Toon posts:

Server voor hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik ben met samen met een zakenpartner bezig om een kleine hosting service op te zetten voor onze klanten. Nu zijn we dus bezig om een server uit te zoeken. Met ons budget van omme en nabij 2000 euro hebben wij ons oog voorlopig laten vallen op de 1U eBase (de IDE-1120ER, om precies te zijn).

De vraag is nu of er iemand ervaringen heeft met dit type server. Ook zijn we benieuwd of er misschien mensen zijn die een suggestie hebben voor een alternatief (misschien bekender) merk server. We zoeken iets van ~ 2000EUR, met RAID1 config, 512Mb ~ 1Gb RAM, een dualproc (als het even kan) en het moet een 1U case zijn.

Alvast bedankt..

(ps. Weet niet zeker of ik topic in juiste forum heb gedeponeerd .. :/ )

Verwijderd

Bekijk de Sun Cobalt servers eens, zijn hele goeie dingen.
http://www.sun.com/hardware/serverappliances/

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Die dingen zijn duur, dan red je het echt niet met 2000€

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:08
http://www.nec-online.nl/product/P_Range.asp?id=379

Deze is 2U. Ze hebben ze ook 1U gehad, maar ik weet niet of ze die nu nog hebben. Ik heb er goede ervaringen mee, ook met de service.

Anders eens kijken bij http://www.engardelinux.org

[ Voor 13% gewijzigd door jurri@n op 02-01-2003 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze hebben we al in overweging genomen, en gezien mijn ervaringen ermee (al was dat geen eigen server) ben ik sterk tegen de Cobalt RaQs. Nog andere ideeen?

Verwijderd

2000 euro maar voor een toch prof server?

voor Dual PIII CPUtjes ben je al een dikke 250 euro per stuk kwijt
dan nog is ECC geheugen HDDtjes en die case met inhoud zelf zou
ook niet echt rond de 1000 euro liggen lijkt me?

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
de Apple Xserve?
Geen Intel Processor (1GHz PowerPC G4),
maar je kunt er prima mee webhosten (schijnt),
hij is in elk geval erg mooi, en 1U.
http://www.apple.com/xserve/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 15:33:
2000 euro maar voor een toch prof server?

voor Dual PIII CPUtjes ben je al een dikke 250 euro per stuk kwijt
dan nog is ECC geheugen HDDtjes en die case met inhoud zelf zou
ook niet echt rond de 1000 euro liggen lijkt me?
Ik denk dat je hier uitgaat van zelf bouw? Wij zijn dus meer op zoek naar reeds geassembleerde systemen zodat we i.i.g. een reeds getest (qua koeling) systeem hebben en tja, zelf een 1U bouwen is knap lastig met koeling als je daar niet bijster veel ervaring in hebt.

We proberen natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, we zijn dan ook niet op zoek naar een supercomputer ala 8x Intel Xeon. Het lijkt me echter wel zo, dat als eBase voor ~ 2000Euro een 1U case met 2x hotswap, RAID 1, 1Gb RAM etc kan leveren, dat er waarschijnlijk nog andere bedrijven zijn die dat ook in die price range leveren.

Verwijderd

euh wat ik uit die ebase site op kan maken is dat het een barebone systeem is...

dit wil dus zeggen dat er nog cpu, geheugen, hd en in sommige gevallen cd / fdd moeten worden aangeschaft erin moeten worden geplaatst....

tenzij een bedrijf deze aanbiedt met volledige specificaties wat er dus in zit...

op de specs sheet die jij dus gaf wordt er gesproken over wat er mogelijk is dus tot 1ghz cpu hds totaal niet aangegeven en geheugen ook tot 2 gb en fdd en cd vind ik zelf onduidelijk

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:08
Ff ter aanvulling op m'n vorige post: Ik was vergeten dat ik foto's had gemaakt toen ik een keer met zo'n 1U machine van NEC mocht spelen :) Spec's staan er ook bij.

http://www.jurrian.vaniersel.net/server/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 15:41:
euh wat ik uit die ebase site op kan maken is dat het een barebone systeem is...

dit wil dus zeggen dat er nog cpu, geheugen, hd en in sommige gevallen cd / fdd moeten worden aangeschaft erin moeten worden geplaatst....

tenzij een bedrijf deze aanbiedt met volledige specificaties wat er dus in zit...

op de specs sheet die jij dus gaf wordt er gesproken over wat er mogelijk is dus tot 1ghz cpu hds totaal niet aangegeven en geheugen ook tot 2 gb en fdd en cd vind ik zelf onduidelijk
Sorry, wij hebben ons gebaseerd op de Nederlandse importeur uiteraard..

Verwijderd

jurri@n schreef op 02 January 2003 @ 15:43:
Ff ter aanvulling op m'n vorige post: Ik was vergeten dat ik foto's had gemaakt toen ik een keer met zo'n 1U machine van NEC mocht spelen :) Spec's staan er ook bij.

http://www.jurrian.vaniersel.net/server/
voor de rekenwonders onder ons....
512MB PC133 SDRAM (2x 128MB)
on topic: wat is er mis met de nieuwe cobalts..!? ze zijn echt een stuk beter geworden dan sinds versie 2/3

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 15:50:
[...]

voor de rekenwonders onder ons....

[...]

on topic: wat is er mis met de nieuwe cobalts..!? ze zijn echt een stuk beter geworden dan sinds versie 2/3
Met de servers opzich misschien weinig, maar als daar perse 'Sun Linux' op moet met haar geweldige RPM formaat pas ik liever. Ik gebruik nml. Debian op een dagelijkse basis, en vanuit een beheersoogpunt is het imho dan wijzer ook op een Debian systeem te hosten. Anyway, ik wil hier geen Cobalt ja/nee discussie van maken verder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 15:53:
[...]

Met de servers opzich misschien weinig, maar als daar perse 'Sun Linux' op moet met haar geweldige RPM formaat pas ik liever. Ik gebruik nml. Debian op een dagelijkse basis, en vanuit een beheersoogpunt is het imho dan wijzer ook op een Debian systeem te hosten. Anyway, ik wil hier geen Cobalt ja/nee discussie van maken verder.
mee ok dan snap ik dat, want vroeger had ik er ook problemen mee, maar tegenwoordig is t vrij goed... maar zo te zien heb je meer ervaring met linux dan ik had gedacht...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.