Toon posts:

ADSL-verbinding -> spontaan wegvallen

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Met de search kon ik niet echt een oplossing voor mijn probleem vinden:

Ik heb een XS4ALL Fast ADSL verbinding met een Alcatel Speedtouch 510i modem (nieuw!). Dit modem is ook een router, dus bijv. adsl4linux (ik draai DEBIAN) installeren, heeft geen zin.

Ik heb het modem/router zo ingesteld dat hij al het verkeer forward naar een ander IP-adres (10.0.0.150). Dit IP-adres is dan van mijn linux-bak (statisch ingesteld op 10.0.0.150). De linux-bak is dan weer mijn router voor m'n eigen netwerk, waar weer computers achter hangen.

Nu is het vreemde dat met deze opzet/instellingen mijn verbinding af en toe "wegvalt". Mijn MSN bijv. stopt er dan mee. Ik kan vrijwel direct weer opnieuw inloggen, maar het is erg vervelend. Een FTP-download of binaries-download "stopt" even en gaat na een paar seconden weer gewoon verder.

Als ik mijn XS4ALL verbinding bijv. rechtstreeks op een windows-computer aansluit, heb ik nergens problemen mee (instellingen op het modem/router stel ik dan wel in als DHCP-server, wat ik niet heb bij mijn linux-bak). Ik kan de oplossing echter niet vinden.

Heeft iemand een oplossing of een idee voor mij?

Als er meer informatie gewenst is, geef ik dat graag.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Kan je met dat modem geen SIP spoofing instellen? Zie hier...

Het is wel een beetje gedoe en oppassen met instellen van routing-tabel op modem en in linux, maar het werkt bij mij super op een getweakte alacatel speedtouch home. Mijn linux bak heeft gewoon een statisch ip-adres, 2 routes extra toegevoegd (in /etc/network/interfaces) en aanmelden wordt verzorgd door modem.

[ Voor 58% gewijzigd door AdLentis op 02-01-2003 12:12 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

Topicstarter
De Alcatel Speedtouch Home is geen Alcatel Speedtouch 510(i).

Op de betreffende pagina staan veel instellingen die ik volgens mij niet kan maken op de Speedtouch 510(i).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 12:51 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
=> NT :)

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 12:45:
De Alcatel Speedtouch Home is geen Alcatel Speedtouch 510(i).

Op de betreffende pagina staan veel instellingen die ik volgens mij niet kan maken op de Speedtouch 510(i).
Er zijn slechts een paar dingen die je moet kunnen om SIP spoofing te kunnen gebruiken:
- Statisch IP-adres van je provider instellen op modem.
- Routing tabellen handmatig bewerken.
- Aanmelden bij je provider.

Volgens mij kun voor de laatste de IP-routing mogelijkheid van je modem wel gebruiken. Enig idee of de andere 2 functies aanwezig zijn?

[ Voor 1% gewijzigd door AdLentis op 02-01-2003 14:03 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd zoals aangegeven staat op de link die je gaf.

Ik krijg het echter niet voor elkaar? Heeft iemand ervaring met de Speedtouch 510 die het wel gelukt is?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
ja mij is het gelukt moet je gewoon de dhcp spoof config van de mxstream cd gebruiken. Staat ergens in mapje configs geloof ik.

Ook te vinden op mxstream.nl volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
En ook belangrijk: Wat zijn je instellingen van je netwerkkaart onder DEBIAN (linux) dan?

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 10:18:
En ook belangrijk: Wat zijn je instellingen van je netwerkkaart onder DEBIAN (linux) dan?
Mijn "/etc/network/interfaces" (let wel: ik gebruik SIP spoof en geen DHCP spoof!)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
# /etc/network/interfaces -- configuration file for ifup(8), ifdown(8)

# The loopback interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The first network card - LAN
auto eth0
iface eth0 inet static
        address 10.0.0.254
        netmask 255.255.255.0
        network 10.0.0.0
        broadcast 10.0.0.255

# The second network card - INTERNET
auto eth1
iface eth1 inet static
        address 1.2.3.4
        netmask 255.255.255.255
        broadcast 255.255.255.255
        up route add 10.0.0.138 dev eth1
        up route add default gw 10.0.0.138

1.2.3.4 is het ip-adres van je van je provider hebt doorgekregen.
10.0.0.138 is het lokale ip-adres van je van je modem.
eth0 en eth1 kunnen eventueel omgewisseld zijn bij jou natuurlijk. ;)

Bij DHCP spoofing zal de file er waarschijnlijk zo uit moeten zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
# /etc/network/interfaces -- configuration file for ifup(8), ifdown(8)

# The loopback interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The first network card - LAN
auto eth0
iface eth0 inet static
        address 10.0.0.254
        netmask 255.255.255.0
        network 10.0.0.0
        broadcast 10.0.0.255

# The second network card - INTERNET
auto eth1
iface eth1 inet dhcp

Verwijderd

Topicstarter
DHCP Spoofing zal dan bij mij geen optie zijn, omdat ik mijn linux-bak het vaste IP van de provider wil geven. Maar zodra ik dat doe, kan ik 10.0.0.138 niet meer pingen, noch een IP-adres op internet.

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 10:52:
DHCP Spoofing zal dan bij mij geen optie zijn, omdat ik mijn linux-bak het vaste IP van de provider wil geven. Maar zodra ik dat doe, kan ik 10.0.0.138 niet meer pingen, noch een IP-adres op internet.
Dat komt omdat je modem niet binnen het subnet van je internet-ip valt. Daarom moet je die routes toevoegen. De eerste route zorgt ervoor dat linux weet dat hij 10.0.0.138 direct kan bereiken, en niet via een gateway (dat is de standaardregel bij ip-adressen buiten het subnet). De tweede route zorgt ervoor dat 10.0.0.138 als standaard gateway wordt gebruikt. Die gateway kan je volgens mij ook gewoon instellen door "gateway 10.0.0.138" toe te voegen aan de interface configuratie.
edit:
Bij DHCP spoofing krijgt je linux bak ook het ip van je provider, alleen hoef je dan niks in te stellen. Dat regelt het modem voor je via DHCP. Je modem stuurt de DHCP aanvraag van je linuxbak eigenlijk door naar je provider. Het lijkt op SIP-spoofing met het verschil dat een DHCP adres verloopt en opnieuw moet worden aangevraagd, wat bij sommige mensen ook wel eens voor een vertraging zorgde.

[ Voor 25% gewijzigd door AdLentis op 03-01-2003 11:06 . Reden: DHCP spoofing opmerking ]

Verwijderd

Topicstarter
DHCP Spoofing krijg ik ook niet werkend. (met het configuratie-bestand van de MXSTREAM cd-rom).

Verder heb ik natuurlijk die gateway aangegeven (die regels), maar ook dat mag niet baten.

PS: Ik probeer m'n ICQ online te krijgen, dat gaat misschien sneller. Maar ik ben door het wegvallen al te vaak in en uitgelogd, dus kan nu een tijdje niet. Mocht je MSN hebben: rienkkamphuis@hotmail.com

Tnx

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! Mede dankzij AdLentis is het eindelijk gelukt!

We gaan samen een dezer dagen even een HOWTO schrijven, zodat dit niet vaker hoeft voor te komen.

Slotje!

Verwijderd

Ik heb hier dus ook last van.
Ik heb mijn pc op een router zitten en die zit weer op een Speedtouch 510 modem.
Zo je het mij willen laten weten als je je HOWTO af hebt? _/-\o_ , redead@tiscali.nl

Verwijderd

Je hebt al een topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.