Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[cablemesh] cablemesh rafelt verschrikkelijk uit!!

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help!
ik ben bezig mijn PSU te modden.
En ik doe nu rond al de draadjes cablemesh (van die afgelopen inkoopactie @ laupro).
Maar als ik dan een einde heb, dan rafelt die vreselijk uit (enkele cm)

hoe kan ik dit tegen gaan?

inbranden helpt niet echt.

tnx alvast

is er een andere manier dan krimpkous erover te doen?
want om een 1 of andere reden kan ik dat hierzo gewoon niet krijgen... :s

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 13:07 ]

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

Branden en krimpkous eroverheen. perfecte combinatie.

geen krimpkous? pak dan stukje tape ofzo. dat moet wel werken.

Verwijderd

Ik heb hier ook last van, voordat je de krimpkous erover doet.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

Als je voordat je de mesh eroverheen gaat schuiven de uiteinden gewoon even in de vlam van een aansteker oid houd, rafelen ze niet meer uit. Tenminste, bij mij werkte het naar behoren.

Ik ben trouwens bijna drie kwartier in de weer geweest om zo'n P4 stekkertje los te halen. Heb vanalles geprobeerd: naalden, pincet, horlogeschroevendraaiers, maar heb het alleen los gekregen door het metalen gedeelte te verbuigen. Heeft iemand daar een andere oplossing voor? Ik durf dit namelijk niet op mijn ATX-stekker (met dezelfde aansluitingen) uit te voeren. Ben te bang dat ik alles sloop.

Verwijderd

ik heb ipv krimpkous hele kleine tiewraps gebruikt, ziet er ook nog heel netjes uit.
als je perse krimpkous wil gebruiken, kun je hetbeste eerst de mesh door de krimpkous halen( wel eerst de rafeltjes vastbranden), dan de kabels door het geheel, daarna de krimpkous verwarmen.

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 21:14
Maar hoe krijg je het makelijkst de stekkers eraf?

Specs

• Syzzer

Syzzer

Prutser

De molex stekkers kun je makkelijk met een kleine schroevendraaier of pincet oid loshalen door de "lipjes"aan de zijkanten van de pinnen in je molex naar binnen te buigen en vervolgens de pinnen uit de stekker te trekken.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12
Ik heb het zelf gedaan door de mesh met de soldeebout te 'snijden'.
Hierdoor is ie dus gesneden en meteen effectief dichtgebrand, zodat ie niet gaat rafelen.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

en wat is de beste manier om je atx stekker uit elkaar te halen???
ik heb al wat zitten kijken maar ik kan niet echt lipjes ofzo.
ik moet ook nog ff op de goede voeding wachten van de IA van isperings dus ik heb nog ff, maar een tip zou wel welkom zijn

Van klussen krijg je grijze haren

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 21:14

Youk

Volvo For Life

tegen uitrafelen helpt het dichtbranden wel degelijk, als je dit niet genoeg doet heb je er wel nog last van natuurlijk, en probeer niet teveel in 1 keer door de uiteinden te halen, daardoor gaat het ook sneller uitrafelen

Voor de ATX en P4 stekkers: er zitten 2 hele kleine lipjes op die als weerhaakjes dienen, die moet je proberen naar binnen te buigen. Mijn ATX was al gedaan (Enermax voeding), maar die P4 stekker daar heb ik toch ook een uurtje aan bezig gezeten, maar met een heel fijn schroevendraaiertje is het mij toch gelukt

Volvo Classic Club Belgium

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Even met de aansteker er langs en het rafelt een heel stuk minder. Het gaat ook wat lastiger om de kabels, maar als je even een pen er een stukje in schuift trek je het weer een klein beetje los en dan gaan de kabels er wel doorheen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Youk schreef op 02 januari 2003 @ 14:27:
[...]

Voor de ATX en P4 stekkers: er zitten 2 hele kleine lipjes op die als weerhaakjes dienen, die moet je proberen naar binnen te buigen. Mijn ATX was al gedaan (Enermax voeding), maar die P4 stekker daar heb ik toch ook een uurtje aan bezig gezeten, maar met een heel fijn schroevendraaiertje is het mij toch gelukt
Zo is het mij ook bij de P4 stekker gelukt, maar daarbij heb ik meer verbogen dan alleen de lipjes. Als ik dat bij mijn ATX-stekker die, ben ik bang dat deze niet meer op mijn moederbord gaat passen.

Zijn er hier dan geen mensen die hun ATX-kabel zelf gemeshed hebben? Hoe hebben die dat dan gedaan?

[ Voor 43% gewijzigd door Syzzer op 02-01-2003 14:38 ]

Verwijderd

voor je het doet is het beste dat je ff rond de uiteinden wat tape doet, dus wel rond de randen van je mesh he, snap je??

Verwijderd

de omtrek zeg maar...

Verwijderd

Syzzer schreef op 02 januari 2003 @ 14:33:
[...]
Zo is het mij ook bij de P4 stekker gelukt, maar daarbij heb ik meer verbogen dan alleen de lipjes. Als ik dat bij mijn ATX-stekker die, ben ik bang dat deze niet meer op mijn moederbord gaat passen.

Zijn er hier dan geen mensen die hun ATX-kabel zelf gemeshed hebben? Hoe hebben die dat dan gedaan?
Jep, dat heb ik gedaan. Ook al in het andere topic gepost, maargoed. Ik ben eerst 4 uur bezig geweest met die stekker om vervolgens geen stap vooruit te komen, vanalles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik het met 2 nietjes gedaan, deze buig je eerst recht en dan duw je eerst het ene weerhaakje met het ene nietje naar binnen, door deze er naast te schuiven en vervolgens laat je deze zitten. Hierna schuif je aan de andere kant ook een nietje er naast en dan trek je aan het draadje en dan ploep, komt zo je stekkertje eruit. Was half uurtje bezig en toen had ik alleen nog een atx stekkerblokje in me hand.

Gouden tip: Maak eerst een tekening van hoe de draden zitten.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

nu nog ergens waar ik het kan bestellen...
ik was namelijk net telaat met die inkoopactie.

weet iemand waar ik dit kan verkrijgen : mail me ff of voeg me toe op msn

mail : g.klemkerk@chello.nl
msn Only adress: 4motion@isgek.nl

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 23:03
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 18:53:
[...]

Gouden tip: Maak eerst een tekening van hoe de draden zitten.
of kijk in je boekje die je bij je enermax krijgt :)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

PowerCow schreef op 02 januari 2003 @ 18:59:
[...]

niet iedereen heeft die crappy enermax voedingen ;) :+

• Syzzer

Syzzer

Prutser

PowerCow schreef op 02 January 2003 @ 18:59:
[...]

Bij een Enermax is de ATX al standaard gemeshed :)
Hebbie dus ook geen boekie nodig :Y)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

weet nou niemand waar ik die kabel Mesh kan bestellen?
heb het echt nodig!!

Verwijderd

hier kon het:
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=157
mail anders de starter van d einkoopactie --> Pureoptical (mail adres te vinden op: http://www.laupro.nl/ia/u.asp?id=61 )
succes!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Okey. THx..

ik wist dat ik de IA gemist had. daarom toch stiekem maar even vragen :P.

Thx/.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Zoekvraagjes / simpel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.