Toon posts:

regiovrij maken dvd-spelers

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu toch te denken om een standalone dvd speler te kopen. Eerst dacht ik aan zo'n el cheapo ding (van Lenco oid), die vaak al regiovrij zijn en ook MP3 af kunnen spelen.
Nu zie ik dat er oa van NAD ook hele fraaie DVD spelers zijn die ook MP3 kunnen decoden. Ik vraag me alleen af hoe makkelijk deze regiovrij te maken zijn. Na googlen kwam ik wel enkele wazige sites tegen waar veel geld gevraagd wordt (>€90) en er flink gesoldeerd moet worden, wat ook nog enige risico's met zich meebrengt.

Zijn er hier ervaringen met het regiovrij maken van de betere merken? Liefst ook nog voor een normale prijs (zeg 50€)?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
wat is je budget voor een dvd speler? :?
de marantz is ook 1 van de betere merken en de 4300 is al regiovrij.
kost btw 425 euro, ondersteund heel veel, maar er zijn ook pioneers
te koop die regiovrij zijn :)

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-02 19:14
Op vcdhelp kan je alles vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen budget.... Wil er best 500-600 voor uitgeven denk ik. Heb wel een erge voorkeur voor NAD moet ik zeggen, wil namelijk op termijn mijn HK receiver ook vervangen door een NAD.
Kan wel eens naar die Marantz kijken, maar ja, het oog wil ook wat ;) (smaken verschillen natuurlijk).
vcdhelp? Ik ga eens kijken!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat zijn " de betere merken "? Philips DVD spelers kan je heel makkelijk regiovrij krijgen, pioneer gaat ook vaak betrekkelijk makkelijk.

het nadeel van a merken is, dat er vaak toch even een ander chipje in moet. De leverancier neemt dan de garantie over. 50 euro is trouwens een normale meerprijs voor regiovrij maken.

Overigens zou ik mijn speler denk ik niet meer regiovrij laten maken, als ik net begon met een DVD collectie. R2 is nu toch wel goed genoeg :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Patrickje wat heb je voor HK receiver staan nu? Ben misschien wel geiteresseerd. Ben vanochtend namelijk een spotgoedkope AVR-500 misgelopen voor 299 euro... Harman Kardon kon niet leveren....

Verwijderd

Topicstarter
JvS, ik bedoelde merken als Denon, NAD, Marantz. Dus een beetje tegen het high end segment aan.
Overigens kom ik zojuist uit het buitenland (Nieuw Zeeland) terug, en daar zijn dvd's de helft van de prijs hier (gemiddeld zo 20 euro). Dan snap je misschien waarom ik geen regiobeperking wil! Maar je hebt gelijk over dat chipje. Ik heb trouwens ook al een mailtje naar de importeur gestuurd met dezelfde vraag. Misschien komt er nog iets interessants uit.

mark_dabomb: ik heb een HK AVR40 als ik me niet vergis (ben nu niet thuis). Dolby Pro Logic in ieder geval.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Raf en Staffhorst verkopen die 'net iets betere' DVD spelers ook, alleen zou ik persoonlijk niet voor een NAD DVD speler gaan. Denons en Marantz DVD spelers zijn gewoon goed regiovrij te krijgen door een technische dienst :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 16:25:

mark_dabomb: ik heb een HK AVR40 als ik me niet vergis (ben nu niet thuis). Dolby Pro Logic in ieder geval.
Is deze ook met DTS en hoeveel wil je er voor hebben?

