buyer's guide/advice next-gen console

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Kan iemand me helpen met een goeie buyer's guide of vergelijkingstabel (online) voor next-gen consoles?

Ik ben van plan om binnen 2 maanden een console aan te schaffen, maar zit nog een beetje te twijfelen... Xbox, Gamecube of wellicht een PS2?

Gaat me meer om de games eigenlijk, Splinter Cell lijkt me top (samen met HALO).... Maar Zelda en Metroid Prime lijken me ook fantastisch... voor de PS2 vind ik Pro Evolution Soccer2 geweldig, samen met GTA3.......

Maybe maar allemaal kopen? Hehe... 8) De dvd playback boeit voor mij niet zo, heb al een goed systeem in mn kamer... met DTS/DD geluid, kan ik maybe ook gebruiken voor mn console....

Alle tips zijn welkom.

Verwijderd

Ok, even samengevat:

Splinter Cell: Xbox, PC, GameCube (Maart) & PS2 (Maart).
Halo: Xbox & PC (zomer).
Zelda: GameCube (Q2).
Metroid Prime: GameCube (Maart).
PES2: PS2 & Cube (Japan only tot nu toe)
GTA3: PS2 & PC

Aantal:
Xbox - 2
PS2 - 3
GameCube - 3 of 4 (PES2 meegeteld)
PC - 3
--------

Imo wordt dat een GameCube met PC :)

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:25

NoTimeRemains

I know

Ligt eraan wat je zoekt.

Meer innovatieve gameplay - GC
Race/3D Adventures - PS2
Graphics - XBox

IMHO een PS2 of NGC klaar :)

This is the Way.

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-02 22:22

Leejow(saait)

Blater

NGC- linken met je gameboyadvance, een onderdeel bijkopen zodat je gba spellen op je gamecube kan spelen (http://www.planetgamecube...ction=hwshot&id=172&seq=1)

Verwijderd

Sjah dat is altijd moeilijk...het hangt altijd af van het soort spellen dat je speelt/leuk vind.

Ps2:
+ Final Fantasy reeks, Gran Turismo, Pro Evolution Soccer*, Tekken, Metal Gear*
+ Zeer veel spellen
+ Marktleider
+ Backwards compatible (PS1 spellen)

- oudste van de drie
- ook heel veel slechte spellen

* niet meer exclusief, maar meestal wel het eerste uit

X-Box:
+ Halo, Splinter Cell, Fable
+ Beste graphics van de drie
+ Uitgebreide extra mogelijkheden dmv harddisk en LAN

- weinig spellen, en zeker weinig goede (kan een kwestie van smaak zijn)

Game Cube:
+ Mario, Zelda, Monkey Ball, Metroid Prime, Resident Evil
+ Kwaliteit/kwantiteit verhouding van spellen is hoog
+ Nintendo (een echt voordeel ja)
+ Linken met GBA

- kiddy uitstraling/reputatie (onterecht, maar het is wel zo)
- alleen voor games (hoeft geen nadeel te zijn, maar de andere 2 kunnen wat meer)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 18:41 ]

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

he de Gamecube krijgt ook een FF spel. :)

(weliswaar 1 tot nu toe maar toch :) ).

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

schnumi schreef op 02 januari 2003 @ 18:47:
he de Gamecube krijgt ook een FF spel. :)

(weliswaar 1 tot nu toe maar toch :) ).
En ook nog eentje buiten de officiele serie :) maar dat klopt, de Cube krijgt ook een Final Fantasy spel, maar die behoort niet tot Final Fantasy 1 t/m 12 (net zoals Mystic Quest, Tactics en Legends 1 t/m 3).

(wel een reden voor mij om een cube te kopen trouwens)

• kingnbajam
wordt denk ik toch een gamecube..... alleen al voor Zelda en Metriod Prime _/-\o_ Dan maar een nieuwe pc kopen om Splinter Cell, DOOM III, Unreal II en andere vette games te spelen.... oh, plus nog een portable mp3-speler (Ipod etc.).... ik denk dat ik maar 's flink moet sparen weer! :z

Verwijderd

xbox omgebouwd = :9~

Ongelofelijk wat voor mogelijkheden je allemaal hebt met dat ding :)

• kingnbajam
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 21:14:
xbox omgebouwd = :9~

Ongelofelijk wat voor mogelijkheden je allemaal hebt met dat ding :)
Wat houdt het ombouwen van een xbox in? Kun je dan gekopieerde games ofzo spelen? (zo ja, hoe kom je daaraan?)

Verwijderd

kingnbajam schreef op 02 januari 2003 @ 22:01:
[...]

Wat houdt het ombouwen van een xbox in? Kun je dan gekopieerde games ofzo spelen? (zo ja, hoe kom je daaraan?)
Je KUNT er oa gekopieerde spellen mee spelen, waar je ze moet halen ga ik niet vertellen want dan ligt er gelijk een OW bij me. Verder weet ik eigenlijk niet wat je MEER ermee kunt dan een gewone xbox. Regio vrij dvd ook waarschijnlijk?

Verwijderd

Als geluid belangrijk voor je is: Xbox is dacht ik de enige met Dolby Digital 5.1 tijdens games (mits gesupport door het spel). En de faciliteit om je eigen muziek te rippen, en af te spelen tijdens (vooral race-)games.

Houd ook rekening met extra kosten. Voor alle 3 de consoles geldt dat de standaard meegeleverde a/v-kabel prut is, en je dus nog even extra moet dokken voor een fatsoenlijke RGB- of S-video-kabel.

Voor de PS2 en GC heb je memorycards nodig. De Xbox niet, tenzij je savegames mee wilt nemen naar een vriend.

Dvd's spelen was voor jou geen voorwaarde, maar voor de volledigheid: voor de Xbox heb je een losse kit nodig om dvd's af te kunnen spelen. De PS2 kan het wel out of the box, maar schijnt bagger te zijn, pas met een losse kit (die je 2.2mb van je memcard kost) wordt het acceptabel.

