• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
De printer is onder WindowsXP aangesloten via USB. Ik maak gebruik van de nieuwste drivers.
Aangezien het makkelijker is om m'n CF card uit te lezen via de printer dan steeds via m'n camera leek het me makkelijk om een 1215 te hebben met card-reader ingebouwd.
Niet dus...de reader werkt slecht. Of hij reageert niet en als ie dan eindelijk werkt dan is het allemaal zo langzaam als dikke stront door een zeefje.
(10 minuten om 16 Mb aan plaatjes over te zetten).
Ik heb al geprobeerd om de printer direct en via een hub aan te sluiten...geen verschil. Verder werkt de printer prima, dus het probleem zit 'm niet in de aansluiting.

Iemand anders met hetzelfde probleem ? Of een oplossing ?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
weet je wat? zoek even en je komt bij deze verse topic: HP Photosmart 1000 CompactFlash Traag naar PC

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
weet je wat en nofi... als jij me kan vertellen welke termen ik in de search moet gebruiken om bij dit topic te komen dan hoor ik dat graag
Termen als Photosmart, CompactFlash, Traag, langzaam etc etc leveren niks op.
Maargoed, in ieder geval bedankt voor je reactie.
Ben alleen bang dat het allemaal niet zoveel uitmaakt aangezien ik een SiS chipset heb i.p.v Ali

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

daarbij in de andere thread staat ook geen oplossing omdat de cardreader gewoon traag is naar de PC toe, primair is hij bedoelt om zonder PC te kunnen printen
voor data transfer van kaart naar PC krijgt ie slechts een klein deel van de 1.5Mbits/s bandbreedte, want het mag het printen niet verstoren(wat het wel zou doen als de gehele of een groot deel van de bandbreedte voor de cardreader was)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
da's dus gewoon kut, dat betekent dat je een losse reader moet fixen

Verwijderd

Of gewoon geduld hebben

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:33

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> GT

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Geduld heb ik genoeg...maar 10 min voor 16 Mb (met in m'n achterhoofd dat ik nog een 16 en 64 Mb kaart met foto's heb liggen) daar is wel erg veel geduld voor nodig.
Ik begrijp de theorie van de bandbreedte wel, maar zoals ik al eerder zei: HP brengt de printer zodanig dat je het idee hebt dat je externe card-reader bij je printer krijgt...Alles voor de digitale fotograaf.
De card-reader is bedoeld voor "intern" gebruik...oftewel om direct vanaf kaart af te kunnen drukken zonder tussenkomst van pc...Maar daar zitten (tenzij je de 1315 met LCD scherm hebt) alsnog een hoop haken&ogen aan. Je ziet niet welke foto het is en ook komt de volgorde op de printer niet overeen met de volgorde op de kaart...Soort rad van fortuin dus.
Je kunt dus net zo goed een gewone HP printer zonder zo'n card-reader kopen en het extra geld besparen.
Maargoed...ik heb het uiteindelijk gedaan voor de kwaliteit en ook snelheid van de afdrukken, want die zijn dik in orde.

Pagina: 1