Maxtor 5000DV Removeable Hdisk Vraag

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-03 22:05

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb onlangs een Maxtor 5000DV harddisk gekocht. Dat is zo'n ding die je kan oppakken en menemen en die je aansluit op je usb2 of firewire poort. Bij mij hangt die aan mijn firewire poort en alles werkt gewoon ok! Het enige is..

Afbeeldingslocatie: http://iie.gamepoint.net/pics/maxtor.jpg

Hoe zet je dit ding uit? Als je de pc uitzet blijft de hd gewoon doordraaien. Ik kan dan wel de stekker er uit trekken maar dat lijkt me ook niet echt de manier. Is dit de bedoeling? In het boekje en op de maxtor site heb ik er niks over kunnen vinden? iemand ervaring met deze drive?

http://www.xbmcfreak.nl/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Staat er niks over in de handleiding :?
Anders zou ik hem gewoon in/uitschakelen wanneer je in Windows zit..

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-03 22:05

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Onder windows kan ik hem in de systray uitzetten.. Dan krijg je een melding dat je hem nu veilig kan verwisselen en los kan pluggen.. Maar toch blijft die gewoon met 7200 rpm rond draaien :) Niemand die weer hoe je dat ding software matig of op een andere manier, dan de stekker er uit te trekken uit kan zetten?

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Dit is hetzelfde met scanners, die kan je ook niet uitzetten.
Reden is dat de lamp moet opwarmen en veel mensen de scanner pas zouden aanzetten als ze hem gaan gebruiken.

Bij die harde schijf zal het ook wel zoiets zijn, dat ze geen knop erop hebben gezet om te voorkomen dat mensen de hdd pas aanzetten als ze hem willen gebruiken, terwijl hij veel eerder aan moet staan.

Ik vermoed dat dit de reden is...

Verwijderd

Ik heb deze HD ook en het klopt dat je hem niet uit kan zetten met een schakelaar of software.
Daarom schakel ik hem gewoon uit met een stekkerbak met schakelaar.
En ja het is een beetje raar dat ze er niet gewoon een aan/uit schakelaartje op gezet hebben :+.

Verwijderd

Ik ben ook van plan deze te gaan kopen, alleen dan de 250 GB versie! Maar wat ik me afvroeg, is dat ding nie erg groot?

Oftewel, zou je 'm mee kunnen sjouwe samen in je laptop tassie ?

Ik zat ook nog te denken misschien de Western Digital 200 GB FireWIre HD aan te schaffen, maar die is alleen firewire, en dat is op zich geen probleem (koop ik gewoon zo'n firewire kaartje voor me ouwe bak comp)!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 19:29:
Ik ben ook van plan deze te gaan kopen, alleen dan de 250 GB versie! Maar wat ik me afvroeg, is dat ding nie erg groot?

Oftewel, zou je 'm mee kunnen sjouwe samen in je laptop tassie ?

Ik zat ook nog te denken misschien de Western Digital 200 GB FireWIre HD aan te schaffen, maar die is alleen firewire, en dat is op zich geen probleem (koop ik gewoon zo'n firewire kaartje voor me ouwe bak comp)!
Ken je de externe iomega zip drives? Zo groot is ie...en afhankelijk van je laptop tassie past ie daar prima in. Het is idd een vreemde situatie dat je hem gewoon van de 220 af moet halen, maarja dat gebeurt eigenlijk met je normale hd's ook dus het zal geen kwaad kunnen...
Pagina: 1