Na research: Niet dus helaas, sorry, dan gaat de verkoop niet door.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 16:30 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Wat geweldig dat de goedkope van 119 Euro van de Mediamarkt ook alles en alle regio's ondersteunt zonder iets extra's te betalen!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Dnc1n
ja maar dat is er ook wel vanaf te zien en te horen :D

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Dnc1n schreef op 02 January 2003 @ 16:33:
ja maar dat is er ook wel vanaf te zien en te horen :D
Hoe bedoel je?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Over het algemeen presteren de goedkopere DVD spelers ver onder de maat, dit heeft gevolgen voor de beeldkwaliteit, geluidsniveau van het apparaat zelf of onderbrekingen in de weergave. Hier zijn een aantal hoofdoorzaken voor aan te wijzen:

Slechte lens
Slechte interne verbindingen -> slecht beeld door omgevingsinvloeden
Motoras (dus DVD) niet gestabiliseerd -> trillingen bij hoge rotatiesnelheid
Slechte aansluitbussen

etc. etc. Ik heb een aantal el cheapo spelers gehad, maar ben nu zeer tevreden met de Pioneer die hier nu staat (kon ik goedkoop overnemen, anders had er Denon gestaan)

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ik heb een volgens jou een net iets betere dvd speler. Die zijn net iets duurder, en de updates zijn ook net iets duurder :)

Denon DVD 3800 (1700 euro), de upgrade kost 125 euro. Maar dan is dan ook regiovrij en, tada, tada, pal progressive scan! Hoe? Gewoon een firmware update, kan je dus zelf doen!

19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
M'n Onkyo DV-SP800 heb ik gister met een klein chippie in de serviceport (achterop de speler) regiovrij gemaakt :) Speler was 1550 euro, regiovrij upgrade kostte 80 (inclusief verzendkosten). Geen solderen etc... gaat ie kapot dan gewoon chippie eruit en klaar :)

Maar zoals Jvs al zei, als je net begint aan je dvd collectie waarom zou je dan moeilijk doen met regio 1 dvd's? De meeste films komen ook wel op regio 2. Een PAL dvd lijkt me trouwens ook beter qua beeldkwaliteit. Vaak hebben ze voor de regio2 dvd's wat meer tijd om hem te maken dus zijn meestal goed verzorgt (niet altijd natuurlijk). Overigens kan je ook R2 dvd's uit engeland halen en dan heb je een iets grotere keuze nog qua dvd's.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
We hebben hier een simpele Cyberhome, die was met ik geloof iets van 15 drukken op de knop regiovrij te maken, gewoon een verborgen menu (deed me denken aan het eerdere gebruik van een cheatcode op mijn Nintendo 8-bit). Regiosetting = 2 -> 6 (ALL) en klaar was kees.

Verwijderd

JvS schreef op 02 January 2003 @ 16:11:
[knip]
Overigens zou ik mijn speler denk ik niet meer regiovrij laten maken, als ik net begon met een DVD collectie. R2 is nu toch wel goed genoeg :)
True, maar de 'vele extra's' van een regio twee DVD zijn toch 'minder extra's' in vergelijking met regio een DVD.
Ik heb ik Rotterdam een zaak waar ik voor hetzelfde geld meer DVD voor mijn geld krijg als ik 'm regio een koop (en er zijn ook meer films op regio een).
En dan ben ik toch echt een Hollander en ga ik voor meer voor minder ;)

• Dnc1n
vooral de bouwkaliteit is veel minder van de elcheapo modelen.
sommige zijn ook nog is op pc hardware gebouwd, dus maken gebruik van software, zoals cyberhome.
de audio dac's zijn slechter.
beeld is vaak wat minder.
maar als je gewoon graag een dvdtje wil kijken zonder extra's presteren ze natuurlijk goed genoeg. :)

Verwijderd

of je kan ook hier kijken http://www.strijb.net/modificatie.html om te zien welke dvd spelers je allemaal zelf regiovrij kunt maken, staan er ongeveer 200!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie info! Ik ga er allemaal nog eens even over nadenken. Als ik nog iets van NAD hoor laat ik het hier wel weten!
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 16:28:
[...]
Is deze ook met DTS en hoeveel wil je er voor hebben?
Na research: Niet dus helaas, sorry, dan gaat de verkoop niet door.
Wilde 'm toch nog niet verkopen. Geen geld voor een nieuwe receiver...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:47

Croga

The Unreasonable Man

(jarig!)
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 16:25:
Overigens kom ik zojuist uit het buitenland (Nieuw Zeeland) terug, en daar zijn dvd's de helft van de prijs hier (gemiddeld zo 20 euro).
mwah... ik bestel mijn CDs meestal in Engeland... Regio 2 en vaak met Nederlandse ondertitels er bij (European mainland uitvoering). Daar betaal je voor de gangbare "top40" DVDs zo'n 18 pond. De meeste DVDs dalen na een paar weken naar een pond of 15 (EUR 24) en veel DVDs zijn zelfs voor 10 pond of minder te krijgen (ik heb The Matrix gekocht voor 4 pond....)

Ofwel: Er is niet veel reden om Regio 1 DVDs te kopen...... Maar ja, ook ik bestel nog wel eens wat in de US en heb daarom de DVDRom drive van mijn Home Entertainment systeem ook maar regio-vrij gemaakt ;)

• SkyStreaker
  • Laatst online: 17:51

SkyStreaker

Move on up!

http://dvd.box.sk ??? Wellicht

Hier kan je firmwares, utils en meer vinden om je dvd speler te unlocken, ik ben echter niet zeker over de legaliteit hiervan en je volgt de link op je eigen risico en eventuele andere acties daaruit voortvloeiend ook op je eigen risico uit.

[ Voor 81% gewijzigd door SkyStreaker op 03-01-2003 08:11 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42
Croga schreef op 03 januari 2003 @ 07:54:
[...]

Ofwel: Er is niet veel reden om Regio 1 DVDs te kopen......
Ik zie geen reden om je DVD speler _niet_ regiovrij te maken. Al is het alleen maar om de enorme vrijheid die je daarmee krijgt om je DVDs waar dan ook ter wereld te kopen. Voor die paar tientjes..

Verwijderd

Nu bij de Mediamarkt de Samsung S424 voor slechts 188.-. Erg mooi ding voor dat geld. Ik ga hem zo halen :) Regiovrij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 08:12 ]

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Scarp schreef op 02 January 2003 @ 23:18:
Maar zoals Jvs al zei, als je net begint aan je dvd collectie waarom zou je dan moeilijk doen met regio 1 dvd's? De meeste films komen ook wel op regio 2. Een PAL dvd lijkt me trouwens ook beter qua beeldkwaliteit. Vaak hebben ze voor de regio2 dvd's wat meer tijd om hem te maken dus zijn meestal goed verzorgt (niet altijd natuurlijk). Overigens kan je ook R2 dvd's uit engeland halen en dan heb je een iets grotere keuze nog qua dvd's.
Heel simpel: Regio 1 heeft vaak een betere kwaliteit, zowel film als audio. Maar voornamelijk audio, en dat scheelt erg. Kijk maar eens op de dvd forums.

19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries

Verwijderd

Topicstarter
sverzijl schreef op 03 januari 2003 @ 08:11:
[...]

Ik zie geen reden om je DVD speler _niet_ regiovrij te maken. Al is het alleen maar om de enorme vrijheid die je daarmee krijgt om je DVDs waar dan ook ter wereld te kopen. Voor die paar tientjes..
Mijn gedachte! Het is bij mij al een principekwestie dat ik niet accepteer dat een bedrijf mij gaat vertellen welke dvd's ik wel en niet mag kopen! Mijn fiets doet het toch ook op elk fietspad in elk deel van de wereld? Waarom mijn dvd-speler dan niet? Als we hier met zijn allen aan toe gaan geven zie ik de toekomst somber in op het gebied van media.
En ik koop ze echt niet alleen in het buitenland omdat ze een paar euro's goedkoper zijn. Het voorbeeld van die LOTR DVD-box is er daar één van; ik wilde die uitvoering met die boekensteunen en extra dvd die ik alleen in Nieuw Zeeland gezien heb. En dan zou ik 'm niet kunnen kopen omdat hij in Nederland waardeloos is wegens een regiobeperking?
F*** you, Warner Bros & consorten. :Y)

• SkyStreaker
  • Laatst online: 17:51

SkyStreaker

Move on up!

Regio 1 heeft vaak betere kwaliteit??? Waar haal je die info vandaan als ik zo vrij mag zijn? Dat riekt naar onderscheid maken eigenlijk.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Jullie zullen waarschijnlijk best gelijk hebben maar ik merk er niets van als ik een DVD aan het kijken ben. Hij is stil, goede beeld kwaliteit, geen verschil in beeld en geluid (dus gewoon netjes synchroon), goede geluidskwaliteit. Ik heb geen geld en of ruimte over voor een super de luxe dolby digital sound system met 25 speakers en wat nog meer. Dus voor een gewone tv en geluid over mijn twee speakers (wat het merendeel van Nederland nog steed heeft) is het prima. Dan heb ik echt geen DVD speler nodig van 500 EURO of meer. Naar mijn idee is dat in mijn geval echt onzin!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-01 21:44

pling

Lekker Kepjoeteren

Ik kan je de Philips 963SA aanraden, niet alleen super beeld (Tevens PAL/NTSC Progressive scan), ook super geluid (zit buiten mp3, cd (met upsampling) ook sacd op). Makkelijk regio vrij te maken met een programmeerbare afstandbediening, palmtop, laptop met infra. Hij is ook regiovrij te koop.

Verwijderd

Topicstarter
De diplomatieke reactie van NAD:
Beste heer Sinke,

Zoals u wellicht weet is het aanbieden van regiovrije DVD-spelers niet
toegestaan. Daar deze beveiliging software-matig gedaan wordt, is deze
natuurlijk ook te omzeilen. Vraag uw NAD dealer naar de mogelijkheden en
kosten van deze aanpassing.

met vriendelijke groet,
Marc Brekelmans
AND Benelux BV
Deze wilde ik jullie niet onthouden!

• Scarp
  • Niet online
Blue Eyes schreef op 03 January 2003 @ 08:34:
[...]
Heel simpel: Regio 1 heeft vaak een betere kwaliteit, zowel film als audio. Maar voornamelijk audio, en dat scheelt erg. Kijk maar eens op de dvd forums.
Zorgen de minder beeldlijnen van NTSC niet voor een verslechtering van je beeld? Qua audio zal het verschil ook nog wel meevallen.

Verwijderd

tranztaz schreef op 03 januari 2003 @ 08:43:
Regio 1 heeft vaak betere kwaliteit??? Waar haal je die info vandaan als ik zo vrij mag zijn? Dat riekt naar onderscheid maken eigenlijk.
Volgens mij klopt het deels. Het schijnt dat veel PAL dvd's (regio 2) copieen zijn van NTSC (regio 2). Hierdoor ontstaat kwaliteits verlies.
Het zal zeker niet met alle PAL dvds zijn natuurlijk. Er zijn ook genoeg "originele" zegmaar.

Artikel waar ik dit las stond op Doom9.org of het forum, kan alleen zo snel de link niet vinden.

• Scarp
  • Niet online
Als PAL dvd's copieen zijn NTSC dvd's, dan is er kwaliteitsverlies door de PAL -> NTSC omzetting. Echter dan zal het spelen van een NTSC dvd ook kwaliteit verliezen wanneer je het afspeelt op een PAL tv (die ook NTSC kan omzetten dan). Maakt dus dan weinig uit. Ik heb zelf nog niet een regio1 NTSC dvd hier afgespeeld. 'k zal d'r eens eentje kopen en kijken het eruit ziet.

Wat ik trouwens wel heb gezien mbt verschil r1 en r2 is dat gladiator op r1 in een DTS-ES uitvoering is en op r2 niet :|

[ Voor 18% gewijzigd door Scarp op 03-01-2003 10:36 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 10:27:
[...]

Volgens mij klopt het deels. Het schijnt dat veel PAL dvd's (regio 2) copieen zijn van NTSC (regio 2). Hierdoor ontstaat kwaliteits verlies.
Het zal zeker niet met alle PAL dvds zijn natuurlijk. Er zijn ook genoeg "originele" zegmaar.

