[Hacked] Wat nu doen...?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Een vriendin van mij kwam er laatst achter dat haar Cu2 steeds verandert werd, maar daar bleef het eerst bij (dat kwam ook doordat ze een te simpel password gebruikte). Daarna wordt ook haar e-mail adres password verandert. Dus zij stuurt boos een meeltje via een ander account naar haar gehackte meel-adres. En ze krijgt een meeltje terug. Uit de header van het meeltje blijkt al snel dat het om een fictief e-mail adres gaat, maar verder op konnen we al snel zien dat het om een bekende gaat....

We weten dus wie de hacker is, maar wat is nu het beste om te doen? Aangifte doen?

Verwijderd

gewoon een ander password nemen.. en dit is overgens geen hacker...

Zou je niet zo druk maken om zulke dingen.. is vaak je eigen schuld doordat men een te makkelijk password neemt.. of doordat men zo'n password vraag gaan invullen... "hoe heet je moeder"-vragen.. zulke dingen moet je nooit gebruiken/invullen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 13:23 ]

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hacker...hacker...
passwordrader....

het beste om te doen is volgende keer een goed wachtwoord gebruiken...aangifte doen dat je cu2 verandert is gaat een beetje ver eh..?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:40

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Stuur je bewijs dat je weet wie het is door naar abuse@provider.land met provider en land diegene van de dader. Als dat een deftige provider is (en ze vinden jouw bewijs overtuigend)geven ze hem een waarschuwing en als het meer gebeurt sluiten ze hem af.

[ Voor 9% gewijzigd door The Bad Seed op 02-01-2003 13:23 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Alle passwords weizigen (waar je nog bij kan) in iets wat iets moeilijker is. Dan zorgen dat je (nou ja, ze) nooit meer de passwords doorverteld. En het lijkt me opgelost!

Mogelijkerwijs moet je hiervoor dus een nieuw e-mail adres nemen. STuur deze dan door naar alle bekenden, en klaar is het, lijkt me.

De politie lacht je uit als je hiermee bij hun komt... nou ja, ze zullen niet echt lachen, maar als je weg bent wel zeg maar. Want zoals hier ook al eerder vermeld wordt, dit is gewoon iemand die passwords kan raden, of weet.

Ceci n'est pas une signature!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:08
AK47 schreef op 02 januari 2003 @ 13:18:
We weten dus wie de hacker is, maar wat is nu het beste om te doen? Aangifte doen?

Heeft geen nut, wordt niets mee gedaan. Tja, mischien de abuse@isp.nl. Maar daar zullen geen directe gevolgen uit rollen.

Maar als je weet wie het gedaan heeft, kun je het zelf toch wel op normaal niveau met diegene uitvechten lijkt me....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.