Toon posts:

[FlashMx] pre-loader van externe swf

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ben weer wat aan t kloten met flash en zit nu met n probleem.
ik heb 3 swfjes. 1 hoofdswf waar t zich afspeeld en 2 grotere swfjes met een alleen een plaatje erin. nu wil ik in de hoofdswf 2 plaatsen maken waar die 2 anderen worden ingeladen. deze moeten dus op 2 vaste plaatsen komen ( die ik aangegeven heb ) en er moet een mooi dingetje bij met ...% geladen.

nu heb ik het volgende:
2mc die de plaats aangeven; plaats1, plaats2

in MC plaats1 het volgende script.

loadMovie("plaatje1.swf", _root.plaats1)

in MC plaats2:

loadMovie("plaatje2.swf", _root.plaats2)

in de hoofdlayer van de gewone swf een frame met:

percent1 = Math.floor(_root.plaats1.getBytesLoaded()/_root.plaats1.getBytesTotal()*100);
percent2 = Math.floor(_root.plaats2.getBytesLoaded()/_root.plaats2.getBytesTotal()*100);

en dan nog 2 variable tekstvlakken met percent1 en percent2

Als ik dit uitvoer geeft hij aan NaN oid. normaal doe ik gewoon 1 plaatje laden in de hoofdlayer en vervolgens bij math.floor gewoon _root.getBy... enz maar nu is t anders omdat ik er 2 in wil laden en 2 verschillende tellers wil.

ik doe dus iets fout ? maar wat ?! moet ik uitgaan van een MC en daar vervolgens het percentage van berekenen of moet ik die 2 externe swfjes gewoon in de root laden ?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NaN staat volgens mij voor Not a Number, wat je vaak krijgt als je een letter in een variabele laad in bijvoorbeeld een integer.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Volgens mij had ik daar in het begin iets over gelezen in de standaard 'Toturial' die met FlashMX meegeleverd is, en die zich standaard in flash bevind.
Misschien domme vraag, maar hebje die Toturial wel al doorgelezen?
Het is iets van de standaard dingen.
ga naar; Help - Toturials - en dan was het volgens mij Introduction to Components.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 12:59:
Volgens mij had ik daar in het begin iets over gelezen in de standaard 'Toturial' die met FlashMX meegeleverd is, en die zich standaard in flash bevind.
Misschien domme vraag, maar hebje die Toturial wel al doorgelezen?
Het is iets van de standaard dingen.
ga naar; Help - Toturials - en dan was het volgens mij Introduction to Components.
nee staat nix van tussen...

Verwijderd

[mierenneukmodus] toturials bestaan niet, tutorials wel :) [/mierenneukmodus]

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 15:08 ]

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 11:24:
percent1 = Math.floor(_root.plaats1.getBytesLoaded()/_root.plaats1.getBytesTotal()*100);
percent2 = Math.floor(_root.plaats2.getBytesLoaded()/_root.plaats2.getBytesTotal()*100);

en dan nog 2 variable tekstvlakken met percent1 en percent2
moet het niet zijn

percent1.text = Math.floor(_root.plaats1.getBytesLoaded()/_root.plaats1.getBytesTotal()*100);
percent2.text = Math.floor(_root.plaats2.getBytesLoaded()/_root.plaats2.getBytesTotal()*100);

:?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Verwijderd

Topicstarter
eddie19 schreef op 02 januari 2003 @ 15:10:
[...]

moet het niet zijn

percent1.text = Math.floor(_root.plaats1.getBytesLoaded()/_root.plaats1.getBytesTotal()*100);
percent2.text = Math.floor(_root.plaats2.getBytesLoaded()/_root.plaats2.getBytesTotal()*100);

:?
mmm hij doet dan niks meer :?

maar t kan dat ik ergens anders iets fout doe ? k weet t niet ...

Verwijderd

probeer het om je script niet op de root maar op de holderMC te zetten
in de HolderMC zit je targetMc waarin je swf geladen moet worden
_root.tekstfield = _root.holderMC.targetMC.getBytesLoaded().....

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
euh en nog beter is met Intervals te werken - bij oudere players MX werkt de bovengaande tips niet...

Verwijderd

Kun je niet elke externe swf een eigen preloader geven door in die "externe" swf een extra scene in te voegen, namelijk de preloader. Misscien heb ik het niet helemaal goed begrepen wat je bedoelt, maar zo doe ik het meestal. :P

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 15:15:
[...]

mmm hij doet dan niks meer :?

maar t kan dat ik ergens anders iets fout doe ? k weet t niet ...
Dat heeft er ook weinig mee te maken. "percent1.text" is de text in houd van een textvak. ik neem eigenlijk aan dat jij werkt met een textvak met een variabele percent1. Hier heb je dus niet veel aan.

Dit werkt namelijk prima:
code:
1
percent3 = Math.floor(this.getBytesLoaded()/this.getBytesTotal()*100);

Het gaat dus mis met het opvragen van de BytesLoaded en BytesTotal informatie van de 2 MC's. ik heb er eigenlijk ook nog geen oplossing voor kunnen vinden,
De oplossing van APert kan ik niet zoveel mee. Waar moet je het script inzetten dan? onClipEvent(enterFrame) ?

[ Voor 3% gewijzigd door mpegernie op 04-01-2003 18:42 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

ik gebruik een button / mc voor om de actie te initiëren:
_root.holderMC.target2.loadMovie("testtest.swf")

daarnaast het script op de holderMC:

onClipEvent(enterFrame) {
totaal = _root.holderMC.target2.getBytesTotal()
txtPercentage = Math.round((_root.holderMC.target2.getBytesLoaded()/totaal)*100) add "%";
if (txtPercentage == 100) {
blablabla
}
}
Pagina: 1