Toon posts:

[GA-7VAX] Bios ID check error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik probeer mijn bios te flashen op dit moederbord krijg ik zodra hij de file van floppy gaat lezen een Bios ID check error.

Wat betekent dit? Ik weet eigenlijk zeker dat ik de juiste file gedownload heb vanaf gigabyte.com.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit kan twee dingen betekenen: de BIOS staat op read-only (in te stellen via de BIOS itself of via een jumpertje, check handleiding enzo), of de BIOS binary is inderdaad niet voor de mobo bestemd. Indien de laatste het geval is, kijk dan of er geen verschillende revisies van de mobo bestaan, waarvoor dan weer verschillende BIOS updates beschikbaar zijn :)

Verwijderd

..of je floppie is niet meer zo best

Verwijderd

Welke bios versie heb je gedownload ?

Kan erg verwarrend zijn omdat de GA-7VAXP in dezelfde serie zit. De laatste bios update voor de GA-7VAX is de F8, die van de GA-7AVXP de F9. Ofwel, de oneven updates zijn voor de GA-7VAXP en de even updates voor de GA-7VAX.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:00

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 11:39:
Welke bios versie heb je gedownload ?

Kan erg verwarrend zijn omdat de GA-7VAXP in dezelfde serie zit. De laatste bios update voor de GA-7VAX is de F8, die van de GA-7AVXP de F9. Ofwel, de oneven updates zijn voor de GA-7VAXP en de even updates voor de GA-7VAX.
Dit klopt niet hoor, de laatste voor zowel de AX als de AXP is F9. De laatste voor de A is F8. Kijk hier maar. Dit is de pagina met alle biosupdates voor de KT400 borden van gigabyte, dus ook iets voor topicstarter?

EDIT
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 10:50:
Als ik probeer mijn bios te flashen op dit moederbord krijg ik zodra hij de file van floppy gaat lezen een Bios ID check error.

Wat betekent dit? Ik weet eigenlijk zeker dat ik de juiste file gedownload heb vanaf gigabyte.com.
Ik hoop dat je www.gigabyte.com.tw bedoelt, gigabyte.com is een webwinkel :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door The Third Man op 02-01-2003 12:03 ]

Verwijderd

Dit klopt niet hoor, de laatste voor zowel de AX als de AXP is F9. De laatste voor de A is F8. Kijk hier maar. Dit is de pagina met alle biosupdates voor de KT400 borden van gigabyte, dus ook iets voor topicstarter?
De file die ik gedownload heb heet toch echt 7vax_f8.zip. Zie nu ook pas dat de laatste update voor de 7vax per 18 december samen getrokken is met de 7vaxp. Dat was voorheen dus niet het geval.

EDIT

http://www.giga-byte.com/support/viakt400.htm#link7vax

levert een ander resultaat op...

en als ik die F9 versie van de GA-7VAX van de site die jij geeft download, krijg ik een corrupte zip file...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 12:14 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:00

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 12:04:
[...]

De file die ik gedownload heb heet toch echt 7vax_f8.zip. Zie nu ook pas dat de laatste update voor de 7vax per 18 december samen getrokken is met de 7vaxp. Dat was voorheen dus niet het geval.

EDIT

http://www.giga-byte.com/support/viakt400.htm#link7vax

levert een ander resultaat op...

en als ik die F9 versie van de GA-7VAX van de site die jij geeft download, krijg ik een corrupte zip file...
Tja, het is vrij logisch dat de mirrors altijd wat achterlopen, vandaar dat ik altijd naar de Taiwanese site ga (die is toch snel genoeg in tegenstelling tot die van Asus, Msi e.a.), de F9 doet het wel degelijk:
Afbeeldingslocatie: http://4ict.nl/~bastiaan/rarscreen.png

EDIT
Dus dat verhaal van even en oneven versies klopt niet.

[ Voor 8% gewijzigd door The Third Man op 02-01-2003 12:22 ]

Verwijderd

Uiteindelijk idd met RAR kunnen uitpakken, maar ik krijg die file niet geflashed. File is ook van een totaal andere structuur dan de andere flash files die door Giga-Byte tot nu toe zijn vrij gegeven. Als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag...
Dus dat verhaal van even en oneven versies klopt niet.
Ja ja, ik hoor je. Zoals ik al zei, voorheen was dat wel zo, kennelijk hebben ze nu een andere structuur en zijn de updates van de VAX en VAXP samen getrokken.

Verwijderd

topic starter:

De F9 versie van de site die Mnemonic hierboven gelinkt heeft is inderdaad de laatste bios versie voor de GA-7VAX. De enige manier waarop de bios geflashed kan worden met deze file is met het flashtooltje op de CD die bij het bord geleverd is. De flashtool staat in \Utility\Gigabyte\BIOSflash108q.exe. Hiermee kan je vanuit windows de bios flashen en heb je geen diskettes nodig.

De truuk is dat je de zip file die je gedownload hebt (7vax_f9.zip) niet uitpakt, maar rechtstreeks in de flashtool laadt. Vandaar dat de file waarschijnlijk een foutmelding geeft bij het uitpakken (corrupt file), al kan winRAR het bestand wel uitpakken. Heeft echter geen zin omdat de uitgepakte file 'maar' 131 kb is en de flash file 256 kb moet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 21:26 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

BalusC schreef op 02 January 2003 @ 10:54:
Dit kan twee dingen betekenen: de BIOS staat op read-only (in te stellen via de BIOS itself of via een jumpertje, check handleiding enzo), of de BIOS binary is inderdaad niet voor de mobo bestemd. Indien de laatste het geval is, kijk dan of er geen verschillende revisies van de mobo bestaan, waarvoor dan weer verschillende BIOS updates beschikbaar zijn :)
jumpers nee :)

Maaruhm, De nieuwste bios spoort niet, zie vaxp topic laatste pagina's. De bewstanden zijn ook "Corrupt". Hou daar maar in de gaten :)

4015Wp west (Dordrecht)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, dan weet ik het ook weer voor deze mobo ;)

Ik zat vanmorgen namelijk achter een oude IBM TP T770 laptop met P233MMX / 64MB RAM en Mozilla @ RedHat.. Surfen ging tergend traag dat ik geen zin had om de Gigabyte site te bekijken of dit plankje zo'n BIOS-op-read-only-zet-jumpertje/instelling had ;)
Pagina: 1