Audigy 2 of Terratec Aureon 5.1 Sky

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik kan niet kiezen tussen beide kaarten. Ik zal ze eerst analoog aansluiten en het zo een poos gebruiken, wel ben ik van plan een digitale receiver te kopen, maar dit kan nog wel lang duren. Ik heb al enkele reviews van de Audigy 2 gelezen, maar nog geen 1 v/d terratec. Geluidskwaliteit is voor mij belangrijk! Heeft de Audigy 2 geen problemen i.c.m Via Chipset en Win XP zoals de Live? Want als dit het geval ik kies ik zowiezo voor de terratec.

Welke kan ik het beste nemen. Ze zitten in dezelfde prijscategorie.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
Ik heb afgelopen maandag een Audigy 2 gekocht. Deze heeft mijn SB Live vervangen omdat die inderdaad problemen gaf met mijn VIA chipset in Windows XP. Deze problemen zijn (voor zover ik dat nu al kan zeggen) weg met de Audigy 2.

De geluidskwaliteit is goed. Amper ruis (alleen wat te horen als ik het volume op mijn versterker 5/6 open draai). Hoe dit zich verhoudt t.o.v. de Terratec weet ik niet, aangezien ik geen ervaring heb met die geluidskaart.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
terratec heeft als voordeel dat je via toslink optisch kan aansluiten op je receiver.
bij de audigy gaat dat met een jack plug.
moet je allemaal opzetstukken aanschafffen.
audigy 2 zal geen problemen met windows xp lijkt me, hij is behoorlijk nieuw.
alleen is de terratec veel gunstiger geprijst, mijn voorkeur gaat naar de terratec!!

Verwijderd

Terratec heeft ook mijn voorkeur.
Goede gewoonte van Terratec is dat hij je processor veel minder (zo goed als niet als het goed is) dan de kaarten van Creative. Soundblasters zijn niet slecht, maar Terratecs zijn beter.

• Dnc1n
creative heeft een betere naam als terratec, maar zijn niet allemaal beter :)

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
Op Tom Hardware Guide staat trouwens een uitgebreide review van de Audigy 2: http://www6.tomshardware.com/video/20021106/index.html.

Verwijderd

Dnc1n schreef op 02 januari 2003 @ 14:33:
creative heeft een betere naam als terratec, maar zijn niet allemaal beter :)
Bullshit, Creative is alleen bekender dan Terratec.
De kenners weten dat Terratec betere kaarten zijn.

Precies hetzelfde principe als mensen zeggen dat Compaq Presario's het beste zijn, ook onzin, maar die is gewoon bekender.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 15:04 . Reden: interpunctie ]

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Dnc1n schreef op 02 January 2003 @ 14:28:
alleen is de terratec veel gunstiger geprijst, mijn voorkeur gaat naar de terratec!!
De prijs is toch echt hetzelfde. Ik heb het over de sky versie v/d Aureon deze is ongeveer 130-140 euro.

Ik moet een lange optische kabel hebben. Ik heb gehoord dat een lange toslink (10m) heel duur zijn.

• Dnc1n
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 15:00:
[...]

Bullshit, Creative is alleen bekender dan Terratec.
De kenners weten dat Terratec betere kaarten zijn.

Precies hetzelfde principe als mensen zeggen dat Compaq Presario's het beste zijn, ook onzin, maar die is gewoon bekender.
als je goed leest schrijf ik juist dat ik terratec beter vindt.
en dat creative een betere naam heeft.

en de reden dat je veel audigy2 revieuws ziet is dat de aureon kaarten nog maar net uit zijn.
het software pakket van creative is wel wat uitgebreider als bij de aureon, maar alles wat je nodig hebt zit er wel bij.

• Dnc1n
Audi_S2 schreef op 02 januari 2003 @ 15:19:
[...]

De prijs is toch echt hetzelfde. Ik heb het over de sky versie v/d Aureon deze is ongeveer 130-140 euro.

Ik moet een lange optische kabel hebben. Ik heb gehoord dat een lange toslink (10m) heel duur zijn.
zijn maar 20 euro bij www.electronicaonline.nl
18,90 zelfs, is echt voor niks! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Dnc1n op 02-01-2003 15:25 ]

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Maar zal ik wachten op een review v/d terratec? Of gelijk kiezen voor een Audigy 2 of Terratec? De Audigy 2 is goed getest. Dit geeft dus meer zekerheid. Wellicht zijn er nog driver problemen met de terratec ofzoiets. Of weet iemand al een review v/d Aureon?

• Dnc1n
ik heb zelf geen problemen met drivers van de aureon fun in winxp,
als je veel geeft om geluidskwaliteit ben je beter af met een terratec denk ik.
omdat ik al verhalen heb gelezen over een schel geluid zonder dynamiek.
dit lees je natuurlijk niet in de reviews omdat die kaarten toch worden getest met wat computerspeakers dus wordt er alleen naar de features gekeken.
pas als je het met een beetje hifi installatie gaat beluisteren merk je het verschil.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Dnc1n schreef op 02 januari 2003 @ 15:45:
ik heb zelf geen problemen met drivers van de aureon fun in winxp,
als je veel geeft om geluidskwaliteit ben je beter af met een terratec denk ik.
omdat ik al verhalen heb gelezen over een schel geluid zonder dynamiek.
dit lees je natuurlijk niet in de reviews omdat die kaarten toch worden getest met wat computerspeakers dus wordt er alleen naar de features gekeken.
pas als je het met een beetje hifi installatie gaat beluisteren merk je het verschil.
Ik ga het uiteraard met een redelijk audiofiele installatie beluisteren. :)
Maar ik ga het dan analoog aansluiten, en dus zal ik kiezen voor de duurdere Sky editie omdat deze 4G sound heeft.