Kijk ook eens naar welke controller je het beste vindt. De een zegt dat de Xbox-controller te groot is, ik zeg dat de PS2-controller te klein is, maar het gaat erom wat je zelf vindt.

• kingnbajam
nog even wachten tot begin maart en daarna beslis ik wat ik neem.... een xbox of gamecube....

tegen die tijd zijn Zelda en Metroid Prime waarschijnlijk al uit en is xbox live actief.... en zijn de prijzen weer iets gunstiger, dus een mooi moment om te beslissen.

Eternal Darkness voor de gamecube lijkt me trouwens ook fantastisch...

Wat ik ook zal nemen, het zal er mooi uitzien en goed klinken met m'n 100 Hz breedbeeld televisie (Sony) en home cinema set en DTS/DD geluid... :*)

Verwijderd

kingnbajam schreef op 03 January 2003 @ 11:55:
nog even wachten tot begin maart en daarna beslis ik wat ik neem.... een xbox of gamecube....

tegen die tijd zijn Zelda en Metroid Prime waarschijnlijk al uit en is xbox live actief.... en zijn de prijzen weer iets gunstiger, dus een mooi moment om te beslissen.

Eternal Darkness voor de gamecube lijkt me trouwens ook fantastisch...

Wat ik ook zal nemen, het zal er mooi uitzien en goed klinken met m'n 100 Hz breedbeeld televisie (Sony) en home cinema set en DTS/DD geluid... :*)
Ik heb zelf (nog) geen Cube maar wel even Eternal Darkness kunnen spelen en die is HEEL cool kan ik je zeggen. Ik ben ook benieuwd wat X-Box live gaat doen, maar denk dan wel even aan het feit dat je met een omgebouwde X-Box zoals hierboven werd aangegeven je niet (zomaar) X-Box live kan gebruiken zonder gebanned te worden...daar liep geloof ik een ander draadje over met meer info.

Verwijderd

Laten we de Dreamcast niet vergeten he?

Voordelen:

+ Zeer goedkoop;
+ Heeft toppers in elk genre en bovendien hele bijzondere games als Ikaruga, Samba de Amigo, Rez, Shenmue 1/2 enz. enz. enz;
+ Kan grafisch zeker meekomen met de PS2;
+ Veel emulators verkijgbaar voor andere systemen.

Nadeel:

- Dood verklaard. Doodzonde. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 12:48 ]

• kingnbajam
als ik een xbox neem, zou het me wel handig lijken om een omgebouwde te hebben... maar goed, als een game goed is, koop ik 'm gewoon... bv. Splinter Cell... Het liefst speel ik ook niet teveel spellen, ben het liefst bezig met 1 a 2 spellen, waar ik dan echt helemaal in zit. Had ik bv. tijdens het spelen van Half Life, was toen alleen met dat spel bezig in hard mode.... wat een ervaring was dat destijds! :9~

Verwijderd

kingnbajam schreef op 03 januari 2003 @ 12:44:
als ik een xbox neem, zou het me wel handig lijken om een omgebouwde te hebben... maar goed, als een game goed is, koop ik 'm gewoon... bv. Splinter Cell... Het liefst speel ik ook niet teveel spellen, ben het liefst bezig met 1 a 2 spellen, waar ik dan echt helemaal in zit. Had ik bv. tijdens het spelen van Half Life, was toen alleen met dat spel bezig in hard mode.... wat een ervaring was dat destijds! :9~
Hier spreekt een echte gamer ;) :D Maar inderdaad, zo beleef je wel het meeste plezier aan een spel. Helemaal tot gort spelen, en dan de volgende.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
xbox krijgt in maart internet :)

ps2 volgens mij ook kort daarna

Verwijderd

Ik ben zelf een gellukige bezitter van alle 3 de consoles. Tot mijn spijt moet ik zeggen want alle 3 hebben hun plus en minpunten.
Ik heb ze geen van alle omgebouwd. Waarom??? simpel dan komen er nogmeer goede games op de markt (-:
Hetgeen wat ik je aan kan raden is huur elke console een keer in de videotheek want ze hebben allemaal plus en minpunten.

Het missen van een harde schijf op de ps2 en de cube vind ik zelf een heel groot nadeel. Maar daarentegen heeft de xbox een ietsje grote controller. Snel opgelost koop de S. kleine controller maar wel van xbox zelf.
En inderdaad de xbox heeft nog weinig goede games. Maar houd er wel rekening mee dat een hoop bekende games door msoft gespekt worden.
Neem de Tonyhawk serie. Die heeft extra mappen op de xbox. Allemaal kleine dingetjes maar dit gecombineerd met de betere graphics het net iets scherpere en mooiere dolby 5.1 (heb een sony dav s800 staan) en de hd maken dit voor mij de console. Hardwarematig gezien dan.

Als we bij de games komen. Ja wat moet je ervan zeggen de meeste games komen vroeger of later toch voor elke console uit.
Niet allemaal maar meestal zijn dat toch games voor de echte fans. Zelf heb ik eigenlijk nooit goed kunnen kiezen omdat ik op de ps2/ps1 een groot liefhebber was van vandal hearts. Pas nadat ik em uitgespeeld had kreeg ik de engelse versie en snapte ik het verhaal wat beter.
Op de cube vermaak ik me al tijden met supersmashbro melee, en metroid prime. Maarja op de xbox heb ik onder andere halo liggen, en die is ook gewoon super vooral als je lekker met een maat op legendary hem gaat uitspelen.

En voor de toekomst wat games betreft, denk ik dat microsoft toch de winnaar gaat worden.
Kijk maar naar games als halo2 of project ego een game waar ik zelf erg benieuwd naar ben.
De cube heeft een leuke met zijn zelda.
De ps2 zou ik eigenlijk niet weten heb ik al een paar maanden geen games meer voor gehaald maar dat is omdat ik van mijn kerstgratificatie, mijn dolby set en een tichtal xbox en cube games heb gehaald.

