[OmegaSearch] Link duidelijker maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Naar aanleiding van I.R. lamp voor camera en vele andere topics....

Een bekend verschijnsel: een topic wordt door iemand geopend waarin ondermeer wordt verteld dat de search is gebruikt maar geen resultaten opleverde.

Voorbeeld:
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen bij mij werkt de search niet?
In de meeste gevallen hoef ik maar 1 zoekpoging te doen om het antwoord te vinden terwijl het de andere user niet lukt. Waarom?

Vrij eenvoudig: veel mensen lijken de Omegasearch dus NIET te kennen. De normale search suckt nog steeds zoals velen waarschijnlijk wel weten (maar mogelijk toch niet genoeg... anders zou de omegasearch wel vaker gehanteerd worden). Dus komen er veel searchvragen in de verschillende subfora. Niet nodig dus.

Mijn vraag is: Zou die omega-search-link niet wat duidelijker gemaakt kunnen worden? Of nog liever: Zolang de normale search niet werkt, gewoon direct bij klikken op search dat je dan bij de Omegasearch terecht komt?

Dat die link duidelijker zou kunnen wordt in ieder geval ook ondersteund door ShittyOldMan
wat betreft die searchknop, die mag inderdaad wel wat duidelijker. Kijk wel eerst even in LA of andere fora of het niet al eerder is genoemd, dat zou ik niet zo weten namelijk.
[rml]ShittyOldMan in "[ AV] search"[/rml] (hier hebben normale users geen f*ck aan omdat het een gesloten [SM]draadje is)

* WFvN vindt de omegasearch trouwens vet veel beter dan de normale search ooit is geweest....

[ Voor 3% gewijzigd door WFvN op 02-01-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

Of nog liever: Zolang de normale search niet werkt, gewoon direct bij klikken op search dat je dan bij de Omegasearch terecht komt?
In een BUG topic heeft ACM laatst aangegeven dat ze dat niet willen, aangezien de Omega ook niet bugvrij is en dat ze hard bezig zijn om de react search goed te krijgen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 04-10 20:19
misschien een goed idee om in te stellen in je prefs

nu kun je kiezen tussen uitgebreid en simpele search, maar misschien kan omega daar als een 3de optie bij komen?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Traag schreef op 02 januari 2003 @ 13:53:
[...]
In een BUG topic heeft ACM laatst aangegeven dat ze dat niet willen, aangezien de Omega ook niet bugvrij is en dat ze hard bezig zijn om de react search goed te krijgen :)
Dat BUG-topicje heb ik neit gezien.
Mja, die reactsearch doet het nu al tijden niet :| Beter een beetje buggy-search dan een suck-search lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
maar wanener de react search beter is kunnen ze dan toch weer deze pagina terugzetten? Het maakt de user niet uit welk naampje of techniek er achter de search hangt. Vanuit gebruikers oogpunt zou je dus verwachten dat de best werkende search het meest prominent in beeld staat.

Waarschijnlijk zijn er dus nog andere redenen. :)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Traag schreef op 02 januari 2003 @ 13:53:
[rml][ Feature] Omega default search (ACM)[/rml]

Hoe wil jij het opvallender maken? Een ander kleurtje? Grotere letters? Pijltjes, net als bij "Je topic is dicht en het is onterecht"? Er zijn altijd mensen die daar overheen lezen, die denken: "Hé, een invulveld, mooi, daar typ ik m'n zoekopdracht in", en die lezen verder niet wat er op de rest van de pagina staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Compubiter schreef op 02 January 2003 @ 13:57:
[...]
[rml][ Feature] Omega default search (ACM)[/rml]