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 15:35
ik heb voor mijne huidige kaart(Terratec ewx 24/96) twee sb-live's gehad gehad een 4.1 en een 5.1 en alle twee waren ze wel aardig. Maar de terratec is wat geluid betreft toch stuken beter(oke het is niet de vergelijking met de audigy) maar toch. Deze was duurder dan de audigy en ook duurder dan de audigy 2, maar het heeft wel goede asio ondersteuning.
Ik zou je aanraden als het mogelijk is de beide kaarten met de zelfde boxen te beluisteren het beste met muziek die jij vaak luistert. Hierdoor kan je en beter oordeel maken t.o.v de geluidskaarten.

Succes met je keuze

Ps
Mijn voorkeur gaat uit naar de terratec hoewel ik ze beide niet heb beluistert.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Audi_S2 schreef op 02 januari 2003 @ 15:51:
[...]

Ik ga het uiteraard met een redelijk audiofiele installatie beluisteren. :)
Maar ik ga het dan analoog aansluiten, en dus zal ik kiezen voor de duurdere Sky editie omdat deze 4G sound heeft.
Als je het over een redelijk audiofiele installatie gaat beluisteren vraag ik me af waarom je jezelf tot slechts twee kaarten beperkt. En ik vraag me helemáál af waarom je het dan over Creative gaat hebben. Dat vind ik niet een toonbeeld van perfectie (in geluid that is... In marketing wel...)

Ga ook eens kijken naar de (semi) professionele kaarten van EgoSys, Audiotrak, ESI. Vooral de Audiotraks zijn enorm value for money imho.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
MisterDon schreef op 02 January 2003 @ 16:10:
[...]

Als je het over een redelijk audiofiele installatie gaat beluisteren vraag ik me af waarom je jezelf tot slechts twee kaarten beperkt. En ik vraag me helemáál af waarom je het dan over Creative gaat hebben. Dat vind ik niet een toonbeeld van perfectie (in geluid that is... In marketing wel...)

Ga ook eens kijken naar de (semi) professionele kaarten van EgoSys, Audiotrak, ESI. Vooral de Audiotraks zijn enorm value for money imho.
Ik heb mijn keuze beperkt tot deze twee kaarten omdat ik een klein budget heb, en deze kaarten allebei gemakkelijk verkrijgbaar zijn. Ik wil dus ongeveer 140 Euro uitgeven, voor een kaart met goede analoge en digitale uitgangen. Ik zal me wel even gaan verdiepen in de door jou aangeraden merken. ThnX. Maar zijn deze wel alom verkrijgbaar?

Edit: Oja gerenomeerde merken zullen langer driver ondersteuning bieden. Dus ook voor toekomstige versies van Windows.

Edit2: Ik gebruik de kaart alleen voor afspelen enz. Dus opnemen of muziek maken doe ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Audi_S2 op 02-01-2003 16:18 ]

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Okee, check Audiotrak Maya 44 bij www.feedback.nl Kost 159 euro. De gewone Maya moet dus voor nog minder te vinden zijn.
Op de 44 zitten twee stereo uitgangen en twee stereo ingangen en een coaxiale en optische S/Pdif.

Audiotrak is een dochter van EgoSys, behoorlijk gerenomeerd dus.

Misschien interessant om je keuze te bepalen tussen die Maya en de Terratec.

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sorry dat ik dit topic kick, maar ik vroeg me af of ik met de Aureon Sky wél DTS en Dolby Digital DVDs/muziek kan luisteren. Ik heb de Inspire 5700 (met DTS/DD/ProL decoder). Deze gaat dan op de optische S/PDIF van de Aureon.
Op de site van Terratec staat het wel aangegeven, maar ik vraag het even voor de zekerheid aangezien het met de (oudere) Sixpack 5.1 die ik nu heb, niet lukt. Dat ik niet weer een miskoop doe..

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Absolutely Terratec 4 me!!

Ik heb zelf een Terratec DMX6fire 24/96 met front.
Ik heb de kaarten beluisterd en vergeleken met een goede koptelefoon en een boel ervaring waar ik op moet letten (ben tester voor audiocompressietechnieken vandaar).

De Terratec heeft imo een veel natuurlijker geluid. De Creative blaast het geluid meer op (dikkere bass e.d.).

De Terratec kan ook een ZEER DIEPE bass weergeven maar op de momenten dat dit hoort en met de juiste hoeveelheid. Dat vind ik veel strakker klinken dan de Creative doet.

Ik moet er wel bij melden dat ik de audigy 2 niet getest heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 18-01-2003 23:59 ]

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik heb zelf een Aureon sky (ook sorry dat ik kick btw) en werkt perfect... krijg alleen de halflife voice comm niet aan de gang! Heeft iemand daar al ervaring mee?

Verwijderd

Audigy rules.... Vind ik tenminste :D

• Dnc1n
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 01:12:
Audigy rules.... Vind ik tenminste :D
moet je maar is goed gaan luisteren :X

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 20:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Zijn er al reviews verschenen ergens (van de Sky)? Ik kan alleen de standaard info vinden over de Aureon Sky.

specs

Pagina: 1