Dus probeer ze eerst. want alledrie zijn het superconsoles

• Brent
  • Nu online
een pro aan de gc is, dat de games meestal een paar euro goedkoper zijn dan op andere consoles. daarentegen zijn er weer veel 'oude' games voor de ps2 verkrijgbaar die ook goedkoop zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• kingnbajam
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 15:09:
Ik ben zelf een gellukige bezitter van alle 3 de consoles. Tot mijn spijt moet ik zeggen want alle 3 hebben hun plus en minpunten.
Ik heb ze geen van alle omgebouwd. Waarom??? simpel dan komen er nogmeer goede games op de markt (-:
Hetgeen wat ik je aan kan raden is huur elke console een keer in de videotheek want ze hebben allemaal plus en minpunten.

Het missen van een harde schijf op de ps2 en de cube vind ik zelf een heel groot nadeel. Maar daarentegen heeft de xbox een ietsje grote controller. Snel opgelost koop de S. kleine controller maar wel van xbox zelf.
En inderdaad de xbox heeft nog weinig goede games. Maar houd er wel rekening mee dat een hoop bekende games door msoft gespekt worden.
Neem de Tonyhawk serie. Die heeft extra mappen op de xbox. Allemaal kleine dingetjes maar dit gecombineerd met de betere graphics het net iets scherpere en mooiere dolby 5.1 (heb een sony dav s800 staan) en de hd maken dit voor mij de console. Hardwarematig gezien dan.

Als we bij de games komen. Ja wat moet je ervan zeggen de meeste games komen vroeger of later toch voor elke console uit.
Niet allemaal maar meestal zijn dat toch games voor de echte fans. Zelf heb ik eigenlijk nooit goed kunnen kiezen omdat ik op de ps2/ps1 een groot liefhebber was van vandal hearts. Pas nadat ik em uitgespeeld had kreeg ik de engelse versie en snapte ik het verhaal wat beter.
Op de cube vermaak ik me al tijden met supersmashbro melee, en metroid prime. Maarja op de xbox heb ik onder andere halo liggen, en die is ook gewoon super vooral als je lekker met een maat op legendary hem gaat uitspelen.

En voor de toekomst wat games betreft, denk ik dat microsoft toch de winnaar gaat worden.
Kijk maar naar games als halo2 of project ego een game waar ik zelf erg benieuwd naar ben.
De cube heeft een leuke met zijn zelda.
De ps2 zou ik eigenlijk niet weten heb ik al een paar maanden geen games meer voor gehaald maar dat is omdat ik van mijn kerstgratificatie, mijn dolby set en een tichtal xbox en cube games heb gehaald.

Dus probeer ze eerst. want alledrie zijn het superconsoles
Thanx! Goed advies....... ik neem de gamecube en xbox! :z

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb een Xbox gekozen. Simpel om het feit dat dat de nieuwste techniek is. Ps2 is iets verouderd. Het voordeel daarvan is dat je veel spellen kan krijgen, maar het nadeel is dat het waarschijnlijk afgebouwd gaat worden naarmate de PS3 in zicht komt. De Xbox zal nog wel even blijven en er komen steeds meer en meer games, tel daarbij het sublieme beeld en geluid bij en IMHO is de Xbox de beste keus.

• Brent
  • Nu online
PWM schreef op 03 januari 2003 @ 16:19:
Ik heb een Xbox gekozen. Simpel om het feit dat dat de nieuwste techniek is. Ps2 is iets verouderd. Het voordeel daarvan is dat je veel spellen kan krijgen, maar het nadeel is dat het waarschijnlijk afgebouwd gaat worden naarmate de PS3 in zicht komt. De Xbox zal nog wel even blijven en er komen steeds meer en meer games, tel daarbij het sublieme beeld en geluid bij en IMHO is de Xbox de beste keus.
dat is niet helemaal waar wat je daar zegt. de xbox mag dan de beste zijn, hij wordt ook het eerst vervangen, dus kwa games zal er ok de xbox het kleinste aanbod zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik snap niet wat iedereen tegen de Xbox controller heeft

Hij is misschien wel groot maar hij ligt heel erg lekker in je hand en hij is daar cker niet te groot voor

Ik vind de ps2 controller zelfs te een stuk minder fijn en zelfs te klein

maar laat dit geen factor spelen welke console je gaat kopen

Verwijderd

Blijkbaar heeft niemand mn vorige post gelezen maar ik meen het serieus: een Dreamcast is ook het overwegen waard als (tweede) console: als ik heel eerlijk ben heb ik tot nu toe veel meer plezier beleefd aan mn Dreamcast dan aan mn Xbox!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 13:34
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 10:13:
.
De PS2 kan het wel out of the box, maar schijnt bagger te zijn, pas met een losse kit (die je 2.2mb van je memcard kost) wordt het acceptabel.

.
Onzin, die losse kit die overigens helemaal niet nodig is , verbeterd de dvd performance helemaal niet.

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 12:42:
Laten we de Dreamcast niet vergeten he?

Voordelen:

+ Zeer goedkoop;
+ Heeft toppers in elk genre en bovendien hele bijzondere games als Ikaruga, Samba de Amigo, Rez, Shenmue 1/2 enz. enz. enz;
+ Kan grafisch zeker meekomen met de PS2;
+ Veel emulators verkijgbaar voor andere systemen.

Nadeel:

- Dood verklaard. Doodzonde. :(
Kijk jij bent goed bezig _/-\o_
Laten we vooral tussen de toppers Metropolis Streetracer, Crazytaxy en JetSet Radio niet vergeten... Ik pleit zeker voor een opvolger van deze geweldige console die uiteraard wel compatible moet zijn met de games van de DC, maar dat zal wel nooit gebeuren ;(

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

Als ik het geld had zou ik zeker een PS2 kopen. Waarom? Omdat ik een liefhebber ben van de Metal Gear Solid en Final Fantasy reeks.

Je bent dom bezig als je een console puur vanwege zijn specs koopt. Het gaat om het uiteindelijke spelplezier. Ik kick allang niet meer op super mooie grafix. Ik speel nog steeds RTCW over Internet en bleef daar veel meer plezier aan dan UT 2003 met zijn leet graphics. Daarom moet je niet alleen maar een Xbox kopen omdat alle spelletjes daar iets mooier op het beeld getoverd worden. It's all about gameplay. Als we het over gameplay hebben lijken mij de Gamecube (met mario en zelda en smb) en de PS2 toch degenen met een plusje. De consoles bij de videotheek huren heeft toch geen zin aangezien je echt niet 10 games direct erbij kunt huren, want daar gaat het namelijk wel om.

Kijk gewoon welke games je leuk lijken, en baseer daar je aankoop op. Ga bv eens kijken naar games die het komende jaar staan gepland voor alle drie de consoles, en maak dan je keuze OP basis van de games! (Ik speel trouwens ook nog steeds best vaak op mijn Dreamcast, ook al zijn de graphics niet meer nextgen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 19:08 ]

Verwijderd

Ik heb zelf op alle consoles gespeelt, en daar vond ik altijd Nintendo het beste.
Daarom heb ik ook alle nintendo's gehad (nu heb ik de Gamecube dan)
Waarom? Omdat ik van Mario en Zelda spellen houd die nergens andres op te spelen zijn (behalve over een jaartje een emulator, maar ja...)
Bijv. PS2 spellen en Xbox spellen zijn MEESTAL ook op de PC te krijgen. En Playstation was het slechte van alle vond ik. O ja en op de NGC krijg je internet kan je AL je oude/nieuwe gameboy spellen op spelen.

Dus daarom heb ik de gamecube :D :P

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 19:19 . Reden: fouten ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 17:22:
Blijkbaar heeft niemand mn vorige post gelezen maar ik meen het serieus: een Dreamcast is ook het overwegen waard als (tweede) console: als ik heel eerlijk ben heb ik tot nu toe veel meer plezier beleefd aan mn Dreamcast dan aan mn Xbox!
Juistem, en je kunt ook out of the box vcd films kijken. Hij hapt al standaard cdr's.

Modjes, niet zeuren, dit programma is vrij uitgegeven. De originele dvd heb ik thuis liggen. :)

Verwijderd

Alhoewel, een belangrijk voordeel van de Xbox is het makkelijk te gebruiken systeem (Xbox Live) om te kunnen multiplayeren! Vind je Multiplayer belangrijk, dan valt de Gamecube volgens mij direct al af.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 19:46 ]

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

euhhm ligt eraan wat jij onder multiplayer verstaat? :)

Als je samen thuis met zijn 4en wilt gaan multiplayeren dan kun is de gamecube toch wel 1 van de beste console's (veel partygames en ook shooters).

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Waarom valt de gamecube dan gelijk af?

Verwijderd

O ja en als je info wil over de Gamecube kijk dan onder andere op
www.nintendo-europe.com
Daar kan je sterren verdienen als je iets voor je gamecube, maar dat moet je daar maar lezen wat je er mee kan!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 21:06:

Daar kan je sterren verdienen als je iets voor je gamecube, maar dat moet je daar maar lezen wat je er mee kan!
Hmmmm?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 21:06:
O ja en als je info wil over de Gamecube kijk dan onder andere op
www.nintendo-europe.com
Daar kan je sterren verdienen als je iets voor je gamecube koopt, maar dat moet je daar maar lezen wat je er mee kan!
Sorry zat een foutje in de vorige en drukte per ongeluk op qoute message.
Sorry sorry

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 21:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 19:07:
Als ik het geld had zou ik zeker een PS2 kopen. Waarom? Omdat ik een liefhebber ben van de Metal Gear Solid en Final Fantasy reeks.

Je bent dom bezig als je een console puur vanwege zijn specs koopt. Het gaat om het uiteindelijke spelplezier. Ik kick allang niet meer op super mooie grafix. Ik speel nog steeds RTCW over Internet en bleef daar veel meer plezier aan dan UT 2003 met zijn leet graphics. Daarom moet je niet alleen maar een Xbox kopen omdat alle spelletjes daar iets mooier op het beeld getoverd worden. It's all about gameplay. Als we het over gameplay hebben lijken mij de Gamecube (met mario en zelda en smb) en de PS2 toch degenen met een plusje. De consoles bij de videotheek huren heeft toch geen zin aangezien je echt niet 10 games direct erbij kunt huren, want daar gaat het namelijk wel om.

Kijk gewoon welke games je leuk lijken, en baseer daar je aankoop op. Ga bv eens kijken naar games die het komende jaar staan gepland voor alle drie de consoles, en maak dan je keuze OP basis van de games! (Ik speel trouwens ook nog steeds best vaak op mijn Dreamcast, ook al zijn de graphics niet meer nextgen)
Je moet ook niet alleen op de games letten. Als de controller heel verrot aanvoelt stop je na een paar niuten al met gamen en heb je niks aan je goede games.
De gamecube controller vind ik de beste. Die van de x-box is te groot een voelt verrot aan. En die van de PS2 is oud en voelt ook niet goed aan...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:03
Ik vind een Gamecube niet te vergelijken met de andere 2. Ik heb zelf een PS2 en een GC omdat het 2 totaal verschillende dingen zijn. De PS2 heb ik voor alle soorten games, echt een heel fijne console. De GC heb ik voor de nintendo spellen (Mario, Zelda, Metroid you know the drill) en toen ik em voor het eerst aanzetten en daar het *plink* geluidje was (gameboy opstarten zeg maar) was ik al verkocht :) Maar op de GC zal ik ook niet snel een 3rd party game kopen denk ik, daarvoor vind ik de PS2 meer geschikt (weet niet waarom, maar iets zegt mij dat Vice City op de GC minder zal zijn dan op de PS2, net als dat Sonic op een Nintendo ook niks is).
De PS2 zou ik tegenover de X-Box zetten, de X-Box heeft z'n betere graphics en beter geluid, de PS2 heeft de grotere beschikbaarheid aan spellen daar tegenover (ook veel budget). Dan zou ik voor de PS2 kiezen, het zijn toch de games waar het om draait.
Als je de NES en SNES vet vond dan de GC, zegt dat je geen fluit dan 1 van de andere 2, waarbij ik persoonlijk de PS2 beter vind.
Kwa controller's wat hierboven genoemd wordt vind ik ook de GC controller de betere, de PS2 controller staat mij ook zeker nog aan. Fijn ding en goed te bedienen. De X-Box controller is mij wat te lomp, maar mensen met grote handen vinden dat het einde. Is dus vrij persoonlijk zoiets.

