[EL] Vcore mod Abit AT7

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
de volgende informatie heb ik al gevonden:
http://www.teccentral.de/.../index/anzeigen/index.php

daar gaat het om een weer stand van 21Kohm of een 3 potige van 50Kohm

maar kan ik er geen potmeter opzetten dat lijkt mij veel handiger want dan zit je niet met alleen die 2.11 maar kan je lekekr spelen :)

welke potmeter moet ik dan nemen ?? hoeveel k? en is de bevestiging dan het zelfde?

bla?

Verwijderd

Volgens mij is die "3 potige" weerstand gewoon een 50K potmeter.

Die zal je dan zo rond de 21K af moeten regelen.
Aan 2 pootjes een draadje en dan solderen op punt 7 en 9

Tenminste.... zo iets maak ik erop uit (en zo zat het ook ongeveer op een KR7A)
Duits was ook niet mijn sterkste punt (4 of lager op school :P )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 18:41 ]

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
wheheh, oke maar moet het natuurlijkw el zeker weten :P anders eehm is me proc op mijn minst dood :( en laat ik die nou net willen teste :d

bla?

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

justifire

Shut up and squat !!

heb je mail gestuurd.
Ik heb je alleen wel de voltmod gegeven dat je hoger kan dan 2.2 volt
Als je niet verder wilt dan 2.2 volt dan kan je beter alleen op pin 7 een 50k ohm potmeter monteren.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
thanks voor de mail daar heb ik wat aan!!!
btw waarom een ander moederbord, ging deze niet vergenoeg?

[ Voor 42% gewijzigd door Q-bone op 02-01-2003 22:25 ]

bla?

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

justifire

Shut up and squat !!

at7 max is overleden door deze voltmod :(
Soldeer vloeide uit onder de hip 6301 chip en maakt dus contact met andere pinnetjes.
Zonde zonde zonde, ligt nu in me kast, eens kijken of iemand er een andere hip chip op wil solderen.
Dat is helaas het risico van solderen, gaat het mis ben je een hoop poen kwijt.
Maar op me nieuwe mobo kx7-333r ging het soepeltjes( had al ervaring hehe at7max was me eerste keer solderen afgezien van me gf3)
Bezint eer ge begint, zorg dat je goeie spullen hebt en een vaste hand.
Zit hier met een lompe soldeerbout uit het jaar 0, moet ik toch eens verandering in gaan brengen.
Soldeerbout kost een meijer en een mobootje kost er 7 :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
oke ik heb gezocht, just van jou heb ik de handleiding van me cpu voltage :) ben hem nog steeds niet geaard, omdat ik in me nieuwe kast bezig ben maar goed, dat komt wel. enne ik ben er nog niet zeker van welke kant de potmetertjes op moeten :P

op http://www.madshrimps.be/gotofaqlink.php?linkid=1529 was ik dit al vaker langs zien komen, maar ik ben toch eens gaan vergelijken. en nu ben ik er achter gekomen dat de bord lay-out van een kr7a http://202.168.194.118/abit/upload/products/kr7ar-large.jpg bijna iddentiek is aan de at7-max dus is het mogelijk om de mem en io mod van de kr7a te gebruiken :) http://202.168.194.118/abit/upload/products/at7-large.jpg

als iemand dat weet graag. thanks

bla?

Verwijderd

*kuch* [rml][ oc] DDR vmod voor abit at7max[/rml]

Ok, het is een andere mod.. vooruit dan maar. Maar je snapt m'n punt wel denk ik. ;)
(edit: de datum..sorry ;) )

On topic:
De mods zijn volgens mij idd hetzelfde. De kant waar de potmeter op moet is afhankelijk van welke pinnen je gebruikt van de pot. Minder weerstand = meer voltage. Een meter biedt uitkomst..gewoon even de weerstand meten :) Je moet de middelste pin hebben en 1 van de buitenste. Pak je de verkeerde dan veranderd de draairichting.
ik ben geen electroman, dus ik kan niet uit m'n hoofd zeggen welke je moet hebben :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 18:38 ]

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ik dacht ook echt dat ik hem in dat andere topic had gezet, grr niet lief!
maarja vaag.. eehm maar ik denk ook dat het het zelfde is, maar justfire kan jij dat niet door meten op of andere manier met je oude moederbord?

[ Voor 26% gewijzigd door Q-bone op 25-03-2003 21:05 ]

bla?

Pagina: 1