Toon posts:

[access] UNION niet mogelijk met DATA velden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bijna klaar met mn site, nog even een paar tabellen samenvoegen dmv UNION maar je raad het al........ dat feest ging neit door :( je kunt geen data-velden niet samenvoegen aaargh.....

weet er iemand een snelle workaround?! of moet ik de hele structuur gaan herschijven naar 1 enkele tabel, wat me dus een paar dagen gaat kosten?!

laatste keer dat ik access gebruik voor die onzin, maar sja budgetten he

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24
Wat wil je dan precies doen?

AFAIK zullen andere DBMS'en een UNION op een Data-field (BLOB) ook niet toelaten...

Als je een UNION moet gebruiken, wil dat in 90% v/d gevallen idd zeggen dat je datamodel er niet helemaal goed uitziet...

[ Voor 36% gewijzigd door whoami op 02-01-2003 14:45 ]

https://fgheysels.github.io/

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Heb je ook al een 'union all' geprobeerd?

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
tis een tabel met referenties en vacatures en het is overzichtelijker om dei in 2 aparte tabellen te stoppen.. maar als ik wil zoeken in beide tabellen te gelijk d8 ik dat ik dit dmv een UNION snel kon oplossen... dus ik kan kiezen op 2 zoek queries brouwen maar dan kan ik niet sorteren op datum, of de 2 aparte tabellen in elkaar fikken tot 1 mega tabel, mar er komen in de toekomst nog een paar tabellen bij zodat die tabel erg groot gaat worden...

Verwijderd

we hebben het hier over "memo fields" denk ik? union all idd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 14:55:
we hebben het hier over "memo fields" denk ik?
jup, en wat is union all echt nog nooooooit gezien

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 14:56:
[...]

jup, en wat is union all echt nog nooooooit gezien
Een union die geen impliciete distinct doet.
Geen idee of access die ook heeft, maar hij zou juist wel eens problemen met de distinct op die memo fields kunnen hebben.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
justmental schreef op 02 januari 2003 @ 14:57:
[...]

Een union die geen impliciete distinct doet.
Geen idee of access die ook heeft, maar hij zou juist wel eens problemen met de distinct op die memo fields kunnen hebben.
krijg nou tieten _/-\o_ het werkt gewoon net op het moment dat ik een megafoutmelding verwachtte stond ie gewoon op me scherm...

thnx dude (en ja ik beloof me de volgende keer weer alleen met webdesign bezig te houden...... >:))

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 15:05:
[...]

krijg nou tieten _/-\o_ het werkt gewoon net op het moment dat ik een megafoutmelding verwachtte stond ie gewoon op me scherm...

thnx dude (en ja ik beloof me de volgende keer weer alleen met webdesign bezig te houden...... >:))
Houd er wel rekening mee dat het dus functioneel niet hetzelfde is, dubbele rijen worden nu niet verwijderd.
Maar waarschijnlijk had je dat ook zo bedoeld :)

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
justmental schreef op 02 januari 2003 @ 15:17:
[...]

Houd er wel rekening mee dat het dus functioneel niet hetzelfde is, dubbele rijen worden nu niet verwijderd.
Maar waarschijnlijk had je dat ook zo bedoeld :)
dubbele rijen komen niet voor... andere id's

Verwijderd

Topicstarter
OKE ik dacht dat ik em dus werkend had.... in access geeft ie een nette output, maar via de odbc driver gaat het hopenloos mis....
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fout '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] Too few parameters. Expected 11.
deze melding krijg je al je kolomnamen niet kloppen, maar die kloppen wel want in access doet ie t gewoon.. ik heb ook al zitten tellen of het van de "" kan komen voor kolomen die maar in 1 tabel voorkomen, maar dat zijn er allemaal veel meer dan 11... zal ik de sql code zometeen posten als er behoefte aan is...

heb et lek al boven: was idd een probleem met de "" in access kan et wel maar via odbc moet et toch echt '' zijn....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 17:36 ]

Pagina: 1