Toon posts:

Werkt moederbord ook met std. ATX psu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Awel, hier is het verhaal sofar.....

Afgelopen dinsdag een Chaintech 9VJL1 mobo, P4-2.4 400fsb cpu en memory gekocht. Zaakje thuis aangesloten op standaard ATX PSU, en GeForce 4 mx erin. Netspanning erop, powerbutton in en ..... Geen beeld, geen piepjes. Alleen de fan op de cpu draait en de en de fan op de PSU draait.
Andere videokaart geprobeerd, ASUS GeForce 2. Nog niks. Andere PSU ook standaard ATX, nog steeds niks. Processor en memory in andere PC werkt wel, Videokaarten werken beide wel op P3 mainboard. Powersupply komt uit P3 workstation, de andere komt uit een dual P3 server en werken allebei perfect.
Nou zit er op het Chaintech 9VJL1 Apogee mainboard een extra aansluiting voor power, zo'n kleine met 4 connectoren. Ben ik eigenlijk verplicht die te gebruiken?

PS Als ik de powerbutton zo'n seconde of 8-9 ingedruikt houd zet het bord wel de PSU af.

Verwijderd

Yep die moet ook stroom hebben. Is voor de Pentium IV! Dus effe een andere PIV ready voeding halen. Staat ook in je mobo handleiding btw!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 12:12 ]

Verwijderd

Die vierpolige powerconnector is er juist voor de Pentium4

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb hier nog een andere PSU met wel zo'n 2x2 connector liggen. Ga ik vanavond meteen proberen.