Toon posts:

[w2k/adsl] Kan geen FTP draaien sinds ADSL.

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie wil deze arme jongen die nogal newbe is op het gebied van netwerken uit de brand helpen?
Ik heb net al de XS4ALL helpdesk gebeld waar ik eerder al heel vriendelijk en duidelijk geholpen werd door een vriendelijke gozer, kreeg ik dit keer een vreselijk sacherijnig tutje aan de lijn die ahw alleen maar zat te zuchten en te vertellen dat ze me daarbij niet kon helpen. Vandaar dat ik het zo maar probeer. Ik kijk er overigens heel erg van op (en dat zei ik ook tegen haar voordat ik de verbinding maar nogal abrupt verbrak na haar medegedeeld te hebben dat ik vond dat ze nogal erg raar reageerde etc... :r zeker ongesteld) dat ze wel zeggen dat je ftp kan draaien en het ligt ook anders dan met dial-up,...maar dat ze niet willen zeggen wat je dan moet doen om het werkende te krijgen.

Wie wil mij helpen eens te kijken waar het nou aan kan liggen.
Alle hulp is meer dan welkom. Aangezien er zoveel mensen op ADSL aangesloten zijn de afgelopen tijd, en ook nog eens bij XS4ALL met die alcatel speedtouch 510("i" in mijn geval) moeten er toch genoeg mensen zijn die heirbij ook tegen probleempjes zijn aangelopen of hier het fijne van weten inmiddels.

Bij voorbaat hartelijk dank! _/-\o_

ICQ 7330120

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het Grote Poortmappingsverhaal
Lees dat eens door en ik denk dat je een hoop duidelijk wordt. :P

Je moet dus poort 20 en 21 forwarden naar de pc met je ftp server en dan kan het gewoon werken. :)

Verwijderd

Topicstarter
OK ik ben er nu achter dat:
in die modem zit nu wel al dat poort 80 (http) geforward moet worden naar mijn pc maar nog niet poort 20/21. Die moet ik er dus op de een of andere manier bijzetten, nu nog even de vraag hoe doe je dat met een alcatel speedtouch 510i...

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 18:43:
Die moet ik er dus op de een of andere manier bijzetten, nu nog even de vraag hoe doe je dat met een alcatel speedtouch 510i...
[Airwolf] (18:38:16): Mja dat kan ik je helaas niet vertellen, ik heb het al eens voor iemand opgezocht en ik weet zeker dat het in de handleiding staat :)
Als het niet in de handleiding staat, staat het _zeker weten_ in de pdf handleiding die op de website te downe is van Alcatel, aangezien ik het daarin heb opgezocht.

Verwijderd

ga in iexplorer naar 10.0.0.138

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 18:57:
ga in iexplorer naar 10.0.0.138
OK en waar moet ik dat dan instellen en hoe?
Ik zou denken bij "Static Routing" onder "Advanced".... maar daar zie ik nergens poorten genoemd, zie wel ip's met daarachter een "/" en dan een 8, 16 of 32.... maar zijn dat poorten? ik zie bv nergens 80 staan (http)...

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-08 20:03
Zoek onder NAT of portmapping.

Manual:
http://www.speedtouchdsl.com/download510.htm

[ Voor 49% gewijzigd door Atteman146 op 02-01-2003 19:27 . Reden: url ]

Verwijderd

Topicstarter
OK en toch met die pdf vind ik het nog niet duidelijk, waarschijnlijk laatste vraag:

Ik moet bij die NAPT settings een inside en outside ip opgeven maar die in die pdf zijn natuurlijk voorbeelden, inside gebruiken zij 10.0.0.254 voor en outside 0.0.0.0 (als dynamische toewijzing?) Bij default server zetten ze ook weer 10.0.0.254 neer.

Nou zie ik als ik ipconfig doe:

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : lan
IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.150
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138

Wat moet nu waar komen? Is 10.0.0.150 de inside en 10.0.0.138 de outside? Of andersom? En wat moet ik dan als default server zetten? de 150 of de 138?

Verwijderd

Topicstarter
Nah ik heb die 150 nou maar ingevuld bij default server en nu kan iemand wel connecten maar krijgt ie deze foutmelding:

STATUS:> Home directory: /
COMMAND:> FEAT
500 'FEAT': command not understood.
STATUS:> This site doesn't support the 'features' command.
COMMAND:> REST 100
350 REST supported. Ready to resume at byte offset 100.
STATUS:> This site can resume broken downloads.
COMMAND:> REST 0
350 REST supported. Ready to resume at byte offset 0.
COMMAND:> PASV
227 Entering Passive Mode (10,0,0,150,8,34).
COMMAND:> LIST
STATUS:> Connecting ftp data socket 10.0.0.150:2082...
ERROR:> Can't connect to remote server. Socket error = #10060.
150 Opening data connection for directory list.

Waarom zou het feat cmd niet gesupport worden? Zie dit nergens terug in de opties van G6FTP. En waar komt die socket 2082 ineens vandaan?

• Xandrios
  • Laatst online: 06-08 20:08
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 20:41:
Nah ik heb die 150 nou maar ingevuld bij default server en nu kan iemand wel connecten maar krijgt ie deze foutmelding:

STATUS:> Home directory: /
COMMAND:> FEAT
500 'FEAT': command not understood.
STATUS:> This site doesn't support the 'features' command.
COMMAND:> REST 100
350 REST supported. Ready to resume at byte offset 100.
STATUS:> This site can resume broken downloads.
COMMAND:> REST 0
350 REST supported. Ready to resume at byte offset 0.
COMMAND:> PASV
227 Entering Passive Mode (10,0,0,150,8,34).
COMMAND:> LIST
STATUS:> Connecting ftp data socket 10.0.0.150:2082...
ERROR:> Can't connect to remote server. Socket error = #10060.
150 Opening data connection for directory list.

Waarom zou het feat cmd niet gesupport worden? Zie dit nergens terug in de opties van G6FTP. En waar komt die socket 2082 ineens vandaan?

oke, het poortforwarden is dus gelukt. Dat ie FEAT niet kent, ligt aan je FTP server. Maar dat is ook geen commando dat echt 'broodnodig' is ;)
Die poort 2082 is gewoon een interne poort, hoef je niets van aan te trekken.
Dat je LIST niet werkt, komt door PASV. Probeer eens zonder/met, en het zal werken :Y)

Maar aangezien het antwoord van dit topic toch te vinden is in de FaQ, en de site van de fabrikant, gaat hij dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.