[M35i] Niet meer naar vast bellen?

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Weet niet zeker of dit onder I&T valt, maar toch...

Ik heb een vaag probleem. Sinds enkele weken kan ik met mijn Siemens M35i niet meer bellen naar vaste telefoonnummers als de batterij minder dan half vol is (volgens display). Mobiele nummers en sms geen probleem, bij vast: zodra deze overgaat slaat toestel af. Ook gaat de batterij steeds minder lang mee, hoewel ik deze regelmatig ontlaad, en altijd helemaal laad volladen.

Wat ook wel vreemd is, er staat op de batterij keurig vermeld: "3.6V", als ik 'n multimeter aansluit krijg ik een waarde tussen de 4.20V en de 3.94V te zien. (3.54 als 'ie helemaal leeg is)

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd aan Siemens, maar vindt dit best wel vaag... Meerdere met dit probleem?

Verwijderd

Wel met het probleem dat ik tegenwoordig 1 of 2 fatsoenlijke gesprekken kan voeren met mijn m35 voordat ik hem moet opladen. Tja, mooi klote, maar nog even geen geld over voor een nieuwe

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 09:11

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Heel raar probleem, dat van die accu is niet zo heel vreemd hoor, dat is zelfs vrij normaal. Zeker wanneer je een wat goedkopere multimeter hebt kan de waarde ook nog wat afwijken trouwens. :)

Doe je wel eens batterij-onderhoud? (ontladen)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Positron schreef op 02 January 2003 @ 12:49:
Heel raar probleem, dat van die accu is niet zo heel vreemd hoor, dat is zelfs vrij normaal. Zeker wanneer je een wat goedkopere multimeter hebt kan de waarde ook nog wat afwijken trouwens. :)

Doe je wel eens batterij-onderhoud? (ontladen)
Ik heb inderdaad een goedkope multimeter, maar bij andere batterijen en/of accus (vader heeft ook m35i), werkt deze prima.

Batterijonderhoud regelmatig, maar helpt niet erg.

Verwijderd

WieMie schreef op 02 January 2003 @ 12:50:
[...]

Ik heb inderdaad een goedkope multimeter, maar bij andere batterijen en/of accus (vader heeft ook m35i), werkt deze prima.

Batterijonderhoud regelmatig, maar helpt niet erg.
Als je nou is de bekende truuk met een ledje doet??

had zelf tot voor kort ook een M35i en die ging ook steeds korter mee. Accu eruit gehaald. ledje erop gelegd en toen het ledje uit was heb ik de batterij weer opgeladen en ging die weer goed mee.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat je beschrijft is idd erg vaag, ik kan me slecht voorstellen dat de telefoon onderscheid kan maken tussen bellen naar vast en mobiel. De verbinding zou voor beide gevallen hetzelfde moeten zijn, dus naar vast bellen zou in theorie toch nooit meer energie nodig hebben dan bellen naar een mobieltje?

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Nee, dat dacht ik ook... En het probleem treed niet alleen op bij Dutchtone (standaard), ook bij Ben en O2. Met een andere batterij geen problemen.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De batterijen van de C en M35 staan bekend om hun snelle slijtage (zie search). Als je het toestel veel gebruikt is 'ie na een jaar wel aan vervanging toe.

Ik zelf heb er bijna twee jaar mee rondgelopen en dat was gewoon niet leuk meer op het laatst :(. Bellen met een volle batterij was nog mogelijk voor een minuut of wat...

Bij je volgende aankoop moet je er goed op letten dat je een toestel met li-ion batterij koopt. Die kun je ook altijd bijladen, zonder geheugen effect. Werkt echt veel relaxter :).

Ik had ook nog een nieuwe li-ion batterij gekocht voor de C35 die ik had, maar die begon na een tijdje ook erg vreemd te doen.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Pagina: 1