Toon posts:

[java] passwords in een JTextField

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben nu bezig met een programma waarin je moet aanmelden om verschillende functies te krijgen. Nu heb ik geprobeerd van een JTextField een soort van passwordbox te maken. Ik wil namelijk dat alle text die ingevoerd word verschijnt in de vorm van ******. Nu zat ik te bladeren in de bergen methodes die JTextField heeft, en ik heb na al die tijd niks gevonden.

heeft JTextField (of misschien een andere class) methodes om dergelijke 'masks' te maken?

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het niet bij JTextField staat, staat het misschien ergens anders. Even verder zoeken dus...
(Tip: misschien is er wel een andere Swing-klasse die doet wat je wil)

Verwijderd

Waarom gebruik je niet een JPasswordField? Die class extendt JTextField, en is verder nagenoeg gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor de tip :)

ja sorry ik zit niet in een IDE te werken waar alle componenten zo makkelijk te overzien zijn.

Verwijderd

Je hebt wel een browser voor je neus. En in de Java 2 Platform API Specification staat het gewoon netjes beschreven. Sterker nog, het staat ook genoemd in de pagina over de JTextArea class

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 18:51 . Reden: linkje gefixed ]

Verwijderd

erg nuttig is om dan even te kijken naar de klassen onder het kopje: Direct Known Subclasses
Pagina: 1