ik ben van plan om me een digitale camera aan te schaffen en zou daarbij jullie advies willen vragen...
Ik heb al heel wat info verzameld op het forum en sites als www.dpreview.com en twijfel eigenlijk nog tussen twee modellen:
Canon Ixus V3
Canon Powershot S30
nu zou ik graag van jullie horen welkeen ik best zou kopen. Ervaringen zijn ook zeer welkom, vooral van de V3 aangezien daarvan niet veel gebruikerservaringen op het forum staan, is het formaat niet TE klein om nog handig te zijn??
Andere modellen aanraden mag ook, maar liefst geen sony.
Dit is wat ik van mijn digitale camera verwacht:
- minimale shutterlag: geen halfuur wachten na afdrukken vooraleer de foto genomen wordt.
- minimum 3 megapixels
- 2x optische zoom, liefst 3x eigenlijk (digitale zoom niet in rekening brengen)
- liefst compact flash kaarten als opslagmedium
- zowel mogelijkheid om volledig automatisch te werken (point & shoot camera) als om wat te prutsen met de instellingen (amateur)
- goede prijs/kwaliteitsverhouding
Mijn budget: 400€ - 700€
Ik heb al heel wat info verzameld op het forum en sites als www.dpreview.com en twijfel eigenlijk nog tussen twee modellen:
Canon Ixus V3
Canon Powershot S30
nu zou ik graag van jullie horen welkeen ik best zou kopen. Ervaringen zijn ook zeer welkom, vooral van de V3 aangezien daarvan niet veel gebruikerservaringen op het forum staan, is het formaat niet TE klein om nog handig te zijn??
Andere modellen aanraden mag ook, maar liefst geen sony.
Dit is wat ik van mijn digitale camera verwacht:
- minimale shutterlag: geen halfuur wachten na afdrukken vooraleer de foto genomen wordt.
- minimum 3 megapixels
- 2x optische zoom, liefst 3x eigenlijk (digitale zoom niet in rekening brengen)
- liefst compact flash kaarten als opslagmedium
- zowel mogelijkheid om volledig automatisch te werken (point & shoot camera) als om wat te prutsen met de instellingen (amateur)
- goede prijs/kwaliteitsverhouding
Mijn budget: 400€ - 700€