Hoe wil jij het opvallender maken? Een ander kleurtje? Grotere letters?
Andere plek zou wel handig zijn. Bijvoorbeeld DIRECT boven het invulveld waar je de zoektermen op kan geven
Of bijvoorbeeld weergeven bij de resultaten (als eenmaal op search geramd is) die er dus in de meeste gevallen niet zijn...
Dus niet alleen de mededeling "No matches on word 'ikkanniksvinden' (no_wordmatch)" maar ook daarbij "Probeer de Externe Omega search" ofzo
Pijltjes, net als bij "Je topic is dicht en het is onterecht"? Er zijn altijd mensen die daar overheen lezen, die denken: "Hé, een invulveld, mooi, daar typ ik m'n zoekopdracht in", en die lezen verder niet wat er op de rest van de pagina staat.
Dus waarom niet de omegasearch tonen na inrammen van de searchknop?
ACM zegt in dat Bugtopic

[knip]ik had eerlijk gezegd nog geen zin er een lang antwoord te tikken hier.

Komt er op neer dat ik het niet doe, zolang er nog geen zekerheid is wat betreft wat voor searchengine er in react-1.8 komt
Nu zal het wel aan mij liggen; maar wat is er tegen op tijdelijk 1 url wijzigen? Zo heb je in ieder geval een forum dat een stukkie beter werkt

[ Voor 20% gewijzigd door WFvN op 02-01-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

omega moet niet geintegreerd worden in heel REACT, daarom kan hij niet als standaard (de search die gaat komen, werkt wel veel beter alleen het indexeren schijnt nog een probleem te kunnen zijn?) ingesteld worden.

het hoe en waarom daarvan snap ik ook niet helemaal, want in de template het linkje naar de search wijzigen in een link naar de externe omegasearch lijkt me nou niet echt heel erg ingrijpend ofzo. Kleine bugs vind ik niet zo heel erg, desnoods maak je achter de 'searchknop' een nieuwe pagina met twee keuzes: De REACT search (die alleen simpelere dingen vindt) en de Omegasearch met disclaimer dat het een beta is en dat er wat bugjes inzitten maar hij wel veel en veel meer goeie resultaten vindt.

Ow en dan de omegasearch als 1e link, dat helpt bij 80% van de mensen al een keus maken :P

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 02-01-2003 14:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
JvS schreef op 02 januari 2003 @ 14:05:
omega moet niet geintegreerd worden in heel REACT, daarom kan hij niet als standaard (de search die gaat komen, werkt wel veel beter alleen het indexeren schijnt nog een probleem te kunnen zijn) ingesteld worden.

het hoe en waarom daarvan snap ik ook neit helemaal, want in de template het linkje naar de search wijzigen in een link naar de externe omegasearch lijkt me nou niet echt heel erg ingrijpend ofzo :P
Je was tegelijk aan het rammelen toen ik aan het editen was.... maar inderdaad; dat bedoel ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zetten ze de search dat niet ff als een sticky bovenaan @ GoT ??

"Zolang de search niet werkt" ofzo, en tegen de tijd dat ze de search wél goed draaiende hebben kan iemand die sticky weghalen *D

/me heeft de Omega search zolang als bookmark, maar ik was 'm laatst na een herinstallatie van windows ook kwijt :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 14:08:
Waarom zetten ze de search dat niet ff als een sticky bovenaan @ GoT ??

"Zolang de search niet werkt" ofzo, en tegen de tijd dat ze de search wél goed draaiende hebben kan iemand die sticky weghalen *D

* WFvN heeft de Omega search zolang als bookmark, maar ik was 'm laatst na een herinstallatie van windows ook kwijt :( ;(
De omegasearch staat dus gewoon als link bij de gewone search... helemaal rechts in beeld; niet echt superopvallend...

