Toon posts:

Sweex + xs4all basic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sweex breedband router en adsl van xs4all (basic) met een ethernet modem, thomson.

Nu het volgende:
de modem heb ik eerst aangesloten op mijn pc, en adsl werkte.
Daarna sloot ik mijn momdem aan op de router en stelde de router in zoals vermeld staat op de site van sweex. Het adsl werkte toen niet.
Hoe kan dit?
Wat moet ik nog meer instellen in de router of wat moet ik instellen/uitzetten in het modem?

De modem zit in de MID-X poort van de router en de ledjes branden.

Dit heb ik ingesteld in de router

Klik nu op General Setup, vervolgens op WAN en kies PPTP
• Vul het volgende IP-adres in 10.0.0.150
• Het subnetmask is 255.255.255.0
• De default gateway laat u weg, vul nu uw user ID en password in
• Bij de PPTP gateway vult u in 10.0.0.138

de router heeft het volgende ip 192.168.2.1 en is tevens dhcp server

de modem staat ook ingesteld als dhcp server en daar staan ook al de inlog gegevens ingevoerd, verder staat er bij de verbinding PPPoa

Wat moet ik doen? Is er iemand die ook een sweex heeft en mijn kan uitleggen hoe ik alles moet instellen? Of iemand anders die goed op de hoogte is van de routers?

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Die sweex heb je waarschijnlijk alleen nodig met de oude modems van KPN (Alcatel Speedtouch).. die nieuwe thomson-modems zijn zelf al een router, en dan wordt de sweex overbodig (hooguit kan je hem gebruiken als switch)... het werkt niet omdat de sweex op zoek gaat naar 10.0.0.138 om een VPN verbinding naartoe op te bouwen....

Waarschijnlijk werkt t als je de thomson in de uplink van je sweex prikt...

Met of zonder mayonaise?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

een regerechte quote uit de faq:
KPN:
Tegenwoordig wordt er door KPN ipv het Speedtouch home modem, het Thomson 510 (i) modem geleverd. Het tweaken van dit modem is niet meer nodig, aangezien er al een router in zit.
Sluit een hub/switch op het modem aan. Draai dan op elke aangesloten pc de kpn software setupST.exe, en kies daarin "change the lan settings" en je bent klaar.
oftewel ga eens een keer iets lezen voordat je een topic opent.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt