Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Pics van een paar van mijn mods

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zelf gemaakte alu heatsinkjes (zie eerder topic over dit onderwerp)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ramsinks2.JPG

Raampje

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/raampje.JPG

lees jullie commentaar wel

(sorry voor de brakke pics)

Over die heatsinks had ik al eens een topic geopend:[rml][ MOD] Zelf gemaakte geheugen heatsinks[/rml]

Daar wordt een en ander over de performance van deze el cheapo sinks verteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/fan.JPG

Hier een (brakke) pic van de 12 cm fan die over die sinks blazen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 17:18 ]

Verwijderd

Ziet er wel leuk uit :)
ghehe grappig die zelfgemaakte heatsinks
niet meer fotos van de voorkant ofzo
verder nog ff specs
en temp.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 17:02 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31
werken die heatsinkjes nou een beetje? ze lijken me niet erg effectief :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 22:30
Tampie schreef op 02 januari 2003 @ 17:03:
Ja dat vraag ik me ook af :?

Verwijderd

Ze werken natuurlijk minder goed dan 'echte' sinkjes met meer vinnen, maar je vergroot het koeloppervlak, dus in theorie scheelt het wel ja. Dit is trouwens wel vele malen goedkoper.

Verwijderd

ik heb ook van die zelfgemaakte sinks en nog netjes gepolyst aan de buiten en onderkanten! maar het werkt wel

Verwijderd

Kun je een foto nemen van je kast ni't totaal, niet enkel close-ups?

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar die gare webcam weigert toonbare foto's te maken zonder daglicht. Zal morgen overdag wel wat "overzichts" foto's maken.

Verwijderd

Heb je geen licht thuis.. ?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

geloof mij maar..

webcams en kunstmatig licht gaat ook voor geen meter.. (want mijn webcam geeft vreselijk brak beeld onder kunstmatig licht. tenzij het TL-buizen zijn, dan geeft ie perfect beeld)..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Toch slim bedacht die heatsinkjes.
Moet je maar eens kijken wat die in de winkel kosten...

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 18:33

Part

Helemaal niets.....

Tampie schreef op 02 January 2003 @ 17:03:
Zo te zien vergroten de opervlakte van de chip met een factor 3 tot 4x, lijkt me dus best wel effectief.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Lekker bezig!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 19:32

Syngrow

Framerate is life

nice :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 01:48

Draven

It wasn't me

Zien er wel grappig uit.. En klopt t dat t licht uit t raam rood is of ligt dat aan de cam? Want persoonlijk zou k een ander soort led gebruiken. Maar verder ziet t er toppie uit!

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zo dat zijn nette heatsinkes. Die van mij zien er allemaal verschillend uit maarja ze werken wel goed en daar gaat het toch om :)

Verwijderd

Topicstarter
in de kast zit een blauwe en een rode ccfl en verder geen ledjes

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Best lol, maar ik betwijfel de prestaties van dat U-profieltje, tuurlijk het is beter dan niets maar toch

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Verwijderd

Ziet er wel dope uit. Dat raam ook.

Verwijderd

Vrij netjes, ook al het is mijn smaak niet helemaal de afwerking is niet helemaal 100% (stof :P) maar over het algemeen is het wel een mooie mod IMHO

Verwijderd

Topicstarter
Ga morgen wat aan de afwerking verbeteren o.a. kabeltjes wegwerken/netter aankleden en een en anders ff uitkloppen. Zal dan bij daglicht wat nieuwe foto's maken en ff bijposten.
Als ik nog tijd heb ga ik ook mijn 2e raampje bouwen, moet boven de 1e komen.

BTW raampje is wel van glas he. Gewoon wissellijstje met ontspiegeld glas. Heb hier wel mijn paneel voor moeten modden (geleidebeugels met lomp geweld eraf rukken).

Tis trouwens een HQ-08 maar dat blijkt morgen wel.

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Die zelf gemaakte heatsinks zijn dope. Lukt je dat ook met meerdere koelribben?

©zweitausendundsechs

Verwijderd

leuke oplossing!!!! maar vertel me een precies hoe je het bevestigd hebt! want ik heb hier een gf4 waar ik dolgraag sinkjes wil gaan opplakken! maar ik weet niet hoeik dat het beste kan goen!! het moet namelijk wel goed gebeuren! ik ben namelijk niet vanplan om met 1 of ander mesje die sinks eraf te gaan peuteren!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb gewoon artic prut op de onderkant gesmeerd en 2 hele kleine druppeltjes secondelijm op de uiteinden van de onderkant gelegd (met bison secondelijm in zoon doseerpen, kan je ook bij de gamma halen en als het profiel). Zorg wel dat je de blokjes ff van de bramen ontdoe die er tijdens het zagen aan gekomen zijn. Is wel zo netjes en komen de blokjes netjes vlak op de geheugenchipies. Dan druk je de blokjes IN 1 X RECHT op het chippie en je kan aan de volgende beginnen. Je kan de blokjes ook in het verstek van het profiel afzagen zodat de blokjes boven langer zijn dan onder of een aantal zaagsneden in de blokjes maken zodat het totaal oppervlak wat groter wordt. Al is het maar voor het zicht he. Lees die topic eens die ik gelinkt heb bij de pics.
Pagina: 1