Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] T6963 met Delphi

Pagina: 1
Acties:

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:37

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Heb sinds kort een 240*128 LCD met T6963 controller en ik wou zelf software hiervoor schrijven. Maar ik zit vast. Ik heb hier (http://www.torry.net/portaccess.htm) het component TDLPortIO gedownload, wat een wrapper is voor de DLPortIO-driver.

Vervolgens heb ik met Google een pagina gevonden met code waarmee de T6963 in Pascal aangestuurd wordt. http://www.fortunecity.co...6/ximp/ximpcode1.html#gr1

Deze code heb ik aangepast om te werken icm dat PortIO component. En nu krijg ik wel iets op m'n scherm te zien, maar dat is niets anders dan een rijtje verticale strepen. Van iedere byte die ik naar het ding stuur om weer te geven worden alleen de eerste 6 bits weergegeven, en dan wel 2 keer na elkaar. En niet op 1 regel, maar als verticale strepen. Bovendien lijkt het of commandos om de Address Pointer te verplaatsen niet werken, omdat na zo'n commando ik of niets weer kan geven, of de boel toch weer helemaal links staat.

Nu is mijn vraag, wie kent er nog pagina's met wat uitleg / voorbeeldcode over hoe de T6963 aan te sturen in Delphi?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
zijn al die andere progjes niet open source???

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

Tarin

Just plain weird.

Misschien dat je iets aan [rml][ LCD] Software voor GfX LCD's (t6963c) deel 3[/rml] hebt?
Deel 1: (geloof ik) [rml][ LCD] _Beta_software voor Gfx LCD's (t6963c)[/rml]
Deel 2: [rml][ LCD] Software voor GfX LCD's (t6963c) deel 2[/rml]

SmauG: Voor zover ik weet is alleen het progje van dr.DNA opensource, maar da's in Java, en da's lastig doorlezen als je alleen Delphi gewend bent (vond ik tenminste).

Ik ben overigens wel begonnen aan het aansturen in Java, maar het daadwerkelijke sturen van data en opvragen van status ben ik helaas nog niet aan toegekomen, ik kan niet echt wijs worden uit de datasheets (hier staat iig nog wat info), voor het gemak ff op m'n eigen webspace gezet:
aansturingsinfo
Datavision 240*128 datasheet

[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 02-01-2003 11:59 . Reden: urls toegevoegd ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ah... had dat topic een tijdje terug al eens bekeken, toen niets gevonden... Zie nu dat er een mooie C++ source bijstaat... Die moet wel te converteren zijn :) Ik ga aan de slag...

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

In het bestandje t6963c.cpp staat inderdaad iig een instructie zet/clearpixel :)

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
:) hatsee.... wel je proggie downable maken voor de tweakers heh:)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ik ben niet zo thuis in proggen, maar misschien dat een van de heren hier iets aan heeft:

http://www.geocities.com/ResearchTriangle/1495/ee_lcd.html

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
SmauG schreef op 02 January 2003 @ 12:26:
:) hatsee.... wel je proggie downable maken voor de tweakers heh:)
Sure... ik ben van plan om een component te maken dat iedereen zo kan gebruiken om in Delphi T6963 software te maken.. En open source natuurlijk.

Ik heb inmiddels die source geport naar Delphi en het werkt heel aardig. SetPixel geprobeert, de pixels komen nu alleen iets van 20 posities rechts van en onder de bedoelde positie, maar dat moet te fixen zijn.
EDIT: fixed, maar ik heb geen idee hoe B)

[ Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 02-01-2003 13:47 ]

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
http://www.htmlvakwerk.nl/test/lcd.zip - Daar staat de Delphi unit met het TLCD-component en een klein demo-progsel. Werkt momenteel alleen voor 240*128 pixel schermpjes, maar moet wel aan te passen zijn...

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hij werkt mooi hier, netjes gedaan!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Tarin schreef op 02 January 2003 @ 19:34:
Hij werkt mooi hier, netjes gedaan!
thx... ik heb (zoals beloofd in de T6963-software-thread) het ding nog wat uitgebreidt met wat geinige features. zelfde URL...

Verwijderd

Goh, gelukkig dat iemand nog iets met die source kan doen :) Die source heb ik gewoon even online gezet maar niet echt met goeie uitleg ==> Dus goed bezig Species5618!!!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 21:01:
Goh, gelukkig dat iemand nog iets met die source kan doen :) Die source heb ik gewoon even online gezet maar niet echt met goeie uitleg ==> Dus goed bezig Species5618!!!
Ik had het grootste deel van de werking van de chip al ontcijferd uit de datasheet en de Pascal-source die ik ergens vandaan had. Ik denk dat diegene die die source daar neer heeft gezet een andere wiring gebruikte voor z'n LCD dan wij op GoT. Dus toen ik jouw source zag (ben wel enigzins bekend met C++) was het niet zo moeilijk om de boel te begrijpen en om te zetten.

En nog thx to you voor die source :)

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
Erg netjes gedaan! Thx!
Ik heb mijn schermpje net dit weekend binnen en ga direct programmeren :)
Het leukste van het component is: hij kan ook plaatjes op het scherm zetten!

Voor wie het ook wil proberen:

LCD.ShowBMP(0,0,'d:\delphirules.jpg');

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
Zou het kunnen dat er een foutje zit in de procedure ClearLCD (of ShowBMP)?
Na het aanroepen van ShowBMP wil ClearLCD niet meer het hele scherm wissen en laat een zwarte balk onderaan het scherm achter.

Ik heb de procedure Button3Click:

procedure Tlcd_test.Button3Click(Sender: TObject);
begin
LCD.ClearLCD;
end;

Veranderd in:

procedure Tlcd_test.Button3Click(Sender: TObject);

var x,y:byte;

begin
LCD.WriteMode := wmDelayed;
for x:=0 to 239 do for y:=0 to 127 do LCD.ClearPixel(x,y);
LCD.BurstWrite;
LCD.WriteMode := wmDirect;
end;

Nu wordt wel het hele scherm gewist, maar dan wordt heel de procedure niet meer gebruikt (en dus ook het geheugen niet gewist?)

Ik ben al aan het zoeken waar het evt aan kan liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chrizzly op 28-01-2003 18:09 ]

Pagina: 1