Moet je nagaan: jij kent de omegasearch wel maar weet hem niet eens te vinden (neem ik je niet kwalijk; het onderstreept mijn punt van dit topic alleen maar extra :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ja ik zat ook al te denken dat het waarschijnlijk wel beter zou zijn als de omega-search gewoon tijdelijk de standaard-search wordt ipv die search waar je eigenlijk niets mee kan op 't moment :{

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

NoBody schreef op 03 January 2003 @ 11:54:
ja ik zat ook al te denken dat het waarschijnlijk wel beter zou zijn als de omega-search gewoon tijdelijk de standaard-search wordt ipv die search waar je eigenlijk niets mee kan op 't moment :{
Ik gebruik de gewone search nog bijna dagelijks hoor, dus die zou ik niet kwijt willen. De search op username/topicstarter werkt perfect, als ze de normale search er uit zouden halen zou je volgens mij niet eens meer op je eigen naam kunnen klikken om te kijken in welke topics je recentelijk hebt gepost ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Compubiter schreef op 03 januari 2003 @ 11:56:
[...]
Ik gebruik de gewone search nog bijna dagelijks hoor, dus die zou ik niet kwijt willen. De search op username/topicstarter werkt perfect, als ze de normale search er uit zouden halen zou je volgens mij niet eens meer op je eigen naam kunnen klikken om te kijken in welke topics je recentelijk hebt gepost ;).
jazeker wel, ik zeg dan ook niet dat ze die standaard-search eruit moeten halen :)

Het punt is dat de search meestal gebruikt wordt om door topics te zoeken ipv op topicstarter of username, daarom leek het mij handiger om de url waar het "search"-linkje heen linkt even aan te passen tijdelijk :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

de username search is inderdaad prima :). Maar dat keuzescherm in plaats van direct de standaardsearch zou wel prettig zijn :)

k heb het intern even aangekaart :)

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 03-01-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Uit een ander topic:

Mijn vraag aan ACM:
BreadFan schreef op 25 December 2002 @ 10:08:
ACM: is het niet een idee om de Omega seach tijdelijk de default search te maken? De huidige default search is dusdanig onbruikbaar dat het mij beter lijkt om de Omega search (die in mijn (gebruikers-) ogen echt goed werkt) tot standaard GoT-search te benoemen. Nu staat er wel dat linkje, maar waarom zou je een onbruikbare search als default instellen, terwijl er een betere beschikbaar is? :?
En zijn antwoord daarop:
ACM schreef op 25 December 2002 @ 10:31:
Omdat ik tot nog toe niet echt zeker weet of ie wel beter is ;)

Tot nu toe lijkt het van wel en we neigen naar het gebruik ervan voor GoT (de andere oplossingen lijken ook niet echt beter), maar dat is tot nu toe de reden geweest dat ik hem niet als default heb gemaakt, naast het feit dat de huidige reactsearch nog wat dingen kan die omega niet kan (zoals ik hem ingezet heb), volgens mij :)

Anyway, ik ga kerst vieren :P
Na de kerst gaan chem en ik er weer mee verder en es kijken hoe we omega (of iets anders, mochten we dat nog tegenkomen) kunnen integeren met react.
Wordt dus (als het goed is) rond deze tijd naar gekeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Voor degene die het nog niet doorhadden: Hij is aangepast :). Hopelijk worden er nu minder topics geopend die vrij simpel met de search te vinden zijn, in ieder geval is het excuus weg dat hij het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarschiinlijk komen er wat meer topics in LA en BUG, het vriendelijke verzoek die gewoon te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
topics als deze bedoel je?

[edit]
Compubiter schreef op 03 January 2003 @ 20:25:
Voor degene die het nog niet doorhadden: Hij is aangepast :). Hopelijk worden er nu minder topics geopend die vrij simpel met de search te vinden zijn, in ieder geval is het excuus weg dat hij het niet doet.
Yeah.... beter :)

Wat betreft die user-search; ja die werkt met de reactsearch inderdaad best aardig alleen gebruik ik die zelden (okee... wel door op m'n nick te klikken in een topic; maar niet via de search). Wat betreft het 'gewoon' zoeken heb ik met de omegasearch dus zeker 95% minder problemen met het krijgen van zinnige resultaten....

