[NT 4.0] Explorer blijft refreshen

Pagina: 1
Acties:

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 11:52
een gebruiker binnen ons bedrijf heeft het volgende probleem aangemeldt:

als hij (windows) explorer opent, begint deze constant te refreshen (2x per seconde)
Het enige wat je dan kan doen is killen met taskmanager.
Ik heb ooit een regkey gevonden waarmee je de refresh kon uitzetten op groups.google.com als workaround
maar deze vind ik niet meer :(
iemand een idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 02-01-2003 14:16 ]

Verwijderd

mischien een beetje dom ideetje, maar ik heb t ook eens bij een gebruiker gehad, en toen lag t aan zijn toetsenbord.. haal die s los, en zie of t ophoudt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 14:18:
Mischien een beetje dom ideetje, maar ik heb het ook eens bij een gebruiker gehad. Toen lag het aan zijn toetsenbord. Haal die eens los en kijk of het ophoud.
:>

Verwijderd

Is een bekende bug in NT 4.0 die mi. nooit is opgelost.

Heeft iig. niets met het toetsenbord te maken.

• m3gA
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 15:16:
Is een bekende bug in NT 4.0 die mi. nooit is opgelost.

Heeft iig. niets met het toetsenbord te maken.
ja dacht ik ook al ja .. weet je ook een kb. artikel nummer ervan?

• m3gA
gevonden :D nieuw profiel aanmaken.. en opgelost :D

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Erg toevallig heb ik net ook dezelfde storing aangemeld gekregen. Na een profiel reset was het probleem even weg, maar het kwam erg snel weer terug. Weet iemand of je die automatische refresh ergens uit kan zetten (dus dat hij alleen met F5 refreshed?)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Zo. Weer eens tijd om online te kijken en nog helemaal geen reacties :| Iemand nog een andere oplossing behalve profielreset?

Verwijderd

Zelfde probleem gehad onder W2K en onder XP. Bleek een probleem te zijn met Cisco VPN client 4.0. Terug naar versie 3.6.3 lostte het probleem op.

Om te zien wat er precies gebeurde heb ik Process Explorer van sysinternals gebruikt. Daar zie je precies welke service de interrupts genereerd en waar de oorzaak ligt. :)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Misschien iets te lang na dato, maar wellicht handig voor als iemand dit probleem nog tegenkomt. Het bleek dat het probleem lag aan een snelkoppeling op het bureaublad van de gebruiker die verwees naar een niet meer bestaande map. Profielreset hielp dus wel, maar als de gebruiker z'n icoontjes terugzetten ging het weer mis.

Toch bedankt voor de reacties.
Pagina: 1