Toon posts:

Infrarood of bluetoot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een nieuwe gsm die infrarood en bluetoot ondersteund.
Echter mijn PC bied beide niet aan, ik ben nu opzoek wat voor mij de beste oplossing is.

Het is een Nokia 7650 en ik wil graag wat programma's van mijn PC naar de GSM sturen. Ik dacht er dus om een uitbreiding te gaan kopen hiervoor.
Wat kun je het beste nemen?
Infrarood of bluetoot?

Belangrijk voor mij is de lage prijs!

Ik zal het alleen voor de GSM gebruiken.

Ik heb hier ook nog een losse infrarood ontvanger (weet niet of deze kan zenden) die aangesloten zit op de com poort van mijn PC, deze ontvanger is voor de IR afstandsbediening van mijn sigma Xcard, zou deze er niet voor te gebruiken zijn?

Iemand suggesties hoe ik op een goedkope manier die GSM verbonden krijg aan mijn PC? (ik heb geen notebook met IR tot mijn beschikking)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je meerdere GSMs in huis, en zo ja, hebben die ook bluetooth ondersteuning? Er zit namelijk weinig prijsverschil in een Bluetooth Adapter en een IR-adapter (ronduit 10 euro). Wat je wel als voordeel hebt met IR is dat meerdere GSMs worden ondersteund.

Ik zou anders dus gaan voor een EpoX Bluetooth adapter, welke te vinden is in de Pricewatch.

Die IR-ontvanger kan trouwens niet zenden. Dat gaat dus niet werken.

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:06
ik zou voor BT gaan, is gewoon veel relaxer en leuker :), ik had me BT usb dongle voor iets van 45 € infrarood en datakabel zijn ongetwijfeld goedkoper, maar BT is handiger. Je hoeft nis aan te sluiten, je hoeft telefoon niet bij pc te hebben.

En je kan met wat software ongetwijfeld ook je pc bedienen, winamp ofzo (als het met t68 kan zal dat toch ook wel met 7650 ;))

Dus ik zou als ik jouw was ff de prijzen vergelijken tssen apparatuur en de voordelen opwegen tegen elkaar.

Verwijderd

He b3rt heb je al iets gevonden dat je iets lijkt. Ik ben namelijk ook opzoek. :)
Alleen heb ik wel gelezen dat niet iedere bt kaart werkt i.c.m de 7650, dus pas wel op wat je koopt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
USB IrDA Converter

Een nieuw USB apparaat voor de communicatie tussen uw PC en mobiele telefoon (verstuur bijvoorbeeld beltonen vanuit uw PC naar uw mobiele telefoon)
Synchroniseer PC- en PDA-toepassingen .

49.95

Afbeeldingslocatie: http://www.microdirect.nl/images/CAUSBIRDA.jpg

@ microdirect website, misschien heb je er wat aan, weet iet zeker of het overal mee werkt :)

Verwijderd

dat ziet erl oke uit moet kunnen en nog geen 50 euro

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij ondersteund de nokia software alleen geen USB IR ... toch?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mycom een MSI bluetooth usb key gekocht voor 39euro.

Installatie stelt niks voor, kwestie van inpluggen en cd erin leggen.
In de Nokia moet je bluetooth aanschakelen en klaar.

Wel is er een probleem!
De bijgeleverde software van Nokia werkt dus NIET!
Dit is ook bij Nokia bekend, pcsuite (zo heet de software) werkt alleen met pmcia bleutooth adaptors van Nokia zelf. Alle andere bluetooth en IR adaptors worden door Nokia niet ondersteund. Werkt pcsuite wel op je adaptor heb je gewoon geluk!
De software van pcsuite herkend je bluetooth niet en maakt geen verbinding, er zijn trukjes hiervoor op internet. Ik heb ze geprobeerd echter als ik nu pcsuite start crshed het programma direct, dus die trukjes werken niet voor iedereen.
Je kunt dus niet je adresbook synchroniseren, bestanden up en downloaden werkt wel omdat je dat met windwos kunt. Kwestie van het bestand slepen naar de bluethoot adaptor en er word automatisch een ftp sessie gestart. Bestanden van de gsm naar de pc gaat hetzelfde (na een registry tweak).

Die stick werkt dus na enig tweaken goed om de nokia pcsuite na.
Na telefonisch contact met Nokia is me verteld dat Nokia binnenkort met een nieuwe versie van pcsuite zou komen die wel met andere merken samenwerkt, maarja eerst zien dan geloven.
Pagina: 1