Artikel waar ik dit las stond op Doom9.org of het forum, kan alleen zo snel de link niet vinden.
In praktijk is er erg weinig over te zeggen. Het hangt er o.a. maar net vanaf wat er als master gebruikt wordt en welke studio de DVD uitbrengt. Zo schijnt bijv. de R4 uitvoering van The Matrix net iets beter te zijn dan de R1/R2 uitvoering.

Zie voor R1/R2/R4 reviews http://www.bulletsnbabesdvds.com/ (->reviews)

• THX
  • Niet online

THX

Van de 10000-den titels die verschenen zijn op regio 1, zijn er hooguit 500 titels die eenzelfde of betere versie vinden in nederlandse regio 2. Zowiezo komen er per week 4 tot 5 keer zoveel titels uit via regio 1! Laat je alsjeblieft niet gek maken door de nederlandse maatschappijen. Ze mogen (let op; mogen!) niet zomaar de amerikaanse versie kopieren voor deze markt. Vaak willen ze dat ook niet.
En dan nog iets. In Engeland hebben ze vaak een betere versie regio 2 MET nederlandse ondertiteling!!!
Ook leuk: in nederland verscheen een DTS versie van een DVD (ik weet niet meer welke helaas), die in amerika niet DTS was verschenen. Oftewel, men neme een DD-5.1 bitstream en coderen deze naar DTS bitstream.... dat is geen DTS uiteraard.
Snappen we het nog. De nederlandse "hollywood" maatschappijen proberen een soort Microsoft te zijn m.b.t. DVD's. Zij willen bepalen wat, waar, wanneer en met welke opties en kwaliteit jij een DVD wilt kopen! Hun kwaliteits standaard is helaas niet echt hoog. Dan kost het ze ook niet zoveel. :'(

Maar gelukkig voor deze maatschappijen zijn er nog altijd mensen die er braaf voor gaan. Klanten kopen toch wel. 8)7

• Scarp
  • Niet online
Over leuke verhalen van de nederlandse dvd uitgevers gesproken. In de Rodisc nieuwsbrief stond daar altijd heel veel.
En ach ... disney wil toch al gaan stoppen met extra's op dvd aangezien 95% van hun kopers dat niet interesseerd. Nog ff en ze gaan gewoon weer 4:3 dvd's uitbrengen (de nederlandse versie van american histrory x is zo'n bagger voorbeeld)

anyway... allemaal offtopic :)

[ Voor 8% gewijzigd door Scarp op 03-01-2003 10:57 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Mijn collectie is 50/50 R1/R2, ik zie geen verschil tussen de twee...

Behalve dat ik films in R1 maanden eerder en voor minder geld in huis heb :)

[ Voor 37% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-01-2003 11:16 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• THX
  • Niet online

THX

Over leuke verhalen van de nederlandse dvd uitgevers gesproken. In de Rodisc nieuwsbrief stond daar altijd heel veel.
Klopt. De welbekende Rotterdamse winkel. >:)

Verwijderd

Topicstarter
THX schreef op 03 January 2003 @ 11:16:
[...]

Klopt. De welbekende Rotterdamse winkel. >:)
Leg eens uit? Wordt nu wel nieuwsgierig.

btw, wat vinden jullie van de reactie van de NAD importeur?

• THX
  • Niet online

THX

Mijn collectie is 50/50 R1/R2, ik zie geen verschil tussen de twee...
Het verschil zien en horen vereist een redelijke installatie.

Maar ach, er zijn nog steeds mensen die het verschil niet horen tussen 128k mp3 en een cd-tje... :?

• Dr. Strangelove
Het verschil zien en horen vereist een redelijke installatie.
Grapjas... mijn installatie is goed genoeg :)

Voor je dit soort opmerkingen maakt zou het nuttig zijn als je dan even aangaf wat er precies voor verschillen zijn. Ik bedoel dan in het algemeen, want er zitten zoals al eerder aangegeven altijd specifiek films tussen die een slechte/betere conversie krijgen van R1 naar R2.