En kwa multiplay is de GC de beste imho, mits je van lekker relax gamen houdt (mario party! Smash bros!) de PS2 kan maar met z'n 2-en, de X-Box wel weer met vier, maar ik vind daar niet echt van die games bij zitten die je relax met je vrienden en een pot bier gaat spelen. Wat te serieuse games imho, al moet ik zeggen dat de X-Box niet echt mijn intresse heeft en dat ik daardoor niet echt 100% op de hoogte ben kwa games.

[ Voor 28% gewijzigd door Speedy op 03-01-2003 22:46 ]

Flickr | Lego collectie

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:28
Ik heb sinds 2 weken nu een PS2 en ik ben er onwijs tevreden mee.
Heb er al heel wat uren mee gespeeld Metal Gear Solid 2, Final Fantasy X, Gran Turismo 3
The Getaway.

Allemaal toppers.

Heb nog nooit op een Gamecube of een Xbox gespeeld.
Het is dat een collega van mij weleens z'n PS2 meenam naar mij als ie langskwam.

Persoonlijk vind ik dat je het meest naar de games moet kijken, welke games vind je leuk, welke console heeft de meeste games die jou aan spreken.

De PS2 sprak mij het meest aan en moet zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb ook al is het de oudste van de 3.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
ik ga voor: Gamecube

+ Partygames / fun met vrienden
+ als je van platformers/adventure houd en je bent niet bang om toe te geven dat je "kiddy" games speelt
+ Zelda, Metroid, Donkey Kong, Mario, etc
+ prijskaartje van de games

- de reputatie
- nog geen echte plannen voor online (maar goed de xbox en de ps2 zijn ook nog niet online)

zelf heb ik een cube en ben er erg tevreden over. ook heb ik zowel op xboxen als ps2's gespeelt en vind ik de ps2 beter. dan de xbox duswaarom?

* xbox weinig originele games (in de zin van vernieuwend)
* xbox graphics boven gameplay
* ps2 heeft betere feeling

edit:

overigens is hier geen buy guide voor te maken, je zult het zelf moeten bepalen aan de hand van welke soorten games je leuk vind. Baseer de aanschaf van een console in de eerste plaats op de games en koop niet direct impulsief maar denk goed na. Wees ook niet bang om door imago's heen te kijken (zo kiddy is nintendo helemaal niet meer, ook nooit geweest naar mn mening maar goed)

[ Voor 29% gewijzigd door G33rt op 03-01-2003 23:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 19:57:
Waarom valt de gamecube dan gelijk af?
Met multiplayer bedoel ik online multiplay. Nintendo heeft al vaak genoeg gezegd dat ze zich concentreren op offline games en nog geen markt zien voor consoles online. De Xbox heeft daarentegen wel online multiplaying hoog op het lijstje staan (zie Xbox Live). Volgens mij is er nog niet eens een netwerk-adapter voor de Cube/Games die het ondersteunen. Microsoft heeft ook zijn eigen infrastructuur e.d. Nintendo gaat dit niet doen (ze laten het aan de developers over).

Dus als je gewoon lekker wilt online multiplayeren is een Xbox/PS2 een betere keus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 00:32 ]

Verwijderd

Klopt, maar voor de gamecube komt het wel uit over een tijdje : kijk maar even op http://www.nintendo-europ.../NL/system/gcn_topic1.jsp staan accesoiris voor de gamecube en dit staat er over het online spelen :

Online spelen
Nintendo zal zowel een 56K Modem Adapter als een Breedband Adapter uitbrengen voor Nintendo GameCube. De preciese toepassingen zullen in een later stadium worden aangekondigd, maar vergis je niet - de Nintendo GameCube is volledig uitgerust om online gaming naar nieuwe hoogten te tillen.
Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo-europe.com/NOE/images/system/big/network_capability.jpg

Dit staat gewoon bij de accesoiris voor de Gamecube op de officiele nintendo site.

Maar het is nog in de maak vandaar dat ze er nog niks van hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 10:01 . Reden: plaatje toegevoegd ]

• kingnbajam
ik wacht gewoon tot metroid prime en zelda uitkomen in Nederland... tegen die tijd weet ik ook meer van xbox-live....

PS2 wordt het in ieder geval niet in eerste instantie, neig naar de Gamecube.....

Metroid Prime en Eternal Darkness wil ik echt te graag spelen! _/-\o_

Verwijderd

Wie niet :D

Verwijderd

De keuze van de console hangt voor mij persoonlijk af van de games niet van de hardware dus wat je moet doen is kijken naar de exculsieve games van elke console en kijken welke je de meste aanspreken.

In mijn geval was dat de Cube: Zelda,Metriod Prime,Super Smash brothers, Mario kart , en de hele Resident evil reeks.

Ik heb trouwens behalve de cube ook een x-box en dreamcast, de x-box vond ik toch wel erg leuk aangezien ik ook veel van arcade games houd (HALO,Sega GT2002,DOA3, Project gotham racing)en die zijn nogal zeldzaam op de cube.

Dreamcast is zoals al eerder gezegd een heerlijke console om te hebben, met echte top games zoals JSRF,Metropolis streetracer,Soul calibur (beste beat-em up ooit), crazy taxi etc...
Het voordel van de dreamcast is dat alles er gewoon lekker goedkoop vor is , ik haal al mijn games bij de nedgame en je betaald nieuw tussen de 15-20 euro voor een spel.

PS2 zou ikzelf niet kopen, er zijn wel erg veel games voor maar slecht een handje vol toptitels.
De console is ook de oudste van de 3 next-gens waardoor ie ook nog het kortste meegaat 2005 staats de ps3 alweer gepland. raar genoeg verslaat mijn dreamcast die 2 jaar ouder is de ps2 ook nog op grafisch gebied (kijk maar eens naar soul calibur of metropolis street racer)

hoop dat je er wat aan hebt.

• Speedy
G33RT schreef op 03 januari 2003 @ 23:25:
+ als je van platformers/adventure houd en je bent niet bang om toe te geven dat je "kiddy" games speelt
Weer zoiets, waarom nu weer kiddy? Dat in hokjes geplaats heel de tijd, Mario is voor iedereen van 5 tot 100 jaar ofzo. Alleen maar omdat de games wat kleurrijker en grappiger getekend zijn is het weer kiddy. Ik hoef niet toe te geven dat ik kiddy games speel want de games zijn absoluut niet kiddy. Het is Nintendo stijl, dat is imho wat anders als kiddy (dan denk ik aan games als Lego racer e.d.).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ha eindelijk iemand die het uitlegt goedzo Speedy! (heb namelijk ook dat probleem)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 00:32:
[...]
Volgens mij is er nog niet eens een netwerk-adapter voor de Cube/Games die het ondersteunen. Microsoft heeft ook zijn eigen infrastructuur e.d. Nintendo gaat dit niet doen (ze laten het aan de developers over).

Dus als je gewoon lekker wilt online multiplayeren is een Xbox/PS2 een betere keus.
In Japan en de VS is de Cube al online dankzij Sega's Phantasy Star online. In europa gaat de cube online op 3 maart dit jaar d8 ik. Hoeveel de modem gaat kosten is nog niet bekend maar volgende week is er een 'Nintendo of Europa' evenement met o.a wat we in 2003 kunnen verwachten.

• kingnbajam
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 14:32:
[...]

In Japan en de VS is de Cube al online dankzij Sega's Phantasy Star online. In europa gaat de cube online op 3 maart dit jaar d8 ik. Hoeveel de modem gaat kosten is nog niet bekend maar volgende week is er een 'Nintendo of Europa' evenement met o.a wat we in 2003 kunnen verwachten.
Cool!!! Dan kunnen we mooi te weten komen wat Nintendo van plan is en wat ons te wachten staat.... :*) Ik mag van een goeie vriend zijn gamecube lenen voor een paar dagen, hij heeft z'n PS2 nog... dus dan kan ik mooi zelf ff ervaren hoe het speelt!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
TAG_Speedy schreef op 04 januari 2003 @ 11:38:
[...]

Weer zoiets, waarom nu weer kiddy? Dat in hokjes geplaats heel de tijd, Mario is voor iedereen van 5 tot 100 jaar ofzo. Alleen maar omdat de games wat kleurrijker en grappiger getekend zijn is het weer kiddy. Ik hoef niet toe te geven dat ik kiddy games speel want de games zijn absoluut niet kiddy. Het is Nintendo stijl, dat is imho wat anders als kiddy (dan denk ik aan games als Lego racer e.d.).
daarom stond het tussen aanhalingstekens, ik speel nu 11 jaar met nintendo consoles (sinds me 4e al :P), dus ik vind nintendo niet kiddy hoor :)

je moet niet bang zijn om spellen te spelen die anderen misschien "kiddy" noemen bedoelde ik ermee

Verwijderd

kingnbajam schreef op 04 January 2003 @ 10:29:
ik wacht gewoon tot metroid prime en zelda uitkomen in Nederland... tegen die tijd weet ik ook meer van xbox-live....

PS2 wordt het in ieder geval niet in eerste instantie, neig naar de Gamecube.....

Metroid Prime en Eternal Darkness wil ik echt te graag spelen! _/-\o_
doen zou ik zeggen ;)

• Speedy
G33RT schreef op 04 januari 2003 @ 17:57:
[...]

daarom stond het tussen aanhalingstekens, ik speel nu 11 jaar met nintendo consoles (sinds me 4e al :P), dus ik vind nintendo niet kiddy hoor :)

je moet niet bang zijn om spellen te spelen die anderen misschien "kiddy" noemen bedoelde ik ermee
Anderen hebben er geen verstand van, of zijn gewoon knetters jaloers dat jij een Cube hebt en hun nog met hun PSX zitten te pielen. :)

Flickr | Lego collectie

• kingnbajam
Splinter Cell schijnt ook te komen op de PS2 en Gamecube heb ik ergens gehoord.... :? Als dat zo is, ben ik daar heel blij mee!!! :9 Even afwachten hoe goed de port wordt, maar de game zelf is in ieder geval erg goed... we'll see!!!

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

kingnbajam schreef op 05 januari 2003 @ 16:29:
Splinter Cell schijnt ook te komen op de PS2 en Gamecube heb ik ergens gehoord.... :? Als dat zo is, ben ik daar heel blij mee!!! :9 Even afwachten hoe goed de port wordt, maar de game zelf is in ieder geval erg goed... we'll see!!!
Klopt. Voor de Cube staat hij geplanned voor Maart al. Voor de PS2 weet ik het niet zeker, maar ik denk dat dit ook zo rond dat tijdstip is.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

ff uit de PU juli 2000 nr 7:

Console X-Box PS2 GameCube Dreamcast
CPU 300 mhz 150 mhz 200 mhz 100 mhz
Grafische Processor 64 mb 38 mb 38 mb 26 mb
Geheugen bandwijdte 6.4 GB/s 3.2 GB/s 3.2GB/s 800MB/s
Polygonen/s 300m/s 66m/s 66m/s 15m/s
Compressed Ja (8:1) nee ja ja
Media 4 x DVD 2 x DVD DVD CD-Rom
AudioChannels 64 48 64 64
3d audiosupport ja nee(nu ja) waarschijnlijk ja
breedbandinternet ja toekomst toekomst toekomst
joystickpoorten 4 2 4 4
maximale resolutie 1920x1080 1280x1024 nnb 640x480

PS: dit artikel klopt niet totaal (Gamecube wisten ze niet en PS2 ook niet totaal :? )
pech hebben dat hett rijtje niet goed onderelkaar staat, probeer aub goed te kijken (dan lukt het wel ;) )