Nja, ik ben in ieder geval heppie met deze (tijdelijke) oplossing. Zodra de reactsearch goed werkt (en de boel is geindexeerd); och... laat maar komen... maar tot die tijd: geef mij maar omega

[ Voor 95% gewijzigd door WFvN op 03-01-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

wfvn schreef op 03 januari 2003 @ 20:54:
Wat betreft die user-search; ja die werkt met de reactsearch inderdaad best aardig alleen gebruik ik die zelden (okee... wel door op m'n nick te klikken in een topic; maar niet via de search). Wat betreft het 'gewoon' zoeken heb ik met de omegasearch dus zeker 95% minder problemen met het krijgen van zinnige resultaten....
Ik zoek redelijk vaak een topic (bijvoorbeeld in LA) doordat ik weet dat iemand erin heeft gereageerd. Dat zoekt gewoon een stukje makkelijker dan alle topic van de afgelopen tijd te doorzoeken. En dat werkt op zich wel makkelijker.
JvS schreef op 03 januari 2003 @ 20:28:
Waarschiinlijk komen er wat meer topics in LA en BUG, het vriendelijke verzoek die gewoon te negeren
OK, ik zal uit de BUG-topics blijven :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

wfvn schreef op 03 januari 2003 @ 20:54:
Nja, ik ben in ieder geval heppie met deze (tijdelijke) oplossing. Zodra de reactsearch goed werkt (en de boel is geindexeerd); och... laat maar komen... maar tot die tijd: geef mij maar omega

De kans is aanwezig dat omega "de reactsearch" wordt, mag dat ook?

De hoop op de mysql-based search is door chem en mij iig min of meer opgegeven (misschien dat andere varianten wel goed werken, maar zoals ie in React zit iig niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
ACM schreef op 03 januari 2003 @ 22:26:

[...]

Wat mij betreft wel.

Alleen houd dan wel rekening met:
Compubiter schreef op 03 januari 2003 @ 11:56:
[...]
In hoeverre dit wel/niet kan met omega, weet ik niet omdat ik die optie dus zelden tot nooit gebruik. Maar blijkbaar wordt die functie :? dus wel op prijs gesteld....

Het hele gebeuren achter een searchengine is mij volledig onduidelijk. Wat nou wel/niet samenhangt e.d. (zoals dat zoeken op topicstarter; is dat nou wel of niet direct in verband met het klikken op je username waarna alle recente topics verschijnen waarin je een keer gepost hebt)
Vandaar dat ik dit dus toch even aankaart...
De hoop op de mysql-based search is door chem en mij iig min of meer opgegeven (misschien dat andere varianten wel goed werken, maar zoals ie in React zit iig niet echt)
Dat zeg ik: dit zegt me dus geen barst.. maakt ook niet uit :) zolang jij (jullie) het maar snappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

wfvn schreef op 03 January 2003 @ 22:58:
In hoeverre dit wel/niet kan met omega, weet ik niet omdat ik die optie dus zelden tot nooit gebruik. Maar blijkbaar wordt die functie :? dus wel op prijs gesteld....
Ik weet nog een tijd van Topix, dat de user-search totaal niet werkte. Niet op poster, nog op topicstarter. Dat was toen al een gemis, en toen kwam ik hier nog vrij weinig. Ik zou het nu in ieder geval niet meer kwijt willen ;).

Een van de dingen die ik nog mis, maar die hopelijk wel zal komen is dat je kan zoeken op meerdere posters. Maar ik denk dat het nog te vroeg is voor feature-requests :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Compubiter op 03-01-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Compubiter schreef op 03 januari 2003 @ 23:01:
[knip]Een van de dingen die ik nog mis, maar die hopelijk wel zal komen is dat je kan zoeken op meerdere posters. Maar ik denk dat het nog te vroeg is voor feature-requests :P.
En zoals al vaker op meerdere plekken is genoemd: het zoeken in een topic... dat je dus niet een topic van 213 posts hoeft door te zoeken voordat je de term een keer tegenkomt...

