[Win2K] General Protection Fault bij printen

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier een vervelend en al langer slepend probleem, en dat is het volgende.

Situatieschets:

- Printserver (Win2K Server SP3 met alle hotfixes)
- Printer: diverse, zowel HP's als Infotec.
- Drivers: PCL5e en PCL6

Probleem:

Ik installeer een printer op de server, share hem, zet permissies goed, installeer drivers voor andere OS-en (Win9x) en zet alle properties goed zoals ze aanwezig zijn. In principe met de PCL5e driver. Tot zover geen probleem.

Echter, wil ik de printing preferences opvragen, dan gaat het fout. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/printer.jpg

Deze melding krijg ik óók als ik een testpage of een andere page print. Ook na een reboot treed dit op. De gebruikte is de nieuwste die er is, maar ook oudere drivers gaan fout.

Schakel ik over naar de PCL6-driver: hetzelfde resultaat.

PS-driver werkt wél goed, maar dan mis ik weer wat opties...

Deze melding krijgen we overigens op een andere printserver ook. En ook bij HP's treed dit op. Ook bij een pas opnieuw ingerichte en schone server treed dit op.

Heb inmiddels gezocht op:

1) Supportbase van MS: niets gevonden (wat werkt, wel een paar niet-werkende oplossingen)
2) Supportforums van HP: niets gevonden wat werkt.
3) Google. Niets gevonden wat relevant is.

Begin nu een beetje frusti te worden. Iemand nog een suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 02-01-2003 14:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

suggestie probeer s of je direct wel kan printen, zonder spooler dus.
ik vermoed nl. dat je spooler gaar is.

Verwijderd

de printers loskoppelen en een printer testen, ook effe alle software eraf natuurlijk.
en dan printer toevoegen als het werkt net zolang tot je de fout weer ziet, dan weet je welke printer of driver de fout veroorzaakt

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 14:15:
suggestie probeer s of je direct wel kan printen, zonder spooler dus.
ik vermoed nl. dat je spooler gaar is.
Helaas, dat werkt ook niet (had ik er bij moeten vermelden). Maar het gaat dus op meer systemen fout (op 4 systemen getest, en op allen gaat het fout).
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 14:18:
de printers loskoppelen en een printer testen, ook effe alle software eraf natuurlijk.
en dan printer toevoegen als het werkt net zolang tot je de fout weer ziet, dan weet je welke printer of driver de fout veroorzaakt
Ook dat is al eerder geprobeerd, met langslepend probleem bedoelde ik al een halfjaar. Tot nu toe hebben we het gelukkig kunnen omzeilen door de Postscript-driver te gebruiken, maar bij dit type kan dat dus écht niet). ALLE, maar dan ook letterlijke ALLE printerdrivers zijn al eens verwijderd en vervangen door de allernieuwste.

Tis om gek van te worden dit :(

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Zoals ik al zei had ik Google al geprobeerd, en geen werkende oplossing gevonden. Alle oplossingen die daar staan staan namelijk ook bij MS en HP. Been there done that, tried it and didn't work...

Voor de duidelijkheid: ik ben dus niet bepaald een computernewbie die niet weet waar of hoe hij moet zoeken. Dit probleem gaat me alleen vér boven de pet.

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 02-01-2003 15:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Jongens, het is opgelost, wowwwie! (sorry, beetje happy :P :P)

Domper(tje): alleen voor deze Infotec, nog niet voor de HP's... maargoed, dit was de belangrijkste, de rest zal ik de extreem slechte HP-desk maar weer eens contacten.

Ik heb toch nog even contact opgenomen met de leverancier, en één persoon was zo goed om me nog niet gereleasde drivers te mailen (volgens mij zelfs beta, staan iig nog niet op hun site). Versie hiervan was 1.9, de laatste op hun site was 1.80 (die had ik ook installed).

Had weinig hoop, omdat ik zelf ook al veel met drivers had liggen klooien. Maar toch: deze deden het!

Met de complimenten aan de perfecte service van de leverancier, tussen mijn eerste mail en de definitieve oplossing dmv die nieuwe drivers lag welgeteld nét iets meer dan 2 uur. Daar kunnen veel service/helpdesks nog een flink puntje aan zuigen!

