Toon posts:

Adsl verbinding op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een paar maandjes geleden heb ik de lite versie van kpn adsl kunnen aanschaffen :) met de snelheid van 32 kbyte/sec(256kbbs). Het probleem is echter dat het gedeeld moet worden over twee computers. Aangezien dit niet zo'n probleem was, was er al snel een leuk netwerkje met twee werkende adsl computers.

Niet lang daarna kwam er een groot probleem: De ADsl verbinding raakte zwaar belast door het continu downloaden van films en muziek. Er is geen eerlijke verdeling van bandbreedte tussen de twwe computers. Als ik bijvoorbeeld een spelletje zit te spelen boven, dan is dat haast onmogelijk met omdat er op die andere computer zwaar gedownload wordt. Met een ping van boven de 500 valt geen MOHAA te spelen ;(

Is er geen programma die kan regelen dat beide computers een bandbreedte krijgen van 16kbyte/sec, door een maximum bandbreedte toe te kunnen wijzen aan de gedeelde internetverbinding of iets dergelijks. Dit zou een hele hoop bij ons thuis oplossen!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
zulke vragen zijn al vaker voorbij gekomen en dit is onder windows niet mogelijk. Je kunt er geen snelheidsbegrenzer opzetten. Onder linux is dit wel weer mogelijk,
voor meer informatie verwijs ik je naar de searchengine

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 09:59

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ook met een router niet (router met switch).

[ Voor 33% gewijzigd door Martin?81 op 02-01-2003 16:31 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

over dit onderwerp is het lastig topics vinden, ze zijn zeker wel geweest, misschien kan een wat meer ingeburgerde IT/NT'er wat links geven.

Met een router kan het niet in elk geval, wellicht dat het met een linux / router achtige install wel goed gaat, maar dan moet je dus wel goed instellen enzo.

Afspraken maken over downloaden enzo kan je ook maken. Het is namelijk wel heel erg vervelend, kazaa slurpt gewoon de upload dicht.

(ow viel nog wel mee met dat zoeken:
kijk 's]

Internet snelheid eerlijk delen?

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 02-01-2003 16:33 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Vrienden...

Ik heb hier ook naar gezocht (en ook een topic over geopend). De reacties waren niet de-je-van-het.

In totaal ken ik maar 1 programma die het zou kunnen doen (ikzelf heb het niet aan de praat gekregen)

Het heet Inet shaper (tadaaa!)

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:08
Dit is te vinden in de search

Er zijn grofweg 2 mogelijkheden:
* Via een proxy, zie de link van Alientrader
* Via het progje dat een GoT user heeft gemaakt. Deze installeer je per pc, en je zult dan per pc de maximale downstream in kunnen stellen.

maar nogmaals, dit staat dus allemaal zeeer uitvoerig in de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.