Ik heb hier een vervelend en al langer slepend probleem, en dat is het volgende.
Situatieschets:
- Printserver (Win2K Server SP3 met alle hotfixes)
- Printer: diverse, zowel HP's als Infotec.
- Drivers: PCL5e en PCL6
Probleem:
Ik installeer een printer op de server, share hem, zet permissies goed, installeer drivers voor andere OS-en (Win9x) en zet alle properties goed zoals ze aanwezig zijn. In principe met de PCL5e driver. Tot zover geen probleem.
Echter, wil ik de printing preferences opvragen, dan gaat het fout. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

Deze melding krijg ik óók als ik een testpage of een andere page print. Ook na een reboot treed dit op. De gebruikte is de nieuwste die er is, maar ook oudere drivers gaan fout.
Schakel ik over naar de PCL6-driver: hetzelfde resultaat.
PS-driver werkt wél goed, maar dan mis ik weer wat opties...
Deze melding krijgen we overigens op een andere printserver ook. En ook bij HP's treed dit op. Ook bij een pas opnieuw ingerichte en schone server treed dit op.
Heb inmiddels gezocht op:
1) Supportbase van MS: niets gevonden (wat werkt, wel een paar niet-werkende oplossingen)
2) Supportforums van HP: niets gevonden wat werkt.
3) Google. Niets gevonden wat relevant is.
Begin nu een beetje frusti te worden. Iemand nog een suggestie?
Situatieschets:
- Printserver (Win2K Server SP3 met alle hotfixes)
- Printer: diverse, zowel HP's als Infotec.
- Drivers: PCL5e en PCL6
Probleem:
Ik installeer een printer op de server, share hem, zet permissies goed, installeer drivers voor andere OS-en (Win9x) en zet alle properties goed zoals ze aanwezig zijn. In principe met de PCL5e driver. Tot zover geen probleem.
Echter, wil ik de printing preferences opvragen, dan gaat het fout. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

Deze melding krijg ik óók als ik een testpage of een andere page print. Ook na een reboot treed dit op. De gebruikte is de nieuwste die er is, maar ook oudere drivers gaan fout.
Schakel ik over naar de PCL6-driver: hetzelfde resultaat.
PS-driver werkt wél goed, maar dan mis ik weer wat opties...
Deze melding krijgen we overigens op een andere printserver ook. En ook bij HP's treed dit op. Ook bij een pas opnieuw ingerichte en schone server treed dit op.
Heb inmiddels gezocht op:
1) Supportbase van MS: niets gevonden (wat werkt, wel een paar niet-werkende oplossingen)
2) Supportforums van HP: niets gevonden wat werkt.
3) Google. Niets gevonden wat relevant is.
Begin nu een beetje frusti te worden. Iemand nog een suggestie?
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 02-01-2003 14:10 ]
Virussen? Scan ze hier!