MSI K7N2 + WinXP zit in een reboot loop

Pagina: 1
Acties:

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 13:18
Vorige week m'n MSI K7N2 met nForce2 binnen gekregen van Perfect Systems.nl... ziet er allemaal goed uit. Mooi rood gekleurt moederboardje, alles netjes ingepakt, boekjes erbij, MSI-bracket voor de bluetooth en de USB2.0 en een apart frontje voor in de achterkant van je kast, zodat alle poorten van het mobo netjes in de kast passen.

Anyway, ik had al eerder gehoord van sommige bedrijven dat ERG veel mobo's van MSI kapot geleverd worden de laatste tijd. Met name voor de P4 procs...

Dus, alles in m'n kast geinstalled en aangezet.
M'n printer zat via de parallel aangesloten en stond al AAN, en meteen toen ik m'n PC aanzette, begon deze te printen! Allemaal *kwats* op papier :r en dat bleef maar door gaan! ...damnit!
Stekker van de printer eruit en verder...

daarna meteen de BIOS in duiken en alle instellingen langslopen. Vervolgens op "HighPerformance" DDR timing gezet en Save & Exit :9

Bij het opstarten, echt NET voordat je het Windows XP logo zou moeten zien, start m'n PC opnieuw op en kom ik daarna in het Windows scherm die mij vraagt wat ik wil: Save Mode, Last Known Good Config of Start Normally.
Het maakt niet uit wat je kiest, want meteen als ik op enter druk start ie weer opnieuw op. 8)7

...toch maar het zekere voor het onzekere genomen, en m'n harddisk gebackupt en vervolgens een FRESH install van Win XP SP1 gedaan. Na de install de nVidia nForce 2.00 drivers van de nvidia.com website geinstalled, en alles liep prima!
Rustig alles weer terug gepompt van m'n andere HD (mp3's, divx etc...) en heb zo heel de avond zitten werken! 8)

...de ochtend daarna zet ik met een vrolijk humeur m'n PC aan... en wat zie ik!? ...VLAK voordat je het Windows XP logo te zien krijgt... start ie opnieuw op... en daarna weer... en weer... en weer... }) ...fucked up! Alles voornix gedaan!

...ideen? ervaring? ook over de roooie?
Heb Perfect Systems al gebeld, maarja, die zijn tot 6 januari dicht! :O
Wat zal ik proberen? Om met bijbetaling een Asus A7N8X of Epox 8DRA+ te nemen?
Hints/Tips?

Tnx y'all!
- MpDay

Verwijderd

MpDay schreef op 02 January 2003 @ 11:26:
blablabla
daarna meteen de BIOS in duiken en alle instellingen langslopen. Vervolgens op "HighPerformance" DDR timing gezet en Save & Exit :9

blabla
probeer dat eens terug te zetten, misschien zijn er onderdelen die het niet aankunnen ....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al geprobeerd de geheugentimings terug te zetten :?

Welke mobo? Zie Het nForce2 topic enzo B)

verder even de titel subtiel gewijzigd.. schelden is hier uit den boze..

Verwijderd

En probeer ook met zo weinig mogelijk hardware erin te booten.

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 13:18
mja, heb onderhand alles al geprobeert: cd-roms eruit, alle kaarten eruit (behalve m'n geforce ;)), BIOS op 'save' instellingen gezet.

Wat kan je nog meer doen? Het probleem blijft.
Bovendien blijft de BIOS ook vaak hangen! Als ik een tijdje naar de PC Health stats blijf kijken (met temp en fan rpm) loopt ie gewoon vast! ...vage scrap!

Doe hem maar in de doos terug en stuur hem wel terug denk!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:28
zet acpi maar eens uit in je bios dan is het waarschijnlijk opgelost

Engineering

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check dan gelijk ook eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:34
en check je geheugen geheugen setting. Ik heb al diversen nForce2 systemen met een MSI mobo in elkaar gezet en nooit problemen gehad. Meeste problemen komen door e-mail.
Pagina: 1