Geen geluid via boxen op AV kanaal met PS2

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:42

inXs

known as inXs

Topicstarter
Ik heb dus sinds kort een PS2.. okz ff situatie schets.. Mijn tv heeft 1 scart aansluiting.. Daarop zit een splitten die hem split in IN en OUT.. in de IN zit nu dus de PS2, op de OUT zit mijn stereo, dus geluid via de boxen..

Alles werkt in principe goed, dus als ik gewoon TV kijk heb ik geluid via mijn boxen.. Maar als ik mijn TV op het AV kanaal zet voor de PS dan heb ik geluid op mijn boxen van de zender waar ik het laatst geweest ben VOOR het AV kanaal.. Dus geen geluid van het AV kanaal..

Ik krijg uiteraard wel gewoon geluid via mijn TV.. Maar mijn AV kanaal heeft wel een volume die los staat van de andere zenders.. Dus als ik het volume aanpas van mijn AV kanaal, dan blijft het volume op de normale zenders hetzelfde..

Bij een vriend van me heb ik wel geluid via de boxen op het AV kanaal, maar die heeft dan ook 2 scart aansluitingen op de TV zitten.. Ik heb wel een oude TV dus daar kan het best aan liggen.. Het is een thompson TV..

Maar is hier misschien een oplossing voor? Via de PS2 misschien? Want ik wil eigenlijk wel graag in dolby surround kunnen spelen 8)

Ok het is misschien een beetje vaag, maar ik heb mijn best gedaan.. Als er iets onduidelijk is zeg dan ff, dan pas ik het aan..

superB

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 10:23
sluit gewoon de audio van je ps2 direct aan op je stereo, geen probleem toch? Of heb je geen ingangen meer vrij?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Als je Dolby Digital wilt horen van je PS2 dan moet je de optical out van je PS2 gebruiken.
Trouwens er zijn maar erg weinig PS2 games die Dolby Digital ondersteunen dus je zult er alleen wat aan hebben als je DVD films afspeelt via de PS2.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

dolby surround gebruikt alleen stereo-kanalen.
Dolby Digital (=AC-3) gebruikt digitale uitgang, of 3 sets van 2 kanalen (stekkertje op je PC).

Via Scart loopt stereo-geluid van je PS2: dat hoor je op je TV als je TV ten minste een stereo-geluid kent.
Mono zit op de Scart-plug op een apart draadje, en dan hoor je inderdaad geen geluid. Als je een TV met monogeluid hebt, dan hoor je inderdaad geen stereo geluid van je PS2 op je TV.

Dat je TV-geluid wel op je stereo-installatie te horen is kan liggen aan de aansluiting daarvan.

Heb je wel een stereo-TV, dan zou ik het eens proberen met de splitter eruit.
Hoor je dan wel je PS-2, dan ligt het aan de (instelling van) de splitter.
Dan zou je de scart-pluggen daarop kunnen verwisselen. En dan even alle combinaties van IN /OUT afgaan.
(heb niet voor ogen hoe dat er uitziet, maar het bovenstaande is wel juist om tot een conclusie te kunnen komen).

[ Voor 4% gewijzigd door Brothar op 02-01-2003 18:44 ]

eagle

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
nee ik heb gewoon mono tv... maar hoe kan ik die audio kabels van mijn PS2 op mijn stereo krijgen, want die 2 audio stekkers zijn even lang als die ene video stekker.. en die video stekker zit dus in mijn TV.. en mijn stereo staat een stukje verder.. dat gaat dus nooit lukken :\

superB

• Brothar

Brothar

meester

Verlengsnoer op de plugjes naar je stereo toe.
(ik ken PS2 niet: daat gaan plugjes in en uit ? Of is dat een aparte stekker voor PS2, met aan de andere kant scart en 2 tulpstekkertjes ? Dan inderdaad tulpstekkertjes verlengen naar stereo)

[ Voor 96% gewijzigd door Brothar op 02-01-2003 18:47 ]

eagle

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Stekkertje in PS2 dus en daaruit 3 tulpstekkertjes (video en 2 audio) en die gaan in zo'n scart ding. Maar ik wist niet dat je een tulpkabel kon verlengen, maar dan doe ik dat wel.

superB

• Brothar

Brothar

meester

Yes.

eagle

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
gewoon zon koppel stukje ertussen en je kan aan de andere kant weer zon gewone tulp kabel hangen en die doe je in je stereo

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Pagina: 1