Wel een fraaie optie van de reactsearch is het 'kleuren' van de zoektermen in een topic. Mja... dat kan ik dus ook gewoon nabootsen met m'n google toolbar in meer kleurtjes :+ Vandaar dat een search-hit die direct naar een post linkt zou ik ook wel prettig vinden (samen met x andere users)
dit is toch niet te geloven :P

[ Voor 9% gewijzigd door WFvN op 03-01-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

ah ik zie dat ACM het (tijdelijk :?) heeft aangepast, bedankt :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hahaha, ik ben benieuwd. Misschien nog een extra regel tekst in bold erboven met zoeken op username kan je dus alleen met de react-search zelf doen ofzo :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
JvS schreef op 03 januari 2003 @ 23:24:
hahaha, ik ben benieuwd. Misschien nog een extra regel tekst in bold erboven met zoeken op username kan je dus alleen met de react-search zelf doen ofzo :D.
Laat HlpDsK er ff op los ofzo... die maakt er wel een flitsend geval van met regenboogkleuren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

JvS schreef op 03 January 2003 @ 23:24:

Kan wel, maar is hoofdletter gevoelig, met omega :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat topic was wel erg snel overigens :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

JvS schreef op 03 januari 2003 @ 23:44:
Dat topic was wel erg snel overigens :D :D
Voordat je mij gaat aankijken, nee dat was geen kloontje van mij :P.
ACM schreef op 03 January 2003 @ 23:35:
Kan wel, maar is hoofdletter gevoelig, met omega :)
OK, wist ik ook niet, maar echt nuttig is het niet, want ik krijg in mijn resultaten vooral lege HK-topics naar voren en niet recente post.

[ Voor 42% gewijzigd door Compubiter op 03-01-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Moet je daar maar niet zo vaak in posten :+

Maar hij kan idd (nog) niet sorteren op datum enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik schop dit topic even omhoog. Ik had er ook een nieuw topic voor kunnen maken mgoed, in dit topic is ook al één en ander besproken, vandaar dat ik het toch maar even in dit topic doe.
ACM schreef op 03 January 2003 @ 22:26:

[...]

niet echt)
Zoals ik al eerder zei: wat mij betreft wel. Rekening houdende met bepaalde eigenschappen van de Reactsearch die sommige mensen niet willen missen.

Zo is er ook iets wat ik aan de Omegasearch mis:

1) Zien welk topic op slot is gegaan
2) Zien hoe groot het topic is

Beide zijn van belang omdat je dan aardig snel de 'helpdesk' topics eruit kan filteren voor jezelf. Dit zoekt weer een flink stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En wat ik ook graag zou zien is dat ik alleen op titel wil kunnen zoeken....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Alfredt schreef op 05 January 2003 @ 14:40:
En wat ik ook graag zou zien is dat ik alleen op titel wil kunnen zoeken....

Kan ook in omega, maar nog niet in de versie op GoT.

(ik had toch al es verteld dat ie nog niet af was? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ACM schreef op 05 januari 2003 @ 15:05:

[...]

Kan ook in omega, maar nog niet in de versie op GoT.

(ik had toch al es verteld dat ie nog niet af was? :P )
Ja maar ik wist niet dat dat op die manier werkte. Maar dan wacht ik dat geduldig ongeduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ok netjes in vraag vorm in plaats van als request:

naar aanleiding van http://gathering.tweakers...message/16635667#16635667 kunnen we binnenkort ook in de(voor betrokkenen open) private fora zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ja, we zijn niet van plan een halve search te laten staan. Dus zodra de boel geintegreerd wordt (in react 1.8, waar de keus dan ook op valt) zal dat mogelijk worden, of binnen korte tijd erna.

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 05-01-2003 17:52 ]

Pagina: 1