formule voor het bereken van de fase van de maan

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 00:09
Weet iemand de formule om te bereken hoeveel procent de maan vanavond om 8 uur verlicht is? Ik wil namelijk de actueel fase van de maan op mijn website gaan weergeven maar wil niet afhankelijk zijn van andere vandaar dat ik dit vraag. Zou zeer mooi zijn als iemand me daarbij kan helpen.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
dit is geen WL, hier kan geen discussie uit voortvloeien, en ik denk dat google het weet.

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 00:09
waar moet ik op zoeken dan? Ik heb al geprobeerd te zoeken om "maanfase berekenen", "moonphase calculate" en op "moonphase formule"

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ben ook wel benieuwd eigenlijk... IS er wel een formule voor?
Ik zal ook eens googlen...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 21:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

frankschers schreef op 02 January 2003 @ 13:52:
waar moet ik op zoeken dan? Ik heb al geprobeerd te zoeken om "maanfase berekenen", "moonphase calculate" en op "moonphase formule"
Het is maar een idee, maar als je de diverse delen van de woorden nu eens uit elkaar haalt. :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Nee, daar ben ik het wel mee eens (met ParaDot). De manier waarop de post geformuleerd is is nu niet echt eentje die tot enige zinnige discussies leidt. Bovendien is de eerste URL die google geeft op 'position of the moon' al een hit: http://tycho.usno.navy.mil/vphase.html (inc uitleg).

Hier een JScript die hetzelfde doet:
http://www.netacc.net/~poulsen/moonphase.html

[ Voor 16% gewijzigd door Christiaan op 02-01-2003 13:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.