ik heb nu al drie jaar een ps2 en hij bevalt me uitstekend, vriend van mij heeft een xbox bevalt me ook uitstekend, ik heb geen gamecube maar welles op gespeeld in winkels en ook dat ziet er erg leuk uit!!
ik vind alle controllers lekker in de hand liggen ps2 is een bewezen ontwerp, de camecube controller voelt ook heel comfortabel aan al heb ik er nog niet veel vlieguren mee gehad, de xbox controller is enorm groot en ligt ook wel lekker maar na 2 uur spelen krijg ik kramp, de S-controller zou een hoop schelen denk ik.
geluid van de 3 consoles kan ik alleen uit ervaring met de xbox en ps2 spreken.. ps2 heeft subliem geluid over mijn technics setje, xbox heeft ook subliem geluid op mijn zelfde setje mijn maat heeft een 5:1 setje gekocht en daarop hebben we halo gespeeld en dat klonk ook erg vet, kijk ik denk niet dat qwa geluid de twee console veel schelen als je aan het gamen bent.
okay op papier ziet et er allemaal uit als een "overwinnig" van de xbox op gamecube en ps2 maar in praktijk ontloopt het elkaar niets tot weinig, juist omdat de gem. gamer niet zo'n audiofiel is.
graphics valt veel of weinig over te zeggen, gem. genomen denk ik dat de xbox gewoon betere graphs heeft boven de ps2 iig, gc weet ik nog niet goed, maar soms bewijst de ps2 dat hij nog steeds bovenaan meespeeld door in bijv. nfs hp2 beide consoles achter zich te laten. feit blijft dat halo en metroid prime gewoon enorm goed eruit zien en ik denk niet dat de ps2 dit soort geweld eruit kan spugen.
qwa games isset je eigen keuze (bovenstaand trouwens ook)
gc heeft zen sterke titels (zelda, metroid pr, resident evil, eternald)
xbox ook (halo, splinter cell, blinx)
en ps2 (gt3, mgs2, gta3, getaway, stuntman)
splinter cell gaat trouwens eind maart op alle consoles uitkomen incl. GBA, en eind januari op pc.
dit begint bijna voetbal te lijken hiero, alleen nu zijn er 3 teams en haten we elkaar via internet
uiterlijk van de consoles boeit toch eigenlijk niemand een reet of wel? et gaat erom hoeveel fun je ermee hebt, en damn wees allemaal es ff gvd blij dat we zo giga veel keus hebben om onszelf te vermaken
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop