Ik wil Linux gaan proberen. Ik heb op de HCC een "Corel Linux OS" op de kop getikt en nu maar eens geinstalleerd. Ik heb twee HD's; 1 voor WinXP (D) en 1 voor Linux (C). De installatie ging prima. Echter ik krijg mijn PC niet zover dat hij vanaf Linux boot.
Wanneer ik in de bios aangeef dat ik van de HD wil booten waar Linux staat (C), doet hij niets.
In WinXP zelf dan worden aangegeven welke OSen er aanwezig zijn, maar ik snap niet hoe ik dit moet noteren. (Via systeemeigenschappen).
Hier (boot.ini) staat nu:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
Ik wil hier niet in gaan klooien zonder zeker te weten dat ik de boot niet verklooi.
Na wat zoeken weet ik dit:
D: MAXTOR 40 mb lokatie 1
C+E ST320423a 12, 8 mb lokatie 0
Wie kan mij vertellen hoe ik bij opstarten van mijn computer kan kiezen tussen de twee OSen?
Wie kan mij vertellen of het met een Athlon XP 1700, 320 mb verstandig is om beide OSen tegelijkertijd te draaien?
Bedankt
Wanneer ik in de bios aangeef dat ik van de HD wil booten waar Linux staat (C), doet hij niets.
In WinXP zelf dan worden aangegeven welke OSen er aanwezig zijn, maar ik snap niet hoe ik dit moet noteren. (Via systeemeigenschappen).
Hier (boot.ini) staat nu:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
Ik wil hier niet in gaan klooien zonder zeker te weten dat ik de boot niet verklooi.
Na wat zoeken weet ik dit:
D: MAXTOR 40 mb lokatie 1
C+E ST320423a 12, 8 mb lokatie 0
Wie kan mij vertellen hoe ik bij opstarten van mijn computer kan kiezen tussen de twee OSen?
Wie kan mij vertellen of het met een Athlon XP 1700, 320 mb verstandig is om beide OSen tegelijkertijd te draaien?
Bedankt