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 02-01-2003 18:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Wat is jullie standaard voor een printserver? Wat gaat er precies allemaal voor software op, voor hij klaar is voor gebruik? (incl gebruik van smartstart/recovery of install cd's)

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 18:11:
Wat is jullie standaard voor een printserver? Wat gaat er precies allemaal voor software op, voor hij klaar is voor gebruik? (incl gebruik van smartstart/recovery of install cd's)
Eerst word-ie met Compaq SmartStart helemaal geinstalleerd, dan komt er wat standaard software op (HP Web JetAdmin, de Brother-management tool (hebben paar Brothers staan), antivirus (Netshield), antivirusmanagement-agent (ePolicy), Terminal Services, IIS, Legato-backupclient, Compaq SupportPack (nieuwste versie, 6.10).

Daarna de printers geinstalleerd, steeds met de laatste drivers. Dit gebeurt allemaal offline, hij hangt nog niet aan het net.

Daarna word hij aan het netwerk gehangen, alle relevante hotfixes geinstalleerd, getest, en dan kan hij in produktie.

Daarna heb je natuurlijk altijd nog wat finetuning. Deze server is operationeel geworden rond (ongeveer) meil/juni 2002, en het hele finetuning verhaal heeft tot half oktober 2002 geduurd.

Het is de bedoeling dat deze ene server straks onze huidige printservers (5 stuks) overbodig gaat maken. Deze pak is een P3-1.4 Ghz met 768 MB, de oude bakken varieren van twee P2-300's, één P2-350, één P2-450 en één P3-450 (even uit mijn hoofd). Op dit moment bediend de nieuwe server zo'n 90 procent van onze users (schat ik), en heeft hij ongeveer 150 printerqueue's te bedienen.

Voor wat betreft spooler: deze jongen heeft 26 GB aan spoolruimte ter beschikking. Lijkt veel, maar dat val nogal tegen in de praktijk :)

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 02-01-2003 18:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op 02 januari 2003 @ 18:15:
[...]

Eerst word-ie met Compaq SmartStart helemaal geinstalleerd, dan komt er wat standaard software op
Is het mogelijk de machine te doen met alleen de smartcd, SP3 en dan de printerdrivers, en dan kijken wat er gebeurd? Daarna met alleen SP2?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wildhagen schreef op 02 januari 2003 @ 14:09:
Echter, wil ik de printing preferences opvragen, dan gaat het fout.
Jah, da's precies hetzelfde gezeik wat wij met de HP 4550 PCL 6 drivers van augustus 2001 hebben gehad.
Brakke drivers zijn altijd fijn, noodgedwongen terug naar een vorige versie en wachten op een nieuwe :X

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 00:44:
[...]

Is het mogelijk de machine te doen met alleen de smartcd, SP3 en dan de printerdrivers, en dan kijken wat er gebeurd? Daarna met alleen SP2?
Niet die machine, maar wel een ander. Maar het probleem is dus inmiddels voor dit moment opgelost (de rest heeft lage prioriteit), zoals ik hierboven al (enigszins euforisch ;)) meldde. Toch bedankt voor het meedenken!
BackSlash32 schreef op 03 januari 2003 @ 00:50:
[...]

Jah, da's precies hetzelfde gezeik wat wij met de HP 4550 PCL 6 drivers van augustus 2001 hebben gehad.
Brakke drivers zijn altijd fijn, noodgedwongen terug naar een vorige versie en wachten op een nieuwe :X
Hmm, wij hebben op die server ook 2 4550's geinstalleerd en die doen het juist wel goed. Wij hebben de genoemde problemen met de HP Laserjet 6P, Laserjet 2100, Laserjet 4000 en Laserjet 4050's. De rest gaat wél goed (LJ4/5, LJ220, LJ4100, LJ4200, LJ4500/4550/4600 en nog een paar exoten).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op 03 January 2003 @ 07:47:
Maar het probleem is dus inmiddels voor dit moment opgelost
Voor de searchgebruikers: HOE?
Pagina: 1