hey, ik heb een TV kaart van medion gekocht, maar als ik de frequenties (volgens boekje gemeente zederik) instel komen er allemaal strepen op het beeld, wat kan ik doen? andere frequenties ofsow? ik weet het echt niet meer...
Antennekabel goed aangesloten?
Zit er niet een auto-search-functie op? Zo ja: gebruik die eens
Veel zenders zitten niet op de standaard frequenties, maar net erboven of eronder. Check even de site van je TV leverancier voor de juiste gegevens
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Owja... check eens de manual of er een 'troubleshooting' of 'prolems' item in zit
Ook wel handig: is het een recent overzicht van de frequenties?
Ook wel handig: is het een recent overzicht van de frequenties?
Het boekje is misschien verouderd. Kijk anders op je TV wat de juiste instellingen qua frequenties zijn (die staat al wel goed ingesteld namelijk).
Wat voor programma gebruik je om TV op je PC te kijken? Ik gebruik zelf DScaler en daarbij was het invullen van de zender frequenties zo gebeurt.
Wat voor programma gebruik je om TV op je PC te kijken? Ik gebruik zelf DScaler en daarbij was het invullen van de zender frequenties zo gebeurt.
zit erop, maar dan zijn er nog maar een stuk of 5 van de 99 zenders goedwfvn schreef op 02 January 2003 @ 11:56:
Antennekabel goed aangesloten?
welke versie van dscaler heb jij ? en welke OS?TweakerNummer schreef op 02 januari 2003 @ 12:00:
Het boekje is misschien verouderd. Kijk anders op je TV wat de juiste instellingen qua frequenties zijn (die staat al wel goed ingesteld namelijk).
Ik heb 4.0.1 en 3.1.0 gebruikt onder verschillende OS'en. Win2K, WinX en Win98. Nu gebruik ik 4.0.1 onder Win2K SP3. Als je TV kaart ondersteund wordt (let wel: je hebt geen drivers voor DScaler nodig omdat DScaler je hardware direct aanspreekt) kan je bijzonder goede resultaten met DScaler halen.
Wat jij beschrijft is een TV-kijk programma die niet met frequenties maar met zenders werkt, daarvan zijn er een overvloed en ze zijn allemaal even irritant en bijna onmogelijk om in te stellen.
Wat jij beschrijft is een TV-kijk programma die niet met frequenties maar met zenders werkt, daarvan zijn er een overvloed en ze zijn allemaal even irritant en bijna onmogelijk om in te stellen.
ik heb nu dscaler, maar er zijn nu nog maar 5 goede zenders waarvan 1 buitenlandse (kheb ze gevonden met autodetect, anders kwamen er helemaal gekke beelden dus nog steeds shitTweakerNummer schreef op 02 januari 2003 @ 12:40:
Ik heb 4.0.1 en 3.1.0 gebruikt onder verschillende OS'en. Win2K, WinX en Win98. Nu gebruik ik 4.0.1 onder Win2K SP3. Als je TV kaart ondersteund wordt (let wel: je hebt geen drivers voor DScaler nodig omdat DScaler je hardware direct aanspreekt) kan je bijzonder goede resultaten met DScaler halen.
Verwijderd
De frequenties zijn meestal wel te vinden op de website van de kabelleveranciers misschien dat je daar wat mee kan ?
daar heb ik al gekeken en ze komen precies overeen met de frequenties uit het boekjeVerwijderd schreef op 02 January 2003 @ 13:45:
De frequenties zijn meestal wel te vinden op de website van de kabelleveranciers misschien dat je daar wat mee kan ?
Bij DScaler hoort een PROGRAM.txt file waarin de zenders opgeslagen worden. Hier is de mijne:
+---------------- begin ----------------+
Name: Nederland 1
Freq2: 3328
Chan: 1
Active: 1
Name: Nederland 2
Freq2: 3456
Chan: 2
Name: Nederland 3
Freq2: 3584
Chan: 3
+---------------- einde ----------------+
Dit komt overeen met de volgende waardes uit mijn regio:
Kanaal Frequentie
Nederland 1 10-- 208 MHz
Nederland 2 11- 216 MHz
Nederland 3 12- 224 MHz
M.A.W. als je je frequentie met 16 vermenigvuldigt krijg je de juiste instelling voor de programm.txt file.
Dit is de handmatige manier. Veel handiger is naar Channels => Setup te gaan. Daar kan je de frequentie opgeven onder Frequency. Let wel dit is in MHz. Nederland 3 geef je daar aan als 224.0000
Bijv:
Ik heb een lege Channel List en ik geef in onder Details:
Frequency: 224.0000
Channel: 3
Active: Aangevinkt
Format: Same as tuner
Ik druk op Set (naast frequency) en druk op ok. Als ik nu terug ga naar de Channel List is Nederland 3 daar.
Dit zou genoeg info moeten zijn.
Kanaal Frequentie
Nederland 1 10-- 208 MHz
Nederland 2 11- 216 MHz
Nederland 3 12- 224 MHz
M.A.W. als je je frequentie met 16 vermenigvuldigt krijg je de juiste instelling voor de programm.txt file.
Dit is de handmatige manier. Veel handiger is naar Channels => Setup te gaan. Daar kan je de frequentie opgeven onder Frequency. Let wel dit is in MHz. Nederland 3 geef je daar aan als 224.0000
Bijv:
Ik druk op Set (naast frequency) en druk op ok. Als ik nu terug ga naar de Channel List is Nederland 3 daar.
dit is mijn program.txt:TweakerNummer schreef op 02 januari 2003 @ 13:51:
Bij DScaler hoort een PROGRAM.txt file waarin de zenders opgeslagen worden. Hier is de mijne:
Kanaal Frequentie
Nederland 1 10-- 208 MHz
Nederland 2 11- 216 MHz
Nederland 3 12- 224 MHz
Bijv:
----------------
Name: Channel 1
Freq2: 3028
Chan: 7
Form: 0
Name: Channel 2
Freq2: 3252
Chan: 8
Name: Channel 3
Freq2: 3476
Chan: 9
Active: 0
Name: Channel 4
Freq2: 2916
Chan: 6
Name: Channel 5
Freq2: 3140
Chan: 8
Name: Channel 7
Freq2: 10532
Chan: 10
Name: Channel 7
Freq2: 10532
Chan: 10
-----------------------
hier zitten in totaal 4 goeie zenders tussen zoal tros enzo...
Dat kan best wel kloppen ja omdat:
+ De laatste 2 hebben dezelfde frequentie
+ Als je een ge-encodeerd kanaal hebt wordt dat niet goed weergegeven maar wel als een kanaal ge-detecteerd
+ als je maar 7 entries hebt (met 1 dubbele) je ook maar maximaal 6 goede kanalen kan krijgen
Volg de guide en voeg de andere kanalen aan de hand van de frequenties uit je boekje toe.
+ De laatste 2 hebben dezelfde frequentie
+ Als je een ge-encodeerd kanaal hebt wordt dat niet goed weergegeven maar wel als een kanaal ge-detecteerd
+ als je maar 7 entries hebt (met 1 dubbele) je ook maar maximaal 6 goede kanalen kan krijgen
Volg de guide en voeg de andere kanalen aan de hand van de frequenties uit je boekje toe.
Pagina: 1