collectieve zelfmoord harde schijven ?

Pagina: 1
Acties:

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
zit met probleempje dat men hd's niet meer werken. Heb al verschillende opstelling geprobeert, maar niks werkt nog. :(

Dus ik sloot pc af, steek rack erin, en startte terug op, en bios vond geen HD's meer op primary (rack op primary master, 80 GB op primary slave, 40 GBop secondary master, writer op secondary slave)

Opstelling 1: pc starten zonder die 2 HD's, werkt perfect.

Opstelling 2: secondary wordt primary, en primmary wordt secondary, vind nu wel writer en hd op primary, maar niks op secondary

Opstelling 3: terug goed gestoken, en master HD uit andere pc gehaald en als primary master met niks als slave gestoken, boot perfect.

Opstelling 4: die 2 HD's als master met niks als slave op primary getest op andere pc, vind niks

Opstelling 5: zelfde als 4, maar wel HD als slave derbij, en vind geen enkel HD dan

Harde schrijven krijgen telkens power, en draaien steeds, echter geen resultaat

Volgens mij is er iets met HD's, maar dat ze alle 2 de geest geven tegelijkertijd is raar.
De 2 hd's zijn: WD 200 BB (20 GB, zit in rack), en WD 800 BB (80 GB).

er is niks veranderd aan de instellingen van windows, en jumpers zitten ook al 3 maand hetzelfde, en heeft altijd eprfect gewerkt...

Iemand idee om toch nog werkende te krijgen, want eindwerk en veel andere data stond op beide schijven

Jumper

internix.be

Verwijderd

dus geen raid??? is wel errug raar dat twee hd meteen achterelkaar stoppen ermee..... ja, ze gewoon los van elkaar in een andere pc testen heb je zeker al geprobeert... als je pc een slag had gemaakt ok!! ik denk dat dit een garantiekwestie zal worden!!!! en ja... je eindwerk heb je natuurlijk zat backups van! althans dat hoop ik voor je!!

verder kan ik je ook niet helpen!!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Misschien dat je voeding geflipt heeft? (piekje ofzo?)

[ Voor 17% gewijzigd door m-m op 02-01-2003 16:59 ]

• Jump
needforspeed: ik had backups van men eindwerk, op die 80 gig en 20 gig, maar deide werken niet meer, heb wel nog backup op school, maar die is van voor vakantie.

harde schijven hoor ik wel draaien als ik test, dus denk niet dat het met voeding te maken heeft, bios is ook nog up to date, is van 4 oktober 2002. (mobo: asus a7v266-c), dus ik hoop ze toch nog in gang te krijgen :)

internix.be

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09-2025
FF bij iemand anders die hardeschijven uit proberen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

heb je ook WD's health checkup utility al geprobeert ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Misschien een kortsluitinkje in je IDE kabels? :X

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

knal die harddisk eens uit dat rack en sluit 'm dan aan en reset je BIOS naar failsafe instellingen (niet eigenwijs doen, gewoon resetten!) ... dan inderdaad afzonderlijk proberen of checkup utility dan wel SMART iets zinnigs te melden hebben en anders conclusies proberen te trekken wat er precies stuk is en terug naar je verkopende partij.

mocht je tot conclusie komen dat je harddisks stuk zijn moet je Powerquest Lost & Found eens proberen voor datarecovery. Werkt verbluffend.

[ Voor 19% gewijzigd door Rhy op 03-01-2003 05:36 ]

Verwijderd

Probeer het ook even met zo min mogelijk HW in je systeem, dus alleen je mobo+cpu+mem+vga+1 HD.

Misschien dat er iets in je voeding defect gegaan is, waardoor hij niet voldoende vermogen levert. Check ook even de voltages in je bios, misschien dat de 5v bv. gezakt is naar 4v, dit kan er voor zorgen dat een HD nog wel draait maar niet werkt..

• Jump
Heb al geprobeert met enkel het nodige zoals hezik zegt, maar hetzelfde, ik ga straks eens proberen met een werkende harde schijf en die andere derbij.

en eens zoeken naar WD health progje :)

internix.be

Pagina: 1