Toon posts:

[HTML] Pagina's worden een troep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn pagina's maar ik weet niet zo goed waar ik eigenlijk naar moet zoeken.

Als ik een pagina heb opgebouwd met de nodige scripts en templates en ik poep hem uit dan zie ik hem ook maar zodra ik ga scrollen krijg ik een beeld als onderstaand:

edit:
beeld is wel duidelijk geworden geloof ik

Ik heb het op 3 exact de zelfde machine's geprobeerd en op een doet de pagina het zoals hij het hoort te doen. Op een doet hij het even zoals hij het hoort te doen en op die andere doet hij het helemaal niet. Nu is het wel zo dat het wat oudere PC's zijn. Ken iemand dit toevallig? Ligt dit aan mijn HTML-code? Video-kaart? RAM? CPU? Javascript?

Ik heb geprobeerd om de complexheid van mijn code terug te brengen maar dit had geen resultaat. Ik ben er wel een hele tijd mee bezig geweest dus vandaar dat ik het hier even vraag voordat ik weer 2 dagen bezig ben. Mijn dank is zoals altijd ontzettend groot!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 09:14 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik heb dit ook wel eens gehad, ja... Ik heb alleen echt geen flauw idee wat ik er aan gedaan heb. Volgens mij gewoon een software update, uiteindelijk... Is ook al wel 2 jaar geleden ofzo....

't Lijkt ook alleen maar met IE voor te komen.

In hoeverre heb je de "complexiteit" van de code teruggebracht, wat moet ik me daar bij voorstellen?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

staat hij online..?! dan kan ik effe kijken... heb et btw ook wel eens gehad dat als je ging scrollen mn halve pagina door elkaar werd geshaked... geen id waar dat toen aan gelegen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ummm... Ik had eerst iets van 6 geneste tables... (top + menu + content... en content bestond dan ook weer uit een aantal geneste tables en dan gaat het snel) ... en nu heb ik maximaal 3 geneste tables en zoveelmogelijk met div + css gewerkt.

En ik heb absoluut geen idee of het alleen in IE voorkomt. Het bedrijf waar ik stage loopt maakt 100% gebruik van MS maar ik zal het zo eens proberen met Netscape oid.
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 16:12:
staat hij online..?! dan kan ik effe kijken... heb et btw ook wel eens gehad dat als je ging scrollen mn halve pagina door elkaar werd geshaked... geen id waar dat toen aan gelegen heeft.
Ummm nee... is alleen te bekijken vanuit het bedrijf helaas

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 16:16 ]

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Volgens mij krijg je dit probleem als het geheugen van de computer vol komt te zitten waardoor hij na het scrollen de page niet deftig kan hertekenen.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Had ik ook op mijn Intel 740 Video Kaart en Windows 98. Het betekende dat de video kaart geheugen/normale geheugen vol zat en dan krijg je dat soort beelden. Vooral als ik teveel IExplorer vensters opende.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerNummer op 02-01-2003 16:16 ]

Verwijderd

het ligt m.i. niet aan de hardware want ik had het vroeger (en n nog steds) ook op 1 bepaalde pagina waar eik nix raars in stond...

Verwijderd

smooth-scrolling uitzetten in je browser?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

heeft te maken met een combinatie van browser en videokaart, hier ook troubles: Win2K, IE5.01 en Matrox G450

Zo kom ik ook vaak tegen dat bij menu-buttons de image 'verdwijnt' als je um klikt..

[ Voor 29% gewijzigd door Hangloozz op 02-01-2003 16:19 ]

www.jurgroessen.nl

• Willem
  • Laatst online: 16:13
Hmm.. probeer inderdaad eens wat software updates of cross-browser testen..

offtopic:
leuk IP #
:P

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

willem169:
offtopic:
leuk IP #
:P

Nou, he, willem172? :+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Willem
  • Laatst online: 16:13
Mr Funny :( :+ :*

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Dit probleem ken ik helaas ook :'(
Vooral grote foto's, als ik dan scroll krijg ik hetzelfde resultaat.
Dit heb ik alleen met IE (6.0) en niet met mozilla (1.2.1)...tipje?

Verwijderd

Tools > Internet Options> Advanced> Smooth Scrolling afvinken

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle heeft dit probleem ook al dik anderhalf jaar op z'n werk

Geen flauw benul hoe het komt, het is alleen wel friggin irritant want het komt soms wel en soms niet voor, lijkt wel willekeurig te zijn, maar gebeurt wel steeds bij dezelfde sites.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Pelle

🚴‍♂️

Hangloozz schreef op 02 januari 2003 @ 16:17:
heeft te maken met een combinatie van browser en videokaart, hier ook troubles: Win2K, IE5.01 en Matrox G450

Zo kom ik ook vaak tegen dat bij menu-buttons de image 'verdwijnt' als je um klikt..

Sounds familiar... ikke win2k, IE5.5 en ook een G450.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 17:03:
Tools > Internet Options> Advanced> Smooth Scrolling afvinken
Helpt hier niks...nog steeds dit probleem met IE en niet met Mozilla.
(win98se, voodoo3 3000 (16 mb), 320 mb sdram)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn resultaten:
1) Pentium II 350 Mhz win95 8MB Video = troep
2) Pentium II 350 Mhz win95 8MB Video = troep
3) Pentium II 350 Mhz win95 8MB Video = soms troep
4) Pentium II 350 Mhz win95 8MB Video = Geen troep
5) Pentium 4 1800Mhz win2k 32MB Video = Geen troep

Op de eerste 4 machines is in eerste instantie een gelijke mirror gezet en hebben allemaal exact de zelfde IE (5.5).....

