Toon posts:

[VB.NET] een goed boek

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek te beginnen met Visual Basic .NET en ben nu opzoek naar een goed boek.
Zelf had ik al gedacht aan devolgende:
Visual Basic .NET in 21 dagen (Duncan Mckenzie, Kent Sharkey)
Visual Basic .NET het complete HANDBoek (Bill Evjen, Jason Beres)
Visual Basic .NET in 24 uur (James Foxall)
Programmeercursus Microsoft Visual Basic .NET (Michael Halvorson)

Welke raden jullie mij aan om mee te beginnen en welke daarna om zo steeds naar een hoger niveau te gaan?
Wat vinden jullie nog een goede manier om het niveau op te krikken?

Verwijderd

Voor mezelf was de keuze ook nog belangrijk waarvoor je het leert. Webform of windows forms? Zelf heb ik Webforms gedaan en dan is het toch wel weer net wat anders. (niet het programmeren maar wel je logica/opbouw/security/database).

Microsoft heeft wel aardige boeken over webforms en windows form. ISBN hebbik niet hier bij de hand. Bovendien ben je na die boeken ook klaar voor een evt. certificering.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 12:48 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:26
Vind je hier niets tussen:
[rml][ RFC FAQ] Boeken in de FAQ[/rml]

Ik persoonlijk hou niet zo van die 'teach yourself... in 24hours/21 days boeken, want dan wordt er imho toch niet echt diep op bepaalde punten ingegaan.

Ik vind dat (bepaalde) Wrox boeken helemaal niet slecht zijn, misschien moet je daar eens tussen kijken. Ik heb C# geleerd uit een boek van Wrox (Professional C#). In zo'n boek vind je ook wel de basis (misschien wat minder 'verbose' uit de doeken gedaan), maar vind je ook wel de wat gevorderde dingen, en die zijn dan ook echt beter uitgelegd.

https://fgheysels.github.io/

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:28
Wat ik een erg leuk en goed boek vind is dit boek. Lekker luchtig en komisch geschreven met leuke praktijkvoorbeelden. Voor mij werkte het goed in combinatie met het toch maar gewoon beginnen met programmeren.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

heb ASP.NET 1.0 voor professionals van wrox p2p, wordt zowel (voornamelijk) vb gedaan en ook C#. Maar ze gaan op de achterliggende gedachte van dingen in, dus de taal is dan minder belangrijk, ze geven een voorbeeld en dat werken ze dan goed uit. Redelijk diepgaand (en prijzig)

Verwijderd

ik heb visual basic by example gekocht en is uitstekend boek... gaat op alle aspecten van vb.net goed in.... maar belangrijkste bij .net is de kennis van het framework en alle klasse's -> msnd
Pagina: 1