volgens mij is dat het makelijkste lijkt mij. Maargoed we zijn natuurlijk tweakers. Dus zet er dan maar een schakelaar op

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 19:48:
uuuh mischien gewoon stekker eruit trekken? Volgens mij is dat het makelijkste lijkt mij. Maargoed we zijn natuurlijk tweakers. Dus zet er dan maar een schakelaar op
ja dat is dus eigenlijk wel de bedoeling

iRacing Profiel

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Wat je zou kunnen doen is de stekker ahw doorknippen in inpluggen met een utp verlengblokje.
Je kan dit blokje dan ergens vooraan je pc/bureau/whatever vastmaken zodat je niet elke keer achter je pc hoeft te kruipen om de stekker erin te doen of eruit te halen...

Een file op de A12 is nooit grappig...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

op zich zou het moeten kunnen met een 4-polige schakelaar lijkt mij, maar is het niet makkelijker om dan gewoon de utp eruit te halen?

Je zou ook, naast de firewall in je router, ook een softwarematige firewall op die pc kunnen zetten icm een geupdate virusscanner ;)
En jou/je vaders pc is echt niet interesant voor een hacker ;)

Verwijderd

het kan maar of het bevordelijk is met het idee van storingsgevoeiligheid is weer wat anders je hoeft in principe maar 4 aders te schakelen minder kan waarschijnlijk ook maar dat lijkt me wat slechter dus je zou een schakelaar die vier polen kan schakelen

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:29
Ik weet niet of het gaat ivm. omdat de kabels onderling gekruisd zijn, maar anders zou je toch de 4 draadjes met een 4 polige schakelaar, in een keer in en uit kunnen schakelen.

Er lopen ook geen extreem hoge spanningen over die kabel.

en het is niet zoals bij USB dat er eerst een paar draden verbonden moeten zijn voor de andere er op mogen.

Ik zou zeggen gewoon uitproberen, en kijken of je veel snelheids verlies hebt.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

voodoo202 schreef op 02 January 2003 @ 19:55:
Ik weet niet of het gaat ivm. omdat de kabels onderling gekruisd zijn, maar anders zou je toch de 4 draadjes met een 4 polige schakelaar, in een keer in en uit kunnen schakelen.
dat ze getwist zijn maakt verder weinig uit, omdat je namelijk een klein stukje best un-twisted mag zijn, dit gaat echter ten koste van de maximale lengte.

Verwijderd

switch er tussen zetten en dan de adapter er uit trekken iedere keer :?

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb mijn pa even laten zien dat je gewoon op uitschakelen kan klikken, en weer op ut icootje om je netwerk vebinding in te schakelen, en dat vindt hij ook wel een goede oplossing :D

toch bedankt voor iedereen zijn hulp _/-\o_

misschien dat ik ooit tog eens een schakelaar moet maken, dus tips of voorbeelde zijn altijd welcome

(de afstand hier geld voor ongeveer 20 m dus, er werdt gezegd dat met een schakelaar je kabel niet te lang mag zijn, maar dat is hier dus niet van toepasing:D )

iRacing Profiel

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:51

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik vind dat hij wel heel erg bang is. Hoe kan een hacker nu door een router en een vuurmuur heen op een pc komen? Daarvoor moet je toch echt wel zelf een trojan installeren ofzo.

Maar als hij het perse wil is een 4 polige schakelaar een oplossing, dit zal wel mogelijk storingen veroorzaken. Je kunt ook een tussenstukje kopen en dat ertussen zetten. Maar het beste is naar mijn idee gewoon de zaken zo laten als ze nu zijn, het is echt onnodig om die verbinding los te halen.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Tomcat schreef op 02 January 2003 @ 20:13:
Ik vind dat hij wel heel erg bang is. Hoe kan een hacker nu door een router en een vuurmuur heen op een pc komen? Daarvoor moet je toch echt wel zelf een trojan installeren ofzo.
ik weet het maar tog er staan wel belangrijke dingen op zijn bak
ik heb ook dit ook al verteld, maar ik heb een andere oplossing nu zoals boven staats

iRacing Profiel

• snars281
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2020
zonder te willen flamen, maar als er zo iets belangrjiks op staat, dan zou zijn baas er eigenlijk voor moeten zorgen dat er NIETS op pc's thuis staat, maar dat hij alleen opslaat op het werk, daar zijn tegenwoordig voldoende (prima) oplossingen voor.
Denk eens aan inbraak ? Of de pc krijgt kuren en gaat 'even' naar de leverancier ? Een copie is zo gemaakt..
Pagina: 1