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 18:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 18:34:
ff uit de PU juli 2000 nr 7:

Console X-Box PS2 GameCube Dreamcast
CPU 300 mhz 150 mhz 200 mhz 100 mhz
Grafische Processor 64 mb 38 mb 38 mb 26 mb
Geheugen bandwijdte 6.4 GB/s 3.2 GB/s 3.2GB/s 800MB/s
Polygonen/s 300m/s 66m/s 66m/s 15m/s
Compressed Ja (8:1) nee ja ja
Media 4 x DVD 2 x DVD DVD CD-Rom
AudioChannels 64 48 64 64
3d audiosupport ja nee(nu ja) waarschijnlijk ja
breedbandinternet ja toekomst toekomst toekomst
joystickpoorten 4 2 4 4
maximale resolutie 1920x1080 1280x1024 nnb 640x480

PS: dit artikel klopt niet totaal (Gamecube wisten ze niet en PS2 ook niet totaal :? )
pech hebben dat hett rijtje niet goed onderelkaar staat, probeer aub goed te kijken (dan lukt het wel ;) )
Totaal irrelevant lijstje. Specs zeggen niks (en deze specs kloppen ook voor geen kant :P).

Verwijderd

dit is ook een oude PU nummer :P vanuit 2000

Verwijderd

Waarom post je het dan? :z

Verwijderd

Misschien help het?? :P

• kingnbajam
met m'n domme nieuwsgierige kop ben ik weer eens rond gaan neuzen op enkele forums en kwam het volgende tegen:

http://forums.gamespot.co...temwars&message.id=424118

Ik twijfel nog steeds een beetje tussen de xbox en gamecube, maar zie hier toch opeens toch heel veel coole xbox games... aaargh!!! Ik haat het als ik een compromis moet maken! :( Wel metroid prime en zelda... geen halo, halo2, perfect dark zero.... ik moet ze echt allebei hebben eigenlijk...... :'(

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 20:13
Als je portemonee het toelaat neem ze dan allebei !!!!

Ik heb ze alledrie en speel met het meest met de PS2 dan de Xbox dan de Gamecube.
Maar alledrie hebben ze hun ding!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• .GoO
  • Laatst online: 10-01 22:35
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 10:13:
Als geluid belangrijk voor je is: Xbox is dacht ik de enige met Dolby Digital 5.1 tijdens games (mits gesupport door het spel). En de faciliteit om je eigen muziek te rippen, en af te spelen tijdens (vooral race-)games.

Houd ook rekening met extra kosten. Voor alle 3 de consoles geldt dat de standaard meegeleverde a/v-kabel prut is, en je dus nog even extra moet dokken voor een fatsoenlijke RGB- of S-video-kabel.

Voor de PS2 en GC heb je memorycards nodig. De Xbox niet, tenzij je savegames mee wilt nemen naar een vriend.

Dvd's spelen was voor jou geen voorwaarde, maar voor de volledigheid: voor de Xbox heb je een losse kit nodig om dvd's af te kunnen spelen. De PS2 kan het wel out of the box, maar schijnt bagger te zijn, pas met een losse kit (die je 2.2mb van je memcard kost) wordt het acceptabel.

Kijk ook eens naar welke controller je het beste vindt. De een zegt dat de Xbox-controller te groot is, ik zeg dat de PS2-controller te klein is, maar het gaat erom wat je zelf vindt.
Ten eerste heb ik hier prachtig Dolby Digital 5.1 geluid op mn PS2 bij zowel games als DVD (die wél van zeer goede kwaliteit is, doet absoluut niet onder voor een X-box)

RGB kabel klopt.. De kabel die erbij zit is niet slecht, alleen RGB is een stukkie scherper.

DVD afspelen @ PS2 gaat prima (ook met controller), en is zeker geen bagger.. slaat ook nergens op...

Ook voor PS2 heb je verschillende controllers.. Ik heb vrij grote handen, maar vind de standaardcontroller prima voldoen..

Ga voor PS2 als je gameplay en veel en goede games belangrijk vind, X-box als je liever minder(e) games met mooie graphics hebt, of GC als je meer van de typische nintendo spelletjes als mario, wario, zelda, enzo houdt..

Ze hebben alle 3 wel wat, helaas heb ik geen geld om ze allemaal thuis te hebben staan :(

[ Voor 10% gewijzigd door .GoO op 05-01-2003 20:37 ]

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

PS2 ondersteund 100% zeker GEEN 5.1

Hij ondersteund wel DPL2 net zoals de GC.

• .GoO
schnumi schreef op 05 januari 2003 @ 20:36:

DTS dan..

• kingnbajam
DTS = 5.1 geluid

Is alleen een iets andere techniek...

Wel DD 5.1 en geen DTS kan... maar geen 5.1 en wel DTS kan niet...

Verwijderd

Neem en gamecube als je een goede pc hebt.
Anders een x-box.
Combo gamecube en pc roeleerd !!!

• kingnbajam
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 20:49:
Neem en gamecube als je een goede pc hebt.
Anders een x-box.
Combo gamecube en pc roeleerd !!!
Dat is het probleem dus, mijn pc is al vrij oud... na Half Life heb ik nog nauwelijks echt games gespeeld... behalve Counter-Strike nog _/-\o_ Qua singleplayer was Half Life briljant, heb me erg vermaakt... net als destijds met C&C, Red Alert en Starcraft...

De laatste tijd heb ik iets minder vertrouwen gekregen in pc games... veel van hetzelfde, ook al komen er wel vrij goeie games nog uit.

