Canon S520 probleem

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb al een paar maanden een nieuwe printer, de Canson S520. Hij doet het wel goed alleen duurt het altijd nogal lang (halve minuut) voordat ie begint met printen als ik op afdrukken het geduwd. Hij maakt dan allemaal herrie en het lijkt alsof ie de inktpatronen aan het reinigen is. Maar moet dat nou iedere keer zo lang? Hebben meer mensen hier last van?
Het ligt echt aan de printer zelf, want ik druk af via win98 en win2000 en bij allebij duurt het zolang voordat ie de eerste bladzijde begint te printen.

Verwijderd

en als je meerdere pagina's print?
Gaat hij dan ook om de pagina even reinigen oid?
Volgens mij is 10 tot 30 seconden vrij normaal voor zo'n HP/Canson printer hoor :)

Ik heb er zelf eentje gehad (HP610, en verschillende canons) en die namen er ook allemaal z'n tijd voor....

Verwijderd

Dit is bij mijn hp960 ook zo, volgens mij bij deze Canon ook!

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb dezelfde printer en ook bij mij duurt het erg lang voordat ie begint. Als ie eenmaal bezig is gaat het wel snel, maar voor 1 pagina'tje duurt het idd wel lang.
Denk dat het zo hoort

specs

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 14:29
mij is wel opgevalen op mijn CANON S500 dat ie via USB +/- 2X duurt op wat te printen dan via een normale kabel!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:54
de vervangbare printkop hebben ze op een gegeven moment weer vervangen met een vaste printkop, daarbij moesten we wel snelheid inleveren bij t opstarten van de printer.

De printer reinigt idd eerst de printkop eer die begint met printen

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

vergekijk met vroeger werkt niet in de printer wereld, de manier waarop Windows(welke versie dan ook) omgaat met printopdrachten zorgt hiervoor, eerst wordt er het een en ander berekend voor het naar de printer stuurt, des te meer info des te langer duurt het, een 1200x1200 DPI printer, verwerkt zoiezo 16X meer data als een 300DPI model met daarboven op alle extra technieken die de printers toepassen om de resolutie nog verder te verbeteren, zoland de hele opdracht in het geheugen kan worden verwerkt kan het snel gaan maar de meeste PCs moeten swappen omdat er te veel op de achtergrond draait
Des te meer er geswapped wordt des te langer duur het dus

• compie
  • Niet online
hmm, aangezien UneXisT er ook last van heeft zal het toch wel 'normaal' zijn. toch vind ik het wel erg lang duren voordat de eerste pagina eruit komt. Zou dat dan toch door de vaste printkop komen?

• compie
  • Niet online
Geachte klant,

Als het reinigen van de printkop voor iedere printkop gebeurd en naar uw mening te lang duurt, adviseren wij u om telefonisch contact met ons op te nemen, wij zijn bereikbaar tot 22.00 uur.

Deze printer heeft een zgn vaste printkop, waarmee wordt bedoeld, dat bij kwaliteitsproblemen de printer naar Roosendaal zal moeten worden opgestuurd. Als de problemen worden veroorzaakt door de printkop is deze niet in de winkel te koop is maar uitsluitend als service part via Roosendaal omdat het een onderdeel van de printer betreft waar ook een jaar garantie op zit.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk

Canon Nederland NV

P.O. Box 1500

2130 HA Hoofddorp

The Netherlands

Phone : 0031 (0)23 - 5 681 681

Fax : 0031 (0)23 - 5 670 254

E-Mail : helpd_nl@canon.nl

Website : http://www.canon.nl/

• compie
  • Niet online
Ik heb nog een reply gehad. Alles is dus toch ok:

Geachte klant,

De door u aangegeven tijd is niet te lang. Zeker voordat de eerste print
wordt afgedrukt. Heeft de printer de eerste print eenmaal afgedrukt, dan zal
bij de volgende afdruk geen wachttijd meer zijn. Pas als de printer weer uit
is geweest, zal de reiniging weer plaatsvinden. Dit gebeurt om de printkop
zoveel mogelijk te beschermen om de lange levensduur te kunnen garanderen.
Pagina: 1