Welke ATI driver i.c.m. BG2 ?

Pagina: 1
Acties:

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Topicstarter
Welke video drivers (voor een 8500) gebruiken jullie in w2k zonder problemen in combinatie met baldurs gate 2.

Ik heb de laatste WHQL 5.13.1.6166 driver van de windows update site en ik heb elke keer dat ik speel het volgende probleem:

"An assertion faillure in CHxxxxx.cpp at line 9203"

in die xxxjes stond iets van video dus daarom ga ik er vanuit dat het een video gerelateerd probleem is. Ik hoop dat mensen hier, met een ati kaart, zonder problemen BG2 spelen.

PS.
BG2 is geinstalleerd met TOB en de laatste patch.
Windows versie = w2k server met laatste service packs en updates.

Verwijderd

en met oudere drivers?

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:35
DirectX welke versie?
Probeer is weer met je oude driver....

wijze woorden

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Ben ik nou gek of ZIJN dat oude drivers ??? Probeer 6193 (Catalyst 2.4 als ik me niet vergis) eens zou ik zeggen... En anders Catalyst 3.0 drivers proberen...

• Bert

Bert

Topicstarter
Er zijn inderdaad wel nieuwere drivers, maar deze zijn niet gecertificeerd door MS. En ik kan wel "even" allerlei drivers gaan proberen.. maar dat komt de stabiliteit van het systeem (meestal) niet ten goede.

Het is niet dat BG2 nu helemaal niet draait maar op een avond spelen klap ik er zo'n 2 tot 4 keer random uit. Kan zijn als ik loop, inventory bekijk, map bekijk, etc. er zit geen echte regelmaat in.
Daarom vraag ik of mensen echt Baldurs Gate 2 spelen, met een ati kaart zonder problemen en zo ja, met welke drivers ?

Ohja, ik heb momenteel directx 8.1

[ Voor 31% gewijzigd door Bert op 02-01-2003 12:45 ]

Verwijderd

andere drivers proberen is niet zo gevaarlijk als je het doet overkomen hoor ;) probeer er nou maar gewoon een paar, als BG2 niet fatsoenlijk te spelen was op ATi kaarten was dat wel algemeen bekend geweest...
hoe ziet de rest van je systeem er uit?

• Bert

Bert

Topicstarter
duron 700, abit kt7a-raid, 3d prophet FDX 8500 LE, 512 MB 133 MHz, 80 + 30 + 30 gig HD, 10/100 mbit realtek kaartje, SB128, 32x aopen cdrom, 12x10x32x LiteOn writer..

geloof dat dat het wel was ;)

Als mensen wel beproefde drivers hebben probeer ik die liever dan dat ik zelf op de gok wat ga installeren.. als die mensen er niet zijn :D .. dan ga ik wel zelf het een en ander proberen..

(ligt niet aan systeem, toen ik nog m'n tnt2 ultra kaartje had werkte bg namelijk zonder problemen...)
Pagina: 1