R2 FotR is bv waardeloos, slechte DD track op de eerste release. R2 Ronin heeft een aangepast schermformaat.

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 11:34:
[...]
btw, wat vinden jullie van de reactie van de NAD importeur?
http://www.rodisc.nl/engine.php?label=keuze
s_roubos schreef op 03 januari 2003 @ 11:48:
[...]

Voor je dit soort opmerkingen maakt zou het nuttig zijn als je dan even aangaf wat er precies voor verschillen zijn. Ik bedoel dan in het algemeen, want er zitten zoals al eerder aangegeven altijd specifiek films tussen die een slechte/betere conversie krijgen van R1 naar R2.

R2 FotR is bv waardeloos, slechte DD track op de eerste release. R2 Ronin heeft een aangepast schermformaat.
FotR ??? Ford of the Rings? Autofilm :) Maar als je LOTR bedoeld, die eerste R2 versie is inderdaad brak, met franstalige ondertiteling.
Trouwens, waar koop jij je R1 dvd's?

[ Voor 60% gewijzigd door Scarp op 03-01-2003 12:06 ]

• THX
  • Niet online

THX

Robert Verhoeff is eigenaar van Ro-Disc. Ooit en nog steeds is hij begonnen met het amerikaanse fenomeen Laserdisc (tot vorig jaar zijn waren er meer titels op Laserdisc verschenen dan er op DVD waren...ik weet niet of dat nu al ingehaald is door DVD). Eigenhandig importeren en distribueren, maar de nederlandse "hollywood" maatschappijen zagen geen markt in Laserdisc, dus was er geen gezeik.
Je kan hier ook regiovrije spelers, speakers, beamers, plasma tv's en versterkers kopen. www.rodisc.nl

Toen had hij dus nog geen LAST van de nederlandse maatschappijen, totdat hij met DVD begon. DVD was in toen nederland gewoon kinderschoenenmarkt, maar men ruikte geld geld geld! Dus importeren mocht niet meer.

Jarenlang is er een heen en weer communicatie gaande tussen hem en de maatschappijen. In de nieuwsbrieven houdt hij zijn vaste klanten op de hoogte over het handelen, regeren en niet kunnen communiceren van deze maatschappijen. Het schijnt nu wel iets beter te gaan.

Ik krijg de nieuwsbrieven niet meer omdat ik er niets meer koop. Robert heeft naar mijn mening teveel marge op de regio 1 geplaatst om zo de winst terug te halen die hij verliest aan het verkopen van Blokker en Mediamarkt regio 2 DVD's. Ik vind het jammer dat hij die vaste klanten uitbuit.

Ik koop nu trouwens altijd bij DVDboxoffice.com

• THX
  • Niet online

THX

R2 LotR is bv waardeloos, slechte DD track op de eerste release. R2 Ronin heeft een aangepast schermformaat.
Misvatting: Er is geen conversie TUSSEN regio 1 en regio 2. Men krijgt doorgaans niet de beschikking over dezelfde master (prijs of kwaliteits eis) of men laat de (let op!) nederlandse(!) regio 2 versie maken door een flutbedrijf.

Opmerking: Eigenlijk moet je een DVD waar RCV opstaat overslaan. Deze maatschappij is gewoon belachelijk. De 2-disc RCV versie is inderdaad K*T!!

Ik heb een regio 2 LotR en die is gewoon identiek aan de amerikaanse. Oftewel de engelse 4-disc versie (DTS-ES etc.) De amerikaanse was duurder. Uitzondering...

• Scarp
  • Niet online
THX schreef op 03 januari 2003 @ 12:16:
[...]

Misvatting: Er is geen conversie TUSSEN regio 1 en regio 2. Men krijgt doorgaans niet de beschikking over dezelfde master (prijs of kwaliteits eis) of men laat de (let op!) nederlandse(!) regio 2 versie maken door een flutbedrijf.

Opmerking: Eigenlijk moet je een DVD waar RCV opstaat overslaan. Deze maatschappij is gewoon belachelijk. De 2-disc RCV versie is inderdaad K*T!!

