[Flash & Divx 5.02] Combineren

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:01
Ik heb het volgende probleem, ik ben samen met een andere jongen bezig mijn ProfielWerkStuk te maken en hiervoor moesten we filmpjes maken van scheikundeproeven, deze filmpjes heb ik gemonteerd en gecomprimeerd met DivX 5.02 Pro.

Nu is die jongen bezig met het maken van (het interface + uitleg enz)-gedeelte en hiervoor gebruikt hij Flash 5, nu vroeg ik me af of er een Flash-DivX5.02-plugin bestaat zodat je DivX bestanden kan gebruiken in Flash, standaard kan je namelijk alleen bijv. Quicktime-bestanden gebruiken...

Verder had ik nog een vraag of misschien ook alleen het decodeergedeelte op zich bestaat, dus niet de DivX 5.02 Bundle, maar alleen het decodeergedeelte zodat ik dat op de uiteindelijke cdrom kan zetten zonder dat er een hele setup aan vooraf moet gaan etc.

Verder heb ik onder de DivX filmpjes ook geluid gezet in de vorm van mp3 (met NanDub), is hierbij de DivX-codec voldoende om dit af te spelen of is er ook een mp3-codec nodig ?
Zoja, is er misschien een op-zichzelf-staande mp3-codec zonder fratsen zegmaar ?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:46

Pelle

🚴‍♂️

Zoeken is moeilijk he? (1e hit in google)
http://groups.google.com/...isc.macromedia.com&rnum=1

Oftewel, je moet de codec hebben om het af te kunnen spelen.

• flipjevandejam
Ik had al wel gezocht, maar dit is ook niet wat ik bedoelde, ik bedoel namelijk dat je divx bestanden kan importeren in Flash, dat kan hij namelijk nu niet. Dat je voor het afspelen alleen de codec nodig hebt dat begrijp ik ook nog wel :/

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

is het converteren naar quicktime een groot probleeem dan?

er bestaat zover ik weet geen programma dat zonder de codec DivX afspeelt, als je er een weet, laat het weten, ik ben erg benieuwd

• flipjevandejam
Volgens mij worden de bestanden als je ze naar quicktime converteert of héél groot (zoiets als mpeg :?) of je krijgt echt kwaliteit om van te :r :r :r

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je kan er een Bink filmpje van maken, heeft een exe, geen codec gezeur .. wel prestatie gezeur op erg oude systemen :)

|{ brrr }] |

• flipjevandejam
Kan je misschien uitleggen wat in vredesnaam Bink is ?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik vind zelf dat quicktime er heel wat beter uit ziet als bink. Ik zou zeggen, probeer ze beide eens.

Ik weet niet waar je werkstuk over gaat, maar als je het op een CD zet kan je 650/700MB vullen dus ik denk niet dat je dan snel te maken krijgt met ruimte tekort :+

• flipjevandejam
Wel als je 9 filmpjes hebt en dat in 640*480 24 fps DivX 5.02 al bij mekaar 250 MB inneemt :)

Verwijderd

flipjevandejam schreef op 02 January 2003 @ 21:53:
Wel als je 9 filmpjes hebt en dat in 640*480 24 fps DivX 5.02 al bij mekaar 250 MB inneemt :)
Dan moet quicktime ook wel lukken binnen 650 mb, me dunkt.

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Je kan beter FlashMX gebruiken misschien? Die werkt met een eigen sorensen spark codec en tijdens het maken kan je bijna alle video formaten importeren. Er is geen codec nodig op de client PC, alleen de FlashMX / Flash 6 plugin, en die hebben bijna alle mensen met een internetverbinding wel.

All that you know, is at an end

Verwijderd

Ik moet ook regelmatig videos die ik zelf maak op school tonen, ik gebruik AE dan... nou ik exporteer het in Quicktime 6 pro codec met instellingen: High, photo jpeg codec... bestand is best groot, voor een animatie van 30 seconde, zo'n 25 mb, maar de qualiteit is uitstekend!
Quicktime bestanden kun je gebruiken in Director.
Het is toch geen probleem om je bestanden op cdrom te zetten en op school te tonen?

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ga je filmpje fijn omzetten naar flash.. werkt prima. www.wildform.com (wel MX gebruiken voor prettige compressie, ook voor het oog)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als ik op google bink in tik kom je uit bij http://www.radgametools.com/bnkmain.htm :)

Je kan in bink (weet niet vanaf welke versie) een avi of quicktime file converteren naar een bink file en er een exe van bakken.

[directe link naar de download]
http://www.radgametools.com/down/bink/radtools.exe het is gratis, maar een donatie van 10 euro vinden ze lief. Werkt onder 95/98/Me/NT/2000/XP en er zit Bink en Smacker in.

Wordt veel gebruikt in de games industrie waar divx niet een norm is bijvoorbeeld :)

* Yellow|A doet ook weer eens een nuttige post :)

|{ brrr }] |

Pagina: 1