Toon posts:

ik heb mijn mobo!! de msi pro2 dus! :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En hij doet het geweldig!! (denk ik)
Met een duron 650 (ORB koeling ) en 128 133mhz ram.

Ok meteen maar flink overklocken dus...
Ff de L1 bruggetjes met een HB-tje bij gekleurd en in de bios clock op 100Mhz en multipl op 9 gezet!
En booten die hap … en hij doet het geweldig.. 899.7Mhz proc word met full load 37 graden mobo 35 graden omgeving temp 21 graden….
Eerst dacht ik dat mijn temp cencor stuk was.. maar na een aantal sites op het internet gezien te hebben.. komt dit wel overeen met de rest. (proc temp voor de Duron van 35 tot 55 graden)

Ok MSI levert ook nog een heel mooi tooltje mee voor het overclocken hier mee kan je de FBS omhoog schroeven als je al ge reboot bent en al in win98 of NT zit.
Nou dat ook maar meteen gedaan.. en ik kom met mijn duron (zonder de spanning te verhogen 1.64v) op 926,7Mzh!
FBS=103*9.
Ja draait heel stabiel heeft een full-load duur test ondergaan van 12 uur niks geen kuren! Geweldig…
Proc temp 38 graden.
Maar nu komt het mijn geheugen draait nog op 100Mhz…
Heb in de BIOS gekeken maar volgens mij kan ik het daar niet instellen…
Heb ik nou voor niks 133Mhz geheugen er bij gekocht??
Of moet je dat ergens op het mobo instellen?
Zodat het geheugen op 133Mhz gaat draaien???

Help? :)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
cool, maar voor dat geheugen, rtfm?

Verwijderd

/zeikmodus/
Weet je zeker dat je je multipl op 900 hebt gezet!
/zeikmodus/
Ik dacht dat het beter voor je proc was om rustig te beginnen en niet te overhaasten
Ik hoorde dat de MSI problemen gaf met geforce, klopt dit!

Verwijderd

Ja, dat wordt niks. Ik wil je 133 Mhz geheugen wel overnemen voor, let's say Fl 10,-??

Probeer anders de Chipset instellingen in je BIOS nog eens uit te pluizen.

Verwijderd

WTF is rtfm???

Verwijderd

Ik heb onlangs voor twee vrienden een PC met MSI Pro (ik weet dat dit niet hetzelfde is als de MSI Pro2 ;-) en respectievelijk Duron 650 en 600 geassembleerd. In beide toestellen bevond zich 128 MB 133 MHz. Ik zat met hetzelfde probleem: waar zet ik de memory bus op 133?
Je dient het volgende te doen:
- zorg voor de laatste bios versie
- bij Advanced Settings of zoiets in de BIOS is er een item waar je de memory clock kan instellen. Je dient deze op "host + 33" te zetten.
- met de laatste versie van Fuzzy Logic ( is nummer 3) kan je dan de snelheid van de memory bus aflezen. Het blijkt dat vroegere versies wel eens een verkeerde lezig gaven.

Gezien er toch wel sterke gelijkenissen zijn tussen beide moederborden, is het mogelijk dat dit jouw probleem oplost.

Good Luck

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 14:19 schreef bjanssen het volgende:
WTF is rtfm???[/quote]rtfm --> Read the Fucking Manual

Weet niet voor MSI Pro2 maar voor MSI Pro er was er zeker niks te vinden in verband met dit onderwerp in the fm.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 14:36 schreef Tombasa het volgende:
rtfm --> Read the Fucking Manual

Weet niet voor MSI Pro2 maar voor MSI Pro er was er zeker niks te vinden in verband met dit onderwerp in the fm.[/quote]Dat weet toch iedere tweaker >:)
Okee, maar is hij beter als de Abit KT7? en prijs?????

Verwijderd

Blijkbaar niet, of ben je niet zo snel van begrip?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 14:44 schreef Cartman! het volgende:
Dat weet toch iedere tweaker >:)
Okee, maar is hij beter als de Abit KT7? en prijs?????[/quote]Guess so.

Weet niet of beter is dat Abit, prijs in België (voor mensen dicht bij de grens misschien toch interessant) ongeveer 6800 BEF of 360 NLG. http://www.pcpartcenter.com/

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 14:33 schreef Tombasa het volgende:
Ik zat met hetzelfde probleem: waar zet ik de memory bus op 133?
Je dient het volgende te doen:
in de BIOS is er een item waar je de memory clock kan instellen. Je dient deze op "host + 33" te zetten.
Good Luck[/quote]Ja kijk dit bedoel ik nou geweldig! het werkt! bedankt!

en ik weet niks van de problemen met de g-force. heb zelf een voodoo3 er ingehangen (166@179) v4-5500 drivers DX8 (3D-mark2000 score= 2968)

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je in de BIOS van die MSI PRO2 de IRQ's apart instellen voor je PCI sloten ?

Verwijderd

MSI wil gewoon zijn eigen geforce kaarten verkopen. Als je nou een MSI kaart hbt werkt het waarschijnlijk wel, of ze zijn erg dom bezig.

Verwijderd

De rede dat het zo moeilijk de 133Mhz te vinden is de chipset, eigenlijk draait het geheugen op 100Mhz, maar gooien ze er de PCI clock bij, als je dus op de stock FSB laat staan is dat dus 100+33=133, maar als je gaat overclocken dan krijg je ook een verhoogde PCI bus dus is het bijvoorbeeld niet 115+33=148, maar 115+38=153. Daarom heet de optie +host clk of +pci clk en niet 133Mhz mode ofzo. Verder wel tevreden met het bord?
Pagina: 1