Ik heb een regio 2 LotR en die is gewoon identiek aan de amerikaanse. Oftewel de engelse 4-disc versie (DTS-ES etc.) De amerikaanse was duurder. Uitzondering...
Echter is uit de britse versie 1 minuut geknipt om een PG rating te krijgen. Kijk maar op bbfc.co.uk. Ik heb deze versie ook omdat ie een stuk goedkoper is dan de nederlandse versie. Nog een voorbeeld van knippen, Starwars Episode 2 mist 1 seconde in de britse versie.

• Dr. Strangelove
Helemaal mee eens... het is toch idioot dat die lui soms gewoon 2kanaals DVDs uitgeven. Ik heb een keer The Long Kiss Goodnight gekocht... man man man. Tweekanaalsgeluid, vaste, nederlandse ondertiteling (ik kijk zonder ondertiteling) en 4:3...
Ik bedoelde de eerst, in augustus uitgegeven DVD. Deze R2 versie was echt slechter dan de R1 versie, ik heb ze beiden gehad...
FotR ??? Ford of the Rings? Autofilm Maar als je LOTR bedoeld, die eerste R2 versie is inderdaad brak, met franstalige ondertiteling.
Trouwens, waar koop jij je R1 dvd's?
FotR = Fellowship of the Ring :) vind ik makkelijker om de drie zo uit elkaar te halen...

Ik koop ook bij DVDBoxoffice.com :)

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-01-2003 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kleine aanvulling op het geheel:
Volgens de audiozaak bij mij op de hoek is de NAD T532 middels een cdrom te patchen. Op die manier kan je het EEPROM wijzigen en dat schijnt allemaal redelijk eenvoudig te zijn. Waarom kunnen die lui van NAD dat nou niet gewoon vertellen?
Nah, ook in die zaak zeiden ze dat Philips en JVC kinderlijk eenvoudig te patchen zijn, Sony en dergelijke bijna niet. Veel merken zitten daar ergens tussen in.....

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om een NAD T532 te halen (mijn Revoy heeft de geest gegeven), is het inmiddels gelukt of heb je wat meer info weten te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Ha! Ik heb die 532 niet gekocht nee. De EP bij mij in de buurt wilde niet meewerken om te kijken of die hack met de AB niet werkte, maar ik heb het stiekum zelf geprobeerd toen het stil was in de zaak. En ik kon de regio veranderen! >:) Dus er is een hack voor (wil ik voor je opzoeken als je interesse hebt).

Inmiddels heb ik wel een Philips 763SA gekocht, die alweer terug is van reparatie ook :(
En die ik nog niet regiovrij heb gekregen :( :(
Dus als iemand suggesties heeft.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 14:09:
Dus er is een hack voor (wil ik voor je opzoeken als je interesse hebt).
Graag en thanks voor de info!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

maar ik heb het stiekum zelf geprobeerd toen het stil was in de zaak
Hehe, zo heb ik weleens een philips DVD712 regiovrij gemaakt voordat ik 'm kocht :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 14:12:
[...]

Graag en thanks voor de info!
http://www.dvdrhelp.com/d...player=t532&Search=Search

Eeeurh, vergissinkje. Dit is de T532 en ik heb toen de T562 gedaan, die was iets makkelijker (met de AB ipv een nieuwe rom). Deze dus:

http://www.dvdrhelp.com/dvdhacks.php?select=NAD+T562

Hoop dat je hier wat aan hebt....

Verwijderd

Perfect, dank je! Even op CD Branden en zaterdag in de winkel proberen! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 14:43:
Perfect, dank je! Even op CD Branden en zaterdag in de winkel proberen! ;)
LOL, succes :)

Verwijderd

Nou, ik heb net de T532 gekocht. Ze gaan hem in de winkel gewoon voor me regiovrij maken (kon met een speciale afstandbediening). Dinsdag heb ik hem, ik zal mijn ervaringen dan nog wel even posten.
Pagina: 1