Toon posts:

Problemen Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen. Wie kan mij helpen???
Ik heb een Hercules prophet 4000 XT ,32 Mb videokaart met Direct X 8.1. Deze videokaart is naar mijn idee goed geinstalleerd, en ik heb ook beeld. Bij systeeminformatie wordt deze videokaart ook herkend als 32 Mb. Nu heb ik het programma SiSoft Sandra gedownload, en hier wordt de videokaart maar als 24 Mb herkend.
Vervolgens heb ik het programma 3dMark 2001 SE gedownload, en geinstalleerd. Nu staat in het begin (als ik het programma open) dat mijn videokaart wordt herkend als 3D Prophet 4000 XT PCI. Dit klopt dus allemaal. Maar dan wil ik op Demo klikken, dan krijg ik de foutmelding:
============================
Direct X error Message:
setfullscreen - creating the device failed: D3DERR_INVALID CALL
============================

Ik kan niet eens het spel Broodwar spelen, terwijl die het op mijn oudere computer wel deed. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen???

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Heb je wel de laatste drivers van je videokaart geprobeert?
Je kan ze hier vinden: http://europe.hercules.co...a=drv&mq=1&id_prd=18&ft=1

*die drivers zijn wel voor de kaart zonder tv-out.

[ Voor 19% gewijzigd door thealterego1 op 02-01-2003 16:36 . Reden: toevoeging ]

iemand iets leuks?

Verwijderd

hoe heb jeje videokaart geinstalleerd????? heb je een nieuwe instal gedaan??? heb je de oude videodrivers eraf gesmeten????

beetje meer info plz :)

Verwijderd

Het enige wat te doen is bij dit probleem:
1--> Bios aanpassen inplaats van 32 mb --> naar 64 mb zetten
2--> AGP 4X aanzetten deze kaart accepteerd dit niet maar hierdooor werkt de kaart wel beter (jaja heel vaagjes)
3 --> Windows opnieuw installeren (bij mij werkte dat 1 maand en daarna kwamen de problemen weer naar boven)
4 --> Andere videokaart! --> das een echte aanrader (ik heb ervaring)

Ik heb de kaart ook gehad ik heb bij elke stad zo`n 1 maand uitstel gehad voordat die weer met elke spel ging chrashen en pproblemen gaf!
Ik heb alles geprobeerd alle drivers die te vinden waren enzow! windows versie (bij win2000 draaida hij een weekje langer goed )

En elke keer was het na ongeveer een maand probleem na probleem!

Ik ben nu een bezitter van een Geforce2 mx400 die zat in mijn `pa`s pc en die gebruikt hem alleen voor office enzow! dus... was een goede ruil!

Verwijderd

Nieuwste drivers geinstaleerd?
Welk OS heb je ?
Welk mobo heb je?

Iets meer info zou geen kwaad kunnen.

(moet toch maar is wat sneller weze)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 16:39 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit probleem + foutmelding heb ik ook gehad met mijn GF4 Ti4200....oplossing bij mij was:

DXDIAG.EXE draaien, Direct3D disablen, rebooten, DXDIAG.EXE starten, Direct3D enablen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 16:36:
Het enige wat te doen is bij dit probleem:
1--> Bios aanpassen inplaats van 32 mb --> naar 64 mb zetten
2--> AGP 4X aanzetten deze kaart accepteerd dit niet maar hierdooor werkt de kaart wel beter (jaja heel vaagjes)
3 --> Windows opnieuw installeren (bij mij werkte dat 1 maand en daarna kwamen de problemen weer naar boven)
4 --> Andere videokaart! --> das een echte aanrader (ik heb ervaring)

[...]
Het is toch een pci?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

audiovideo of videoplanken? :P

Ik ga voor het laatste, ik verplaats deze ff naar VB dus :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers gedownload en ik heb de oude drivers eraf gesmeten.

Het probleem is dat ik nog ff een maandje moet wachten voor een nieuwe kaart omdat ik moet w88 op mijn salaris :(, maar ik wil zsm gamen.
Ik heb puntje 1 2 en 3 nog niet gedaan en dat ga ik nu proberen.

Verwijderd

Topicstarter
PCI jah

Verwijderd

Topicstarter
OS = Xp, maar dat kan geen kwaad, omdat ik ook Xp op mijn oude pc had. Heb alleen problemen met de videokaart sinds ik een nieuwe pc heb.

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem + foutmelding heb ik ook gehad met mijn GF4 Ti4200....oplossing bij mij was:

DXDIAG.EXE draaien, Direct3D disablen, rebooten, DXDIAG.EXE starten, Direct3D enablen.
================================

Werkt niet :(

Verwijderd

Direct X 9 al geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar hij zou met 8.1 al moeten draaien, omdat ie op mijn vorige comp. ook deed met 8.1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in dxdiag 3dversnelling gedaan waaruit het volgend antwoord kwam.
Direct3D-testresultaten: Fout bij stap 8 (Bezig met maken van 3D-apparaat): HRESULT = 0x80004005 (Algemene fout)

Ik neem aan dat een Hercules kaart van 32 mb PCI wel een 3dversnelling heeft. Heeft iemand hier iets aan om mij te kunnen helpen?

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
sjeetje, zou je voortaan misschien alles in 1 post kunnen zetten. :S

[ Voor 8% gewijzigd door Jamaicaman op 02-01-2003 17:52 ]

Pagina: 1