Heb nog nooit een console gehad en wil er eigenlijk graag één aanschaffen, lijkt me gewoon zo makkelijk om niet te hoeven nadenken over systeemeisen... kopen die game en spelen maar! :7

Goedkoopste optie: gamecube of xbox

midrange: gamecube EN xbox

high budget: gamecube EN een nieuwe vette pc

Verwijderd

Goedkoopste optie: gamecube of xbox of dreamcast
:7

• kingnbajam
Ik wil toch de nieuwste games kunnen spelen.... :Y)

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

geen xbox, (zeker niet ombouwen) ik ben tegen illigale sjit geworden

ik heb dus (uiteraart) een GAMECUBE gekocht, en nou hij is vet hoor, een maat van me (ook gamecube) andere maat ook (gamecube) en andere maat ook (gamecube) jah, bij ons, slaat hij wel erg aan :) wrom ??? mooie coole games, zeker kwa kwalitiet goed (check vooral nintendo games) en mooiste en beste van de gamecube: De Multiplayer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ met z'n vieren samen, op de bank/grond, biertje erbij, en gamen maar.... zeeeer gezellug :)

en anders, kom je ff gezellug in het grote gamecube topix lezen (deel 18 alweer) en het xbox forum (deel 2 :X )tja...

kies zelf maar, maar kzou kiezen GAmebube (geld over?? dan bruute PC erbij)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• .GoO
Ik zou voor PS2 gaan met stip op 1.. En anders X-box voor Halo en Splintercell.. Heb niks met GC, vind de games grotendeels kiddie en uitgemolken, en grafisch vind ik 'm helemaal niet zo goed.. Ook ziet dat ding er niet uit, en is die controller waardeloos imo... Kan geeneens DVD spelen, en dat ding zal ook nooit online gaan..

Is natuurlijk mijn eigen mening, snap best dat mensen 'm wel leuk kunnen vinden, maar ik hou gewoon over het algemeen van de wat serieuzere spellen.. (ja ik weet dat Resident Evil ook op de GC is, dat lijkt me ook de enige koele game zo'n beetje)

• Fred_Perry
  • Laatst online: 03-02 23:38
devv05 schreef op 05 januari 2003 @ 21:29:
Ik zou voor PS2 gaan met stip op 1.. En anders X-box voor Halo en Splintercell.. Heb niks met GC, vind de games grotendeels kiddie en uitgemolken, en grafisch vind ik 'm helemaal niet zo goed.. Ook ziet dat ding er niet uit, en is die controller waardeloos imo... Kan geeneens DVD spelen, en dat ding zal ook nooit online gaan..

Is natuurlijk mijn eigen mening
*zucht*

Leuk dat het je eigen mening is, maar baseer dat aub in het vervolg op feiten. Nooit online gaan?? Die netwerkadapters worden zeker voor de gein uitgebracht :? Sega zal met Nintendo het mp-netwerk verzorgen. Sega heeft namelijk al een netwerk opgebouwd (seganet).

Splintercell zal dan ook wel kiddie zijn he. Die komt immers ook op de cube... O ja, over uitmelken gesproken. Op welk platform komen de meeste innovatieve games? Eerst denken voor dat je wat zegt!

Verwijderd

schnumi schreef op 05 januari 2003 @ 20:36:

Correctie: de PS2 heeft WEL DD5.1 maar kan deze alleen weergeven bij DVD playback. Films met DD5.1 worden dus prima met Dolby Digital afgespeeld, en veel spellen gebruiken DD5.1 ook tijdens de cutscenes (Metal Gear Solid 2 bijvoorbeeld). De X-Box kan echter DD5.1 ook TIJDENS spellen gebruiken, wat bijvoorbeeld bij HALO perfect is geimplementeerd. Voor de gamefreaks met een audi-tic dus een behoorlijk verschil :), want onder het spelen van een PS2 spel kan de PS2 geen DD5.1 uitspugen, hoogstens Dolby Surround.

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

ik heb nu al drie jaar een ps2 en hij bevalt me uitstekend, vriend van mij heeft een xbox bevalt me ook uitstekend, ik heb geen gamecube maar welles op gespeeld in winkels en ook dat ziet er erg leuk uit!!

ik vind alle controllers lekker in de hand liggen ps2 is een bewezen ontwerp, de camecube controller voelt ook heel comfortabel aan al heb ik er nog niet veel vlieguren mee gehad, de xbox controller is enorm groot en ligt ook wel lekker maar na 2 uur spelen krijg ik kramp, de S-controller zou een hoop schelen denk ik.

geluid van de 3 consoles kan ik alleen uit ervaring met de xbox en ps2 spreken.. ps2 heeft subliem geluid over mijn technics setje, xbox heeft ook subliem geluid op mijn zelfde setje mijn maat heeft een 5:1 setje gekocht en daarop hebben we halo gespeeld en dat klonk ook erg vet, kijk ik denk niet dat qwa geluid de twee console veel schelen als je aan het gamen bent.

okay op papier ziet et er allemaal uit als een "overwinnig" van de xbox op gamecube en ps2 maar in praktijk ontloopt het elkaar niets tot weinig, juist omdat de gem. gamer niet zo'n audiofiel is.

graphics valt veel of weinig over te zeggen, gem. genomen denk ik dat de xbox gewoon betere graphs heeft boven de ps2 iig, gc weet ik nog niet goed, maar soms bewijst de ps2 dat hij nog steeds bovenaan meespeeld door in bijv. nfs hp2 beide consoles achter zich te laten. feit blijft dat halo en metroid prime gewoon enorm goed eruit zien en ik denk niet dat de ps2 dit soort geweld eruit kan spugen.

qwa games isset je eigen keuze (bovenstaand trouwens ook)

gc heeft zen sterke titels (zelda, metroid pr, resident evil, eternald)
xbox ook (halo, splinter cell, blinx)
en ps2 (gt3, mgs2, gta3, getaway, stuntman)

splinter cell gaat trouwens eind maart op alle consoles uitkomen incl. GBA, en eind januari op pc.

dit begint bijna voetbal te lijken hiero, alleen nu zijn er 3 teams en haten we elkaar via internet 8)7 |:(

uiterlijk van de consoles boeit toch eigenlijk niemand een reet of wel? et gaat erom hoeveel fun je ermee hebt, en damn wees allemaal es ff gvd blij dat we zo giga veel keus hebben om onszelf te vermaken

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Pagina: 1