Toon posts:

[VB] Form goed verversen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een app gemaakt die enkele zware Database bewerkingen moet uitvoeren (via ADO). Dit lukt allemaal nu goed, maar het valt mij op dat als ik het scherm ff minimaliseer en vervolgens weer maximaliseer een formulier niet goed opgebouwd wordt. Als hij het heel druk heeft geeft hij zelfs aan ...(not responding)... terwijl dit niet waar is!

Wie weet een goede manier om een form te refreshen (behalve dan Me.refresh want die werkt niet)? _/-\o_

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

Als het om een loop gaat, moet je ergens een DoEvents neer zetten, dit zal waarschijnlijk je probleem op lossen. Als het om een query gaat die je dus aanroept, en VB daar gewoon op "blijft hangen", dan wordt het wat lastiger, zou nu ook even geen middel daar tegen weten

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24
41.6C.6D.61.72 schreef op 02 January 2003 @ 14:11:
Als het om een query gaat die je dus aanroept, en VB daar gewoon op "blijft hangen", dan wordt het wat lastiger, zou nu ook even geen middel daar tegen weten

FF kijken of je je query of je datamodel niet kunt optimaliseren (indexen, query anders schrijven .... )

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Thx, verder optimaliseren zit er niet echt in. Is een Query die ong 90000 records moet bewerken per keer (op mainframe). Heb het al gedeeld in verschillende queries. maar niet echt met veel extra suc6 :-(