Al enige tijd probeer ik de Windows sharings op mijn lokale netwerk te bereiken met konqueror.
Maar dit krijg ik niet voor elkaar
.
Ten eerste heb FreeBSD 4.7 (Stable) geinstalleerd op een P4.
Verder heb ik KDE 3.0.5 met Lisa 0.2.2 en Samba 2.2.7a geinstalleerd.
Het browsen met konqueror (door gebruik te maken van lisa) over het netwerk gaat prima.

Als ik echter een bestand wil openen of downloaden gaat het direct mis.
Ik krijg de melding “Could not start process smbclient” terwijl ik deze wel op mijn systeem heb geïnstalleerd.

Deze maakt namelijk onderdeel uit van de geïnstalleerde Samba package.
Verder nog iets opmerkelijke waar je misschien wat aan hebt.
Als ik b.v. xsmbrowser versie 3.3.0 (grafische smb client) gebruik kan ik wel bestanden downloaden.

Dit programma maakt zover ik weet ook gebruik van de smbclient.
De rede dat ik dit programma niet wil gebruiken is dat het een stuk ongebruikersvriendelijker is en dat ik staks rechtstreeks via het netwerk b.v. een film wil kunnen kijken zonder deze eerst helemaal te moeten dowloaden.
Maar dit krijg ik niet voor elkaar
Ten eerste heb FreeBSD 4.7 (Stable) geinstalleerd op een P4.
Verder heb ik KDE 3.0.5 met Lisa 0.2.2 en Samba 2.2.7a geinstalleerd.
Het browsen met konqueror (door gebruik te maken van lisa) over het netwerk gaat prima.

Als ik echter een bestand wil openen of downloaden gaat het direct mis.
Ik krijg de melding “Could not start process smbclient” terwijl ik deze wel op mijn systeem heb geïnstalleerd.

Deze maakt namelijk onderdeel uit van de geïnstalleerde Samba package.
Verder nog iets opmerkelijke waar je misschien wat aan hebt.
Als ik b.v. xsmbrowser versie 3.3.0 (grafische smb client) gebruik kan ik wel bestanden downloaden.

Dit programma maakt zover ik weet ook gebruik van de smbclient.
De rede dat ik dit programma niet wil gebruiken is dat het een stuk ongebruikersvriendelijker is en dat ik staks rechtstreeks via het netwerk b.v. een film wil kunnen kijken zonder deze eerst helemaal te moeten dowloaden.