Niet echt een verband dus.

Ik vind het jammer omdat ik op mijn computers 4 & 5 de zooi ontwikkeld heb voor het bedrijf (zonder problemen) maar een steekproef bij de gebruikte computers (allemaal 1 t/m 4) wees uit dat zij er ook last van hadden. Nu is mijn stage bijna voorbij en het zou zonde zijn als mijn inspanningen van de laatste 5 maanden voor niets zijn geweest door zoiets en het product niet eens 'live' kan gaan...

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 18:48:
Ik vind het jammer omdat ik op mijn computers 4 & 5 de zooi ontwikkeld heb voor het bedrijf (zonder problemen) maar een steekproef bij de gebruikte computers (allemaal 1 t/m 4) wees uit dat zij er ook last van hadden. Nu is mijn stage bijna voorbij en het zou zonde zijn als mijn inspanningen van de laatste 5 maanden voor niets zijn geweest door zoiets en het product niet eens 'live' kan gaan...
Welke doelgroep gaat de site bekijken? Is het een interne website, waarbij dus alle bezoekers via Windows 95 komen? Dan is het zeker jammer, maar zeg nou zelf, Win95 is niet bepaald het nieuwste besturingssysteem.
Ik denk zelf dat het aan je grafische kaart ligt, ik had het vroeger ook; bovendien gaf mijn grafische kaart ook transparante gifjes pas bij refresh goed weer (de eerste keer zagen ze er als layer modus 'multiply' uit...
Dat was een Ati Rage Pro met 8 MB geheugen, niet zo jofel, en ik meen dat ik toen een keer nieuwe drivers heb geinstalleerd en wauw, het probleem met de gifjes was al over.
Misschien kan Win95 gewoon nog niet goed met je grafische kaart omgaan, vraag anders eens aan je werkgever daar of je de drivers mag updaten.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Dark Blue schreef op 02 January 2003 @ 19:02:
[...]

Welke doelgroep gaat de site bekijken?
Ik lees in de troep van het screenshotje intranet, dus denk dat het wel een redelijk eenduidige doelgroep is qua systeem. Tenzij het chaos is bij de systeem beheerder :)

Ik heb het ook wel soms, zelfs wel eens gehad met mozilla op de frontpage van tweakers. Eigenlijk nog nooit op IE :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 02 januari 2003 @ 19:02:
Welke doelgroep gaat de site bekijken? Is het een interne website, waarbij dus alle bezoekers via Windows 95 komen? Dan is het zeker jammer, maar zeg nou zelf, Win95 is niet bepaald het nieuwste besturingssysteem.
Ik denk zelf dat het aan je grafische kaart ligt, ik had het vroeger ook; bovendien gaf mijn grafische kaart ook transparante gifjes pas bij refresh goed weer (de eerste keer zagen ze er als layer modus 'multiply' uit...
99,99% Van de gebruikers heeft windows 95 ja. Toen ik er kwam verbaasde ik me ook dat ze dat nog gebruikte maar het heeft wel zijn voordelen. Het bedrijf heeft circa 450 gebruikers en het is zonde van je geld om daar om de twee jaar nieuwe besturingssytemen op te gooien. Tegen de zomer stappen ze van die pentium II bakken met windows 95 over op Pentium 4 1800Mhz met Windows XP en Office XP. Dat maakt het wachten het opzich wel waard... zeker met 250 computers.
Dat was een Ati Rage Pro met 8 MB geheugen, niet zo jofel, en ik meen dat ik toen een keer nieuwe drivers heb geinstalleerd en wauw, het probleem met de gifjes was al over.
Misschien kan Win95 gewoon nog niet goed met je grafische kaart omgaan, vraag anders eens aan je werkgever daar of je de drivers mag updaten.
Zoals je al kon lezen gaat het hier dus om ongveer 250 computers... :X

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dan ben ik bang dat er niets anders op zit dan je site vreselijk in te krimpen en te beperken, want als bij de beoordeling van je stageperiode de site wordt bekeken (en je krijgt niet de kans je stagebegeleider mee te loodsen naar een zeldzame nieuwe pc) zit je dus wel in de problems.

Want als jij met je stage klaar bent, zijn er vast vele medewerkers die dat probleem krijgen, zodra ze de site bezoeken, en dan word jij gebeld met de vraag waarom dat gebeurt.
En dan zal je begeleider zeggen 'ja die stagair, ja, op zijn computer zag die site er prachtig uit, en ik snap niet wat er nou mis is maar bij mn 250 andere werknemers crasht ie! Én ik heb geen geld achter de hand om even het hele bedrijf te upgraden, dus ik kan simpelweg zeggen dat ik nu zonder intranet site zit en zonder stagair die de site nog zou kunnen verbeteren.'

Sorry, ik ben nu wat bot. Maar je kunt beter even zuchten en er nu wat aan doen, dan straks met de klachten zitten. Kopieer de map, hernoem hem, en bak er een low-quality proof site van. En je uitgebreide site vul je met andere content, andere images, en heb je als dikke basis voor een nieuw idee... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dark Blue op 03